Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nu-Metal


Mr.Bungle

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel,jeg liker nå band som System Of A Down og Slipknot. Og jeg mener at Pantera hadde en viktig finger med i spillet når det glaldt å utvikle Nu-metal. (MIN mening)

Nu-metal blir akkurat det samme som med Ny-punken på midten av 90tallet. med band som NOFX ,Rancid osv..de fikk mye spilletid på MTV og har i det siste nærmest død ut. Det skjer nok akkurat det samme med Nu-metal og

Bedre å bevege seg litt rundt i det musikalske-andskapet enn å sitte å ronke gitaren i all evighet. som jeg forstår noen av dere er overdrevent opptatt av..

For jeg skal vedde sjela mi på at det er noen her som hater Nu-metal kun fordi det er dårlig spilt..

Vel,la puddelhåret gro ! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DonGlenn: For det første du har ikke peiling. Du tror ikke Pantera kan karakteriseres som metal? Jeg skal si deg at de er et av verdens mest sukksessrike metalband! Din lille puserocker.

Roar: Slipknot høres noen ganger ut som deathmetal? Da har du ikke hørt deathmetal. Hør på Cannibal Corpse, Necrophagia eller Gorerotted, det er deathmetal.

Jeg kunne hørt på Slipknot om vokalisten hadde kuttet ut det melodiøse pisset. Sånt bare ødelegger musikken. Akkurat samma med Killswitch Engage.

Jeg pleide å høre på koRn når det først kom, da jeg var en liten kid. De 2 første cd`ene de gav ut var knall syntes jeg. . Men etter som tiden går så skifter man smak og blir som regel mer inni heavyere band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangere er teit nok å diskutere. Det som ble sett på som hardrock på sen 70/tidlig 80 er fortsatt hardrock, men samme type musikk vil ikke bli sett på som hardrock i dag. Gårdagens death er ikke nødvendigvis death i dag. Sjangere er greit nok til å identifisere musikk, men det sier ikke nødvendigvis så veldig mye om musikken. Av den grunn mener jeg det er idiotisk å fremheve en sjanger mer enn noen andre, som i "**** ruler! **** er dritt."

Men det er bare min mening. Dere kidsa ser vel ting annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangere er teit nok å diskutere. Det som ble sett på som hardrock på sen 70/tidlig 80 er fortsatt hardrock, men samme type musikk vil ikke bli sett på som hardrock i dag. Gårdagens death er ikke nødvendigvis death i dag. Sjangere er greit nok til å identifisere musikk, men det sier ikke nødvendigvis så veldig mye om musikken. Av den grunn mener jeg det er idiotisk å fremheve en sjanger mer enn noen andre, som i "**** ruler! **** er dritt."  

Men det er bare min mening. Dere kidsa ser vel ting annerledes.

Word! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roar: Slipknot høres noen ganger ut som deathmetal? Da har du ikke hørt deathmetal. Hør på Cannibal Corpse, Necrophagia eller Gorerotted, det er deathmetal.

Hva med svensk death metal da? At The Gates? Det er langt fra så hardt. Det er stor forskjell på brutal amerikansk death, melodeath, polsk death som Vader og Behemoth blablabla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangere er teit nok å diskutere. Det som ble sett på som hardrock på sen 70/tidlig 80 er fortsatt hardrock, men samme type musikk vil ikke bli sett på som hardrock i dag. Gårdagens death er ikke nødvendigvis death i dag. Sjangere er greit nok til å identifisere musikk, men det sier ikke nødvendigvis så veldig mye om musikken. Av den grunn mener jeg det er idiotisk å fremheve en sjanger mer enn noen andre, som i "**** ruler! **** er dritt."  

Men det er bare min mening. Dere kidsa ser vel ting annerledes.

Jeg er faktisk enig med deg her... Utrolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.