Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul prosjekt - Ny finish på gang


Anbefalte innlegg

Ny oppdatering. Idag har jeg vært borte på mentors verksted og fått kappet og høvlet halsen slik den skal være. Nå ligger den og venter på at limet skal tørke på headstocken, da jeg har limt på den i bredden for å hunne skjere ut formen riktig. Så imorra blir det utkapping av headstock, og begynnelse på forming av profilen på halsen.

Har ikke kunne begynne på krpooen enda, da den ikke er tørr nok. Mulig jeg skal ringe den lokale saga og høre om han har kirsebær i riktig dim for å få litt fortgang. Kroppemnet har bare tørket 2-3% på 2 1/2 uke, så tørkingen går tregere og tregere.

Ny oppdatering med bilder kommer imorra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da kan vi vel kalle dette en dag.

Har fått formet halsen ferdig og slik jeg vil ha den. Må si jeg ble veldig fornøyd med hvordan den ble. Særlig halsprofilen, var faktisk mye enklere enn jeg hade trodd. Kan gjerne gjøre det igjen for å si det sånn :P

Da kommer noen bilder her.

De to 1. bildene er fra igår etter jeg hadde limt på "vingnene" til heafstocken.

De neste 4 er etter høvling og rasping, før jeg gjorde finpussen.

De to siste er sånn den er nå.

IMAG0260.jpg

IMAG0261.jpg

IMAG0268.jpg

IMAG0267.jpg

IMAG0265.jpg

IMAG0263.jpg

IMAG0264.jpg

IMAG0271.jpg

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, SÅNN ja! Jeg trodde du mente du hadde limt på hele biten andre veien jeg, altså med fibrene horisontalt... Det skulle tatt seg ut :lol:

Åja, hehe. Da skjønner jeg hva DU mente. Har sett folk gjøre det og... Ser på de to siste bildene at det kan se ut som den ikke er helt smooth i profilen, men kommer an årringene i treet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.