Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vi som ikke liker absolutt alt på GN- gitaren


Hank Annicke Noe

Anbefalte innlegg

Selv er jeg ikke fan av HSH, uansett om de er splittbare eller ei. Det ser bare ikke riktig ut på Strat.

ÆSJ!

7128e77f0ab3a025dff03447842c.jpg

Vel vel.

Jeg må si at jeg har litt ambivalente følelser for denne tråden. Joda, det er greit at man kanskje ikke er enige i noen av valgene som er tatt og som siden vil bli tatt i forhold til GN-gitaren, men jeg syns denne tråden, selv om trådstarter og sikkert mange av de som har deltatt i den så langt deltar med et glimt i øyet, egentlig ikke fører noe særlig verdifullt med seg. Strengt tatt syns jeg at den, i hvert fall for min del, er litt demoraliserende og destruktiv. Det er såpass at jeg nesten begynner å tvile på at dette prosjektet kommer til å la seg gjennomføre. Et poeng ved GN-gitaren som har blitt fremhevet gang på gang er at den skal være "noe annet", at den skal være noe litt for seg selv. Det syns jeg vi, eller fabrikken i Kina, har klart å innfri. Det å forsøke å sette sammen en allsidig gitar mener jeg har vært et overordnet mål og vises eksempelvis i pickupvalget samt at den vil være moddevennlig ved å følge amerikanske mål slik at Fender-deler (først og fremst plekterbrett) skal være '"direct fit". Er man ikke fornøyd med hvordan den kommer "stock", så vil gitaren være såpass rimelig at en fint kan ta seg råd til å spytte i et sett med rimelige pickups for å få det oppsettet en selv ønsker. Bytting av pickups er jo uansett noe man gjør minst en gang per gitar, uansett om gitaren koster 3000 eller 30000.

Jeg måtte bare blåse ut litt damp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er helt overbevist om at denne tråden hadde eksistert, uansett hvordan gitaren hadde sett ut. Det hadde ikke spilt noe rolle om vi hadde valgt annen kropp, farge, pickups bridge, you name it..

Folket hadde klaget uansett. For å være misfornøyd er en rettighet man har, uansett.

Denne tråden lever fordi den ble startet som en ironisk meningsytring, og fordi den holder fluene unna "the shit" i den andre tråden.... :P

Gitaren er kjempefin, synes jeg. Den er både tradisjonell, funksjonell og relativt unik på samme tid. Akkurat slik jeg håpet at den skulle bli.

Hvis jeg ville ha hatt en rød gitar med vanlig 6-inline hode og SSS, kan jeg jo bare gå i butikken og kjøpe en. Denne får du faktisk ikke kjøpt i butikken, og i hvert fall ikke til denne prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan ikke tilfredstille alle og denne gitaren er vel heller ikke ment for alle. At noen misliker ideen så sterkt at det blir opprettet en tråd som dette er fjasete. Jeg liker ideen, drivkraften og evnen "juryen" har hatt ved å lage et modbart design som ikke er direkte kopi og dette synes jeg (i motsetning til intensjonen i denne tråden) de skal ha kred og ære for. Hurra til dere det gjelder for supert initiativ! Respekt!

(så kan dere som ikke liker greia heller bare la være å kjøpe den i stedet for å slenge med leppa)

EDIT: Apropos Murray stratten; Den er høyere på ønkelista enn samtlige gitarer i møbel/flammelønnstopptråden til sammen :)

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke hadde tenkt til å kjøpe gitaren, føler jeg nå nesten lyst til å spare opp penger - bare for å sørge for at produktet blir laget :P

Jeg føler det på samme måten....nesten. Bare at jeg vil ha en uansett, men vurderer å spare opp slik at jeg kan kjøpe flere dersom det trengs litt dugnadsånd for å komme opp i kritisk masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg unnlatt å like facebook siden til Gitarnorge, bare sånn i protest mot "Protodyret"...

Om verden går under snart, så likte jeg dere aldri.... Offisielt, hvertfall :D

Si meg, hva er det du ikke liker? At det i fellesskap og skikkelig dugnadsånd lages en gitar? Alternativet er ingen gitar. Er det bedre? Grow up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten det er litt trist at det som var en god idè og et godt initiativ av flere av forumets eh.. aktivister ender opp i en slik tråd som dette. Arbeidsgruppa bak gitaren har gjort en hederlig innsats med å designe en god allrounder gitar til en penge som ikke flår den menige mann, som dessuten bærer navn og logo til det forumet vi alle tar del i. Gi dem heller litt cred for den innsatsen de har gjort, og så kan de som mener at de har oppskriften på den ultimate øksa som tilfredsstiller alle mennesker på jord heller lage den da. Otherwise - shut up!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten det er litt trist at det som var en god idè og et godt initiativ av flere av forumets eh.. aktivister ender opp i en slik tråd som dette. Arbeidsgruppa bak gitaren har gjort en hederlig innsats med å designe en god allrounder gitar til en penge som ikke flår den menige mann, som dessuten bærer navn og logo til det forumet vi alle tar del i. Gi dem heller litt cred for den innsatsen de har gjort, og så kan de som mener at de har oppskriften på den ultimate øksa som tilfredsstiller alle mennesker på jord heller lage den da. Otherwise - shut up!!

Jeg vil påpeke at GN gitaren på ingen måte har "endt opp" i denne tråden. Den lever i beste velgående i den opprinnelige tråden og finnes allerede som en prototype. Den er en realitet!

Denne tråden er vel mer en ventil sånn at de kronisk misfornøyde, uforbederlige flisespikkere, misantroper, kveruleringsfantastene, tradisjonskonformister, pessimister, selverklærte gledesdrepere og brønnpissere har et sted å lufte sin frustrasjon over å ikke kunne glede seg over kreativitet, dugnadsånd og at man generelt kommer fram til noe positivt i fellesskap. :ninja:;)

I den andre tråden kan vi glede oss vi over at forumet har klart å skape en gitar som har et særpreg, tilpasningsfleksibilitet, en forumidentitet, gir mye spillbarhet for pengene og som faktisk blir tilgjengelig for en penge alle kan ta seg råd til. :D

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo trådens intensjon en ironisk vri på akkurat det du skriver der, Erkny.

Må samme tid må man være så realist at man ikke kan tro at alle blir fornøyd når det er en gitarmodell i en farge å velge i, og at man blir skuffet når man ser sjansen for et røverkjøp at det man ønsket seg selv forsvinne, fordi gitaren ikke er slik man ønsket seg.

Det er jo bare å se på mange andre bra innspill som kommer her på forumet. La oss ta innspillinger, for eksempel. For de som husker "trehjulssykkel", så er vel det den eneste fellesinnspillingen som har blitt gjennomført. Jeg husker at jeg var litt skuffet over alle kommentarer fra folk som ikke likte låta, ikke syntes det var kult nok, at det var feil musikkstil, og så videre. Det skal ikke være lett. Det er enklere å kritisere enn å bidra, men på samme tid skal det faktisk være lov å kritisere på et diskusjonsforum. Det hadde blitt et kjedelig nettsted hvis alle var lallende idioter som var enige med alle andre.

Dette er jo en "kommunistgitar", på en måte. Ingen valg, man må ta det man får. Basta. Det er klart at ikke alle er like glade for det, hvis man hadde sett for seg en customshop der vi kunne tilby en customgitar av grei kvalitet for under tre lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg ser jo ironien i mange innlegg selvsagt, og litt frisk meningsutveksling må man kunne unne seg i lystig lag. Men jeg var oppe 5 i dag morrest og har hatt en lang dag på jobb. Irriterer meg lett over slike ting da.... ;)

Sånn - nå er jeg glad igjen! :) God innsats btw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hva er det du ikke liker? At det i fellesskap og skikkelig dugnadsånd lages en gitar? Alternativet er ingen gitar. Er det bedre? Grow up.

Trenger du en klem? Tar du ikke en liten spøk, prosjektet var helt topp frem til prototypen kom! Ikke min type gitar, og en kan jo ikke tilfredstille alle.

Alternativet er å lage en gitar etter MINE specs, så blir alt bra :D Dette var vel regnet som en tulletråd, så du burde kanskje holde deg unna mr. seriousabouteverythingman :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.