Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

Jeg synes at vi skal holde oss litt på topic her. Selv om denne tråden ikke har den helt store verdien uten bilder, kan man ta diskusjoner om hvorvidt kinakopier er bra eller ikke et annet sted. Kvaliteten på disse gitarene er egentlig totalt uinterresant i sammenhengen. De er falske gitarer som utgir seg for å være noe annet. Det er problemet, ikke hvorvidt enkelte kan være kurante å spille på.

Har ryddet litt.

Dette innlegget er moderering og skal således ikke kommenteres. Kommentarer på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28289756

Jeg vil gå så langt som å kalle dette for ett svindelforsøk..

- Han prøver å kalle gitaren "new on stock" (New OLD stock, i guess.) selv om det er standardkondensatoren som er av typen bumblebee "NOS", og gitaren er jo bare en helt vanlig Gibson SG Standard til 10k.

- Han prøver å kalle bruksslitasjen på baksiden for "Relicing" .... "Den er har relic arbeid på baksiden, som vist på bildene, ser råtøft ut, ellers er lakken og gitaren helt shiny og strøken"

Dette er vel ærlig talt den drøyeste finn-annonsen jeg har sett på en stund, men etter mitt syn, er det iallefall noen oppklaringer som trengs.

Villedende informasjon, og ett klart svindelforsøk etter mitt syn.

Jeg har sendt personen mail med navn, og prøve å få han til å klare opp tingene sine i annonsen sin.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kunne ikke gitt mer faen i kverrulanter som deg. Bry deg om noe annet, når det kommer til gitarer så ligger jeg langt over din liga vedrørende kunnskap.

Plag noen andre din dust!

Best regards / Med vennlig hilsen,

Owner and Chief executive,

Navn fjernet etter krav fra vedkommende

-------------------------------------------

RVI RECORDS

NORGE / NORWAY

Org. nr. 993024104

> FINN.no har sendt deg en melding på vegne av..

> Hei !

>

> Ville bare informere om ett par ting.

>

> For det første, er det ingenting som heter Gibson New on stock, det du

> mener er vel New Old Stock, altså NOS... Det er det kun bumblebee

> KONDNSATOREN som er (ikke motstand altså). Gitaren er en helt vanlig

> Gibson SG Standard man kan kjøpe for 9995kr NY i en hvilken som helst

> musikksjappe.

>

> Det du kaller "Relicing" på baksiden er bruksslitasje.

>

> Det at gitaren er signert, vil ærlig talt kun tiltale personer som er

> blodfan av TNT. For oss andre vil det nok kun redusere verdien. Det at

> Ronni vanligvis også bruker superstratter, gjør jo ikke verdien høyere.

>

> Så for å konkludere, er nok prisen drøyt optimistisk. Hadde gitaren vært

> i fin stand, hadde den kanskje vært verdt 10k... MAX.

>

> Med vennlig hilsen

> H.L.

Sier vel sitt...

Endret av CastorFiber
Vedkommende liker ikke at e- posten er kopiert inn i forumet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vell en fake:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=28185182

Har aldri blitt levert med slike skruknotter, og eller ikke plata rundt pickup-velger...

Og farga er for lys...

Skruknottene og plata rundt pickupvelger er ting som svært enkelt kan settes på om man vil... Litt lite å gå på i den annonsen der, kan ærlig talt ikke se om det er en fake eller ikke, men det kan se ut som at det faktisk er en epiphone det er snakk om, om du studerer headstocken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo der

Jeg er imponert med advert for varen, og jeg vil gjerne gjøre en øyeblikkelig kjøpt i varen for min fetter som er i dag en av leverandører av Ratcon konstruksjon av ny selskapet i Vest-Afrika.

Jeg vil tilby deg 14,250kr for varen og 800kr for Porto via det lokale postkontoret, transaksjonen ville går gjennom PayPal eller bankoverføring slik at jeg kan ta betaling.Svar asap med din paypal e-ID eller banken din overføre detaljer, slik at jeg kan gå videre med betalingen. Så snart du ser din betaling får du å avslutte denne auksjonen.

Føl deg fri til å stille meg spørsmål om dette tilbudet.

Jeg avvente din raskt svar.

Hilsen

Jeg blir veldig glad hvis anses å kjøpe elementet for min fetter som er i Vest-Afrika.

-----------------

Det er ikke første gang jeg får slike mailer etter finn-annonser, men nå begynner jeg å bli fornærmet.

Jeg tror det er på tide å rydde litt i befolkningen her på jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.