Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SOLIDE kabler... Forslag?


Hallstein

Anbefalte innlegg

Jepp, som trådtitlen sier, så trenger jeg en eller flere gitarkabler, jeg plages med at de går i stykker, eller mister kontakt.

Jeg HAR prøvd:

Elixir (skal liksom være så kjempebra, men jeg har levert tilbake 4 stykker nå. Er lei av dette merket)

Neutrik (funker ikke, går bare i stykker etter en stund.) (EDIT : Det var visst pluggene som var Neutrik, kablene er Klotz)

Altså, det må være noe som tåler en støyt. Disse kablene har ikke overlevd lett hjemmebruk og øvinger, og jeg trenger noe som tåler litt. Pris bør være innen rimelighetens grenser. Elixir hadde iallefall ikke en kvalitet som tilsvarte prisen.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vel, forhold til at gitaren "faller ut", og man må skifte kabel fordi man har revet den av, eller at man bare setter den på plass på nytt, så kan du kanskje tenke ut resten selv?

Men driver du med aerobics under konsertene, er vel noe trådløst minst like lurt. Selv pleier jeg å stå så rolig at folk tror jeg er død.

Spør du om kabel som tåler at man stopper en gira gitarist som løper i 15 kilometer i timen mot den ene enden av scenen, så må jeg melde pass.

Der har jeg null erfaring.

Tør jeg foreslå 2 mm stålwire, gjerne festet rundt halsen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel, jeg står ikke i ro, det kan sies. Men trådløst kan jo absolutt være noe å overveie... Jeg har jo 2 units ledig i racket uansett.

Ellers, så kom jeg over Solid Cables hos vintagegitar :

http://vintagegitar.no/content/view/1073/1/

Har lest mye godt om disse kablene, men prisen er jo relativt avskrekkende, om jeg skal si det selv, men det blir jo ikke billig å kjøpe 5 gitarkabler á 290kr i året eller. Noen som har noen erfaringer med dette merket?

Haha, stålwire du liksom.... :P

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare litt mer saklig- kabelen tåler kjempebelasting rett forfra. Jeg tror ikke du klarer å "dra den løs" på den måten. Men jo større vinkelen blir sidelengs, jo lettere løsner den. Det er ikke slik at man kan "knipse" den av, den sitter veldig godt fast. Jeg hadde ikke vært redd for å ta den med på jobb, tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger fortsatt til Planet Waves Custom-serien.

Har hatt mine et sted mellom 8 og 10 år, og de fungerer fortsatt.

Livstidsgaranti har du også, så tenger ikke kjøpe flere før de blir mistet (bare dobbeltsjekk med butikken du kjøper da noen ikke gir deg denne).

Har en Planet Waves Custom kabel, og det er noe av det værste jeg har prøvd...Mulig det er noe feil med den. Selve kabelen er ikke smidig i det hele tatt og er alt for stiv og henger etter meg som en (nesten) ståltråd. Min virker også veldig dårlig skjermet, og er den eneste kabelen jeg har prøvd som tar inn russisk radio, tysk, etc. Kabelen virker solid den altså, men to ganske elementære feil mener nå jeg :lol:

Neutrik og Mogami (eventuelt Klotz)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Planet Waves Custom kabel, og det er noe av det værste jeg har prøvd...Mulig det er noe feil med den. Selve kabelen er ikke smidig i det hele tatt og er alt for stiv og henger etter meg som en (nesten) ståltråd. Min virker også veldig dårlig skjermet, og er den eneste kabelen jeg har prøvd som tar inn russisk radio, tysk, etc. Kabelen virker solid den altså, men to ganske elementære feil mener nå jeg :lol:

Neutrik og Mogami (eventuelt Klotz)!

At den er stiv kan jeg være enig i. Synes det er veldig greit personlig, men det er jo smakssak.

Plukker opp russisk og tysk radio? Det høres ikke ut som noe en kabel kan få til av seg selv. ;-) Enten seriøst defekt eksemplar, eller i kombinasjon med andre defekter i utstyret ditt.

Send den til meg så skal du få ny. Kan betale frakta også. Spent på denne antennekabelen din...

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så heldig å få en amerikansk bekjent til å bestille og lage fire kabler fra Canares til meg. Har aldri ødelagt en kabel (etter at jeg forstod at det var noe inni som kunne ødelegges ved uvettig bretting), men må jo ha kabler med litt farge. Så nå har jeg disse:

150856_451455681533_520326533_5940350_2363788_n.jpg

og er fornøyd med de. Før hadde jeg DiMarzio, men de krøllet seg alltid til en nervøs floke. Disse fører seg mer elegant og lar seg ikke påvirke av gjentatte bortsettinger av gitaren i stativ.

Likevel, hvorfor slutter kablene dine å fungere? Er du av typen som velter cymbalstativ og kapper kablene i to, eller er det generell slitasje? En kabel bør jo i utgangspunktet vare lenge. Veldig lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er stiv kan jeg være enig i. Synes det er veldig greit personlig, men det er jo smakssak.

Plukker opp russisk og tysk radio? Det høres ikke ut som noe en kabel kan få til av seg selv. ;-) Enten seriøst defekt eksemplar, eller i kombinasjon med andre defekter i utstyret ditt.

Send den til meg så skal du få ny. Kan betale frakta også. Spent på denne antennekabelen din...

Fleksibilitet i kabelen er noe jeg setter høyt, så søker derfor andre merker.

Nei, skjer vel ikke helt av seg selv ;) Blitt brukt sammen med en ENGL Blackmore, både hjemme og i studio. Hører det veldig tydelig. Tviler på at det er utstyret som er defekt. Alle andre kablene min er stille. Ble også brukt når vi tok opp bass i studio, rett inn i en Phoenix Audio preamp/DI til 30.000,- måtte bytte kabel :lol:

Edit: Kommer innom Backstage Musikk en gang jeg er i området

Endret av Trilogy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet no ikke jeg.. Men jeg har et par kabler som ligger på rommet mitt fast. Jeg sitter og spiller gitar når jeg bruker dem. Det skal også sies at jeg har et par gitarer med EMG som krever at jeg tar ut kabelen hver gang jeg spiller gitar.. Men jeg spiller gitar så skjeldent for tiden i tillegg til at jeg ikke er så røff med dem.. Gitarkabler bør vel i utgangspunktet tåle litt imo..

Lurer på om jeg skal kjøpe meg et par Planet Waves.. Den livsgarantien.. Gjelder den kun mot kvittering i den butikken man kjøper, eller kan man bytte hos andre kjeder så lenge de selger disse?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.