Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/ny-ibanez-jem-7v-el-gitar-med-stor-rosentre/v/an643342116/

Piratgitar 1

Ser det først og fremst på Floyden

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/the-santana-md-electric-guitar-paul-reed-smith-prs/v/an643094134/

Piratgitar 2

Kan ikke så mye om PRS, men det er innlysende at dette er en pirakopi.

Regner med andre kan påpeke detaljer som avslører dette som piratkopier. Prisen gjør det jo innlysende, men selgeren påstår det er originalgitarer. Han bruker også PRS eget reklamemateriale for sine gitarer. Ser jo faktisk ut som meget bra gitarer til prisen kosmetisk.....

Har rapportert til QXL. Hadde han gitt f... i å vise headstockene og sagt det var kopier hadde jeg ikke brydd meg. Ser ut som han har mange produkter som antagelivis er pirat.

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......

Jeg blir veldig glad hvis anses å kjøpe elementet for min fetter som er i Vest-Afrika.

-----------------

Det er ikke første gang jeg får slike mailer etter finn-annonser, men nå begynner jeg å bli fornærmet.

Jeg tror det er på tide å rydde litt i befolkningen her på jorda.

De jeg får inneholder alltid noe med en menighet og en prestedatter fra afrikens stepper :D Alltid rart hvordan de gjerne ofte vil betale en fraktpris som overstiger varens verdi..

Hvis man skal "rydde" i de økonomiske svindlerne må du nok belage deg på en ny verdensøkonomi og helt ny fordeling, med tanke på at de største svindlerne i dag driver store deler av det som ofte refereres til "den globale økonomien" Småfiskene i enkelte afrikanske land opererer i en knapper og glansbilder økonomi, storsvindlerne i verden, og da spesielt i USA opererer med billiarder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tass med bart var jo godt i gang med dette for mange tiår siden, men det var muligens litt for selektivt det han holdt på med... :rolleyes:

Jeg mener å huske en hissig liten tysk herre ja, jeg må si han fikk mye ut av å være sint på faren sin. Kanskje litt i overkant vil mange mene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg får inneholder alltid noe med en menighet og en prestedatter fra afrikens stepper :D Alltid rart hvordan de gjerne ofte vil betale en fraktpris som overstiger varens verdi..

Hvis man skal "rydde" i de økonomiske svindlerne må du nok belage deg på en ny verdensøkonomi og helt ny fordeling, med tanke på at de største svindlerne i dag driver store deler av det som ofte refereres til "den globale økonomien" Småfiskene i enkelte afrikanske land opererer i en knapper og glansbilder økonomi, storsvindlerne i verden, og da spesielt i USA opererer med billiarder..

:rolleyes: Må være slitsomt å være så rabiat USA-hater at man må rakke ned på dem i annenhver post på et gitarforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Må være slitsomt å være så rabiat USA-hater at man må rakke ned på dem i annenhver post på et gitarforum.

"Noen av mine beste venner er faktisk Amerikanere" jada, jada, jeg vet, men det er ikke så mange andre måter å si det på. Det er mye jeg elsker med det landet, kulturen og folkene, men for meg som er relativt samfunnsengasjert er det vanskelig å ikke peke på problemene med USA som økonomisk og politisk stormakt, eller hele idéen om det moderne Pax Americana.

Det jeg spesifikt nevner i denne tråden er jo det som har sørget for at spesielt USA og også andre deler av verden havnet i en økonomisk hengemyr som gjør at mange amerikanere virkelig sliter i hverdagen. Det er ikke mye "hat" i det argumentet synes jeg. Tvert i mot, jeg er relativt opptatt av den jevne amerikaners liv, helse og fremtid.

Min erfaring er forøvrig at mange Amerikanere og store deler av Norge befolkning deler mine synspunkter. Så hvis du skal dra den "hat" pakka er du ute på helt feil jorde ganske enkelt. Skivebom.

Har du lest historien om Gullhår og de tre bjørnene? Vel, det eksisterer et prinsipp som ofte refereres til som "The Goldilocks principle" Det brukes ofte for å forklare hvorfor fysikken og naturen fungerer - fordi ting har "akkurat passe" proporsjoner eller egenskaper. Altså at de mer ekstreme ytterpunktene ofte ikke passer så godt inn. Jeg finner at det samme gjelder for det meste i livet. Politikk, økonomi, økonomisk vekst, utvikling og.. diskusjoner - bare et tips til neste gang du bruker utrykket "rabiat xxx-hater" i en diskusjon.

Faktisk bør du egentlig aldri hevde at noen "hater" noe særlig i noen form for diskusjon, den typen følelsmessige argumenter faller sjelden i god jord hos noen som helst med et smule intellekt.

Vår off-topic på dette gitarforumet reflekterer vel bare hva vi er opptatt av og hvilke sammenhenger vi ser i ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/ny-ibanez-jem-7v-el-gitar-med-stor-rosentre/v/an643342116/

Piratgitar 1

Ser det først og fremst på Floyden

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/the-santana-md-electric-guitar-paul-reed-smith-prs/v/an643094134/

Piratgitar 2

Kan ikke så mye om PRS, men det er innlysende at dette er en pirakopi.

Regner med andre kan påpeke detaljer som avslører dette som piratkopier. Prisen gjør det jo innlysende, men selgeren påstår det er originalgitarer. Han bruker også PRS eget reklamemateriale for sine gitarer. Ser jo faktisk ut som meget bra gitarer til prisen kosmetisk.....

Har rapportert til QXL. Hadde han gitt f... i å vise headstockene og sagt det var kopier hadde jeg ikke brydd meg. Ser ut som han har mange produkter som antagelivis er pirat.

Hvis du sjekker Steve Vai kopiene på de kinesiske nettstedene disse kommer fra, vil du kjenne igjen stjernehimmelduken de bruker som bakgrunn. Selgeren har altså til og med brukt bilde fra en kinesisk-kopi-annonse. Dette er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk bør du egentlig aldri hevde at noen "hater" noe særlig i noen form for diskusjon, den typen følelsmessige argumenter faller sjelden i god jord hos noen som helst med et smule intellekt.

Da trekker jeg tilbake hat-stempelet og antyder heller at ditt USA-syn sammenfaller med det som er fremsatt av Johan Galtung - en berømt intellektuell :)

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sjekker Steve Vai kopiene på de kinesiske nettstedene disse kommer fra, vil du kjenne igjen stjernehimmelduken de bruker som bakgrunn. Selgeren har altså til og med brukt bilde fra en kinesisk-kopi-annonse. Dette er ikke bra.

Han er nokk fersk på QXL da han kun har en karakter.

Nerkelig at han tør i grunn....

Får se om QXL tar affære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trekker jeg tilbake hat-stempelet og antyder heller at ditt USA-syn sammenfaller med det som er fremsatt av Johan Galtung - en berømt intellektuell :)

Nå er jeg ikke sikker på om det er rettferdig ovenfor verken meg eller Galtung, men jeg synes det er et veldig mye bedre utgangspunkt for en meningsutveksling, eller diskusjon i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/ny-ibanez-jem-7v-el-gitar-med-stor-rosentre/v/an643342116/

Piratgitar 1

Ser det først og fremst på Floyden

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/the-santana-md-electric-guitar-paul-reed-smith-prs/v/an643094134/

Piratgitar 2

Kan ikke så mye om PRS, men det er innlysende at dette er en pirakopi.

Regner med andre kan påpeke detaljer som avslører dette som piratkopier. Prisen gjør det jo innlysende, men selgeren påstår det er originalgitarer. Han bruker også PRS eget reklamemateriale for sine gitarer. Ser jo faktisk ut som meget bra gitarer til prisen kosmetisk.....

Har rapportert til QXL. Hadde han gitt f... i å vise headstockene og sagt det var kopier hadde jeg ikke brydd meg. Ser ut som han har mange produkter som antagelivis er pirat.

Sendte mail til importøren av Ibanez. Ble oppringt av dem hvor de fortalte at de skulle ta dette med QXL samt ta kontakt med Crafton i Sverige.

Gitarene forsvant fra QXL, men det ser ut som selgeren fremdeles har masse piratvarer av forskjellige slag.

Han har også en slik

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/high-quality-jack-daniel-s-electric-guitar/v/an643093528/

Har ikke erfaring nok med denne til å si det er en fake, og samtidig er jo ikke disse de dyreste.

Er vel Peavey som står bak dise om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke dette er forsøk på svindel og langt mindre noen grunn til å rapporteres til FINN. Han skriver jo ingenting som kan tolkes dit hen at han påstår at dette er en Rickenbacker. Det er bra at man er opptatt av å få bukt med svindelforsøkene, men det er også grenser for hvor mye man skal leke gitarpoliti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.