Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikkskolen til 4Sound


Loddebåt

Anbefalte innlegg

Vær så snill, spør hvilken kompetanse disse lærerne sitter inne med før du begynner.

I alle tilfellene jeg vet om er lærerne på 4sound bare dårlig betalte studenter uten noe erfaring med undervisning.

Prisene er i tillegg helt sprengt i forhold til hva du får igjen med undervisning. Hver time er vel ca 27,5 minutter eller en halvtime hvis vi runder oppover (fakta er at effektiv undervisning er kanskje halvparten eller mindre. En skal henge fra seg jakka, pakke opp gitaren, bla fram noter, lærern skal hente seg kaffe, kopiere noe greier, osvosv..). kurset varer 10 uker. I mitt hode er dette da tilsammen 5 klokketimer. Har ikke oversikt over hva et kurs koster, men du må virkelig(!) vurdere om det er verdt det.

En kan lære veldig mye fra youtube helt gratis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på noe lignende selv noen år tilbake og prisene for slike timer er helt sinnsykt, og med pakking opp og ned får du kanskje 20min til og faktisk lære noe..

Om du griper deg selv i nakken å tar eksempel å plukker ut noen dager du sitter i en 2-3 timer og bare øver via youtube og andre medier kommer du mye bedre ut vil jeg si.

Evt om det finnes noen privat persjoner som kan være aktuelle å lære bort litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det som blir sagt over her.

Jeg har jobbet for en tilsvarende skole i Kristiansand, og selv om jeg føler at jeg gjorde en ålreit jobb så var det jaggu ikke mye til kvalitetskontroll der.

Vurderte nesten å stjele mine egne elever fra skolen. "Kommer du til meg privat kan du få dobbelt så lang tid for halve prisen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo ikke bra ut i det hele tatt...:-(.

Kanskje jeg heller skulle prøvd og fått leiet en som har peiling noen timer på privaten. Betaler glatt hvis jeg da kan lære noe! Noen som har noen tips her? Må være i Stavanger og omegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg vet han underviste for et par år siden, muligens han fortsatt er der.

Har hørt at han er dyktig ihvertfall. Det jeg har hørt, er at det er gruppeundervisning og at man ikke får så veldig mye alenetid, men han som tok timene der var visst veldig fornøyd og det var mye å lære.

Ellers har jeg undervist som vikar for den lokale musikkskolen selv før i tiden. Når det er snakk om barn som ikke kan noe gitar, så skal det ikke mye kompetanse til for at de syns at det er verdt det - så lenge læreren noelunde vet hva han/hun gjør og ikke er beskjeden. Elevene var alltid kjempeførnøyd og lærte noe nytt hver gang. Jeg fikk til og med tilbud om å undervise på privaten av foreldrene for høyere lønn som 17-18 åring. Er du litt mer viderekommen, så begynner det å spille en stor rolle for lærerens kopetanse.

Mitt synspunkt er at det er veldig lurt å skaffe seg en gitarlærer i de første stegene, slik at man får kunnskap til å kunne utvikle seg i egen rettning etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Eriksen er god på samspillundervisning. Hadde han som instruktør da jeg var deltager på bluesseminar på Notodden for 13 år siden eller så. Var flink til å se de forskjellige kvalitetene og særegenhetene til de han underviste og sørget for å heve dette frem.

Som gitarinstruktør vet jeg ingenting, men han har i hvert fall det håndverkmessige grunnlaget på plass. Jeg hadde forresten en liten trip down memory lane i går med Storyteller-plata. Utrolig raff plate.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.