Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

Skal sies at han ikke sier noe om merket. Så hvorvidt det er snakk om svindel kan helt sikkert diskuteres. Han har nok sitt på det rene, men selvfølgelig er det stor sjanse for at noen kjøper noe de tror er ekte vare. Bildene viser jo tydelig hodet med "korrekt" navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg..., prisen sier jo også noe om at denne figuren opererer i en litt annen liga enn de som føyer til et tall på begynnelsen av salgssummen og bevisst henviser til og bruker merkenavnet som står på gitarens headstock. Svindel eller ikke, helt kurrant å rapportere det både her og til FINN.no....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, han hevder jo i teksten at gitaren har "scalloped fretboard", noe den helt tydelig IKKE har, så det er bare å rapportere i vei..

EDIT: ved nærmere inspeksjon kan det se ut som om det er en ørliten antydning til scallopering, men den er i så fall jævlig grunn.

Endret av M.A.K.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge denne fjotten selger gitarer med Gibson og Fenders logo er det svindel. Skjønner ikke at noen i det hele tatt gidder å stille spørsmålstegn ved det??? Uten nevnte logo ville det vært forholdsvis greit hvis han hadde opplyst at dette IKKE er Gibson eller Fender, men kopier lagd (av rekved) i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitarpolice :ninja:

Vel, hadde du fulgt med i timen så hadde du sikkert fått med deg at for en tid tilbake var det en ung herremann som trodde at han solgte en ekte Gibson SG Angus Young via Finn. Han fikk flust av mails fra medlemmer av dette forumet fordi vi så at gitaren han solgte var Kinafake. Han hadde latt seg lure av "importøren" og hadde betalt en helvettes sum for dritten. Nå satt han med skjegget fullt av postkasser og uten mulighet for å dekke tapet sitt. Er det nødvendig at det skal være sånn? Skal virkelig unge folk, uten for mye kjennskap til f.eks. Gibson og Fender, bli lurt trill rundt til å kjøpe fakes? Jeg synes det er helt unødvendig, og hver gang jeg ser en fake på Finn melder jeg inn annonsen, og tidvis kopierer jeg annonsen og sender den til Gibson Europa. Gitarpolice? Kall det hva du vil. Kan ikke si at jeg har et snev av dårlig samvittighet engang ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlegg

Tror nok du misforsto litt her. Mente det aldeles ikke at alle i denne tråden er en gjeng drittunger som lager et helvete for selgere. Mente det på en måte at vi finner gitarer som er fake og melder de til Finn, gitaretterforskere om du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du misforsto litt her. Mente det aldeles ikke at alle i denne tråden er en gjeng drittunger som lager et helvete for selgere. Mente det på en måte at vi finner gitarer som er fake og melder de til Finn, gitaretterforskere om du vil.

Sorry Sam, misforsto spøken din litt ja :):D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.