Gå til innhold
Big L

Stemme en gitar?

Anbefalte innlegg

Jeg klarer fint å stemme en gitar med å holde 5 bånd på øverste streng nede osv.. Så med andre ord får jeg alle strengene stemt etter hverandre. Men det kan jo hende alle strengene ligger for lavt, eller for høyt.

Er det mulig å laste ned noen lydfiler med de rette svingningene, for så å stemme gitaren etter de?

Eller er det noen andre måter som er effektive?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff Nothing Else Matters av Metallica. Den mørkeste tonen der skal være helt lik som den mørke E-strengen din. Så stemmer du bare etter den. Eller du kan gå til anskaffelse av en stemmemaskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller www.metronomeonline.com og trykk på A 440 knappen. Da får du hvordan en A på femte bånd på lyseste strengen skal være. Stem deretter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virka jo ganske bra det ene programmet, men når man ikke har noe godt trent øre, da blir det litt ekstra vansklig å høre forskjell når det ikke er samme lyd på gitaren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmemaskin er knall, du sparer masse tid som du heller kan bruke på å spille! koster rundt 200 kr. Men kjøp en som tar alle tonene og ikke bare EADGBE slik som min da den ikke duger mye til å stemme i D med for eksempel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kroffer: det du snakker om er en Chromatic Tuner, og ja, det er en god investering ;) absolutt verdt de 300 kronene (kromatisk er litt dyrere enn vanlig).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foreslår å bruke 1000 kr ca på Boss TU-2. Den vil du ha mye glede av når du begynner å spille ute :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller du kan kjøpe korg ax1500g effektbrett... innebygget tuner.

Så får du med masse annet digg i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en lommetuner eller en Boss -tu genialt. Sparer masse tid. Good på scenen og på øving

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.