Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av "full"røramp


Anbefalte innlegg

Hvordan er det med kulde og disse rørampene? tåler de og f.eks stå i en bil over natta når det blir frost?

Selvfølgelig. Folk har hatt med seg rørampene sine i kalde biler, hengere, busser osv. på spillejobber i hele det lange kalde Norge siden tidenes morgen (vel, nesten...) i alle årstider, så det går helt greit! Jeg har alltid hatt ampene primært stående i bandbussen. Sommer som vinter, og har vel aldri hatt problemer relatert til kulde. Det var vel en gang da det var rundt 20 minus at ampen støyet litt før den ble varm, men det er alt. Faren min som spilte i band rundt Rørostraktene på 60-tallet har også fortalt om episoder der det både spraket og freste i de gamle Vox'ene midt på kaldeste vinteren, med en gang de ble slått på etter å ha kommet rett inn fra 20-30 minus, men de streiket aldri av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare sørg for at ampen ikke får sånne plutselige temperatursvinginger, da det ikke er så bra for noe som helst.

La den rørene kjøle seg litt før du tar den ut, og la de varme seg litt inne i romtemperatur før du slår på ampen.

At du f.eks ikke går fra iskalde rør til at de plutselig er mange titals grader varme.

Og du skal selvsagt ikke gjøre dette hver dag.. :P

Å passe på fuktighet kan også være smart, noe som kan oppstå ved kalde og fuktige omgivelser.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja......

Kort konklusjon fra min side er uansett at jeg beundrer alle (bortsett fra de som har roadies) som orker å drasse på 30 kg amp, ut og inn av øvingslokaler, soverom og scener...

Jeg selger nok Fendern og går for en Peavey Classic 30. 18 kg varm rørlyd, reverb og drivekanal som funker.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om du skal spille høyere enn soveromsnivå er det vanskelig med både clean og vreng i samme enkanalsamp dersom man skal ha en god fleksibilitet med innstilling av volum samtidig.

Det er jeg faktisk ikke enig i. Det er det man har volumkontrollen på gitaren til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.