Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av "full"røramp


Anbefalte innlegg

Jeg ville glemt store Fendere og Vox var jeg deg. Du blir fort lei av drasse rundt på slike beist på øvinger og smågigs... ;)

Og skal du ha en Blues Jr. ville jeg definitivt kjøpt en 3'er. For det første får den god omtale som forbedret fra 2'ern, og det påvirker jo også om andrehåndsverdien hvis du skal selge den en gang.

Anbefaler deg å AB-teste en FBJ3 og en Peavey Classic 30. Side by side. Da gjør du et kvalifisert valg, for deg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, for å være helt ærlig skjønner jeg ikke litt engang hva som er grunnlaget for den sammenlikningen. Det er så mange som booster rørampen sin med en tubescreamer uansett, så jeg ser virkelig ikke hva som er galt med å bygge den inn i ampen. Det eneste jeg kan skjønne kan gi denne ampen dårlig omtale må være om noen skulle finne en konstruksjonsmessig svakhet som kan føre til at ampen kneler under press eller noe slikt, for jeg finner ikke noe som helst annet negativt med den. En allsidig lav-watts-forsterker som låter bra både cleant og vrengt og tar pedaler som en drøm.

Beklager om jeg misjonerer veldig, jeg er bare litt betatt og drømmer om en slik amp selv ;)

Men jeg hører gjerne din begrunnelse for å sammenlikne med monoski!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig med Duckling! Ibanez TSA15 er fantastisk! Innebygd Tubescreamer er helt ok, kan bruke den sammen med en annen OD pedal før ampen også!

Jeg har toppen, og bruker den med 2x12 V30 kabinetter, skikkelig gromlyd av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hva det er verdt: Jeg liker Fender-amper til clean og lett bluescrunch, men for skikkelig vreng foretrekker jeg andre amper. Jeg er selv soveromsgitarist, og har gått noen av oppgraderingsstegene fra billig Marshall solid state med multieffekt/modellering. Så ble det en liten Blackstar HT-1R (hadde det vært i dag så hadde det blitt HT-5R, men HT-5 hadde ikke romklang da jeg kjøpte, og uansett har den også ganske dårlig clean-headroom.) Veldig fornøyd med vrengen, men ikke med clean, og nå har jeg en Fender Super Champ XD, men har også prøvd en HotRod Deluxe III før jeg gikk for den rimeligere løsningen som også er mer fleksibel på volum. Blackstar HT-1R er beholdt på grunn av overlegen soveromsvreng.

Ingen av disse løsningene er vel for trådstarter, men poenget mitt er at det er vanskelig å finne en fullrør-forsterker som både har clean med godt headroom og god vreng på soveromsnivå.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse løsningene er vel for trådstarter, men poenget mitt er at det er vanskelig å finne en fullrør-forsterker som både har clean med godt headroom og god vreng på soveromsnivå.

Er vel egentlig ikke helt soveromsforsterker jeg er ute etter, da jeg uansett kommer til å blæste på de gangene jeg spiller der. Nå skal bandet prøve og finne fast øvingslokale. Er også derfor jeg ser etter forsterkere med minst 15w.

Til soveromsbruk er f.eks Vox lil´ nighttrain et godt alternativ (2w) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.