Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

Den så ekte nok ut for min del. Litt store/rare pickupholdere, men det kan kanskje være riktig?

For min del ser det ut som om volumpotter og tonepotter sitter feilplassert i forhold til plekterplate, synes stemmeskruene ser veldig feilplassert ut og at trussrodcoveret ser hjemmelaga ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til fyren med Black Beauty. Han påstår at han har arvet den og fått den taksert i to forskjellige butikker i Bodø. Godt mulig at begge deler er sant, men den er fortsatt fake.

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er taksert, har han sikkert takseringsbevis. Noen får spørre om det. Jeg tror nok ikke han svarer meg mer, for å si det slik.

Det han gjør ved å si at han har arvet den og fått den taksert er jo å fraskrive seg all skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29545231

Jeg vil gå så langt å si at dette faktisk er svindel.

Denne gitaren er en Gibson Explorer custom som har blitt fullstendig customized! Denne gitaren er HELT lik som James Hetfield`s rusty og det er kun brukt de delene han bruker!

Greit nok det, men det er villedende tekst, og man forstår ikke om det faktisk er en gitar GIBSON har produsert i begrenset opplag, eller om det er en helt standard explorer som han har customized selv, og prøver å selge for blodpris. Hadde vært greit at han hadde klarnet opp i det iallefall, i tilfelle folk lurer.

Min Mail til han :

Hei ! Jeg bare lurer, har du modda på denne gitaren selv, og er såpass optimistisk at du skal få solgt den for 42k, eller er det en gibson customshop gitar? isåfall, kunne jeg tenkt meg fullt serialnummer, sånn at jeg kunne sjekka oppimot gibson at den er orginal. (Kun da gitaren er intressang for noen) MVH Hallstein

Svar:

Hei, det er en gitar fra 1976. Så er ikke så kunne nok fått mere for den. Papa Het sin Explorer rusty er fra 1976 og er helt lik.

Litt rart svar kanskje, greit å passe på likevel.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/f...nnkode=29545231

Jeg vil gå så langt å si at dette faktisk er svindel.

Greit nok det, men det er villedende tekst, og man forstår ikke om det faktisk er en gitar GIBSON har produsert i begrenset opplag, eller om det er en helt standard explorer som han har customized selv, og prøver å selge for blodpris. Hadde vært greit at han hadde klarnet opp i det iallefall, i tilfelle folk lurer.

Min Mail til han :

Svar:

Litt rart svar kanskje, greit å passe på likevel.

Nå vil vel ikke kundegruppa være voldsomt stor uansett med den prisen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29545231

Jeg vil gå så langt å si at dette faktisk er svindel

Ikke for å henge ut noen, men jeg fikk et bytteforslag fra han på en gitar jeg hadde ute for salg i fjor.

Merkelige meldinger med like merkelig mangel på rettskriving.

Han hadde en Taylor han skulle bli kvitt på den tiden.

Jeg har fulgt litt med og han har hatt flere annonser ute etter det, med relativt dyrt utstyr.

Hvorvidt det kan kalles svindel vet jeg ikke, men det hele virker litt snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Å kalle det en Explorer Custom er vel å ta i. Prøvde å google litt etter Explorer Customs, og jeg kom opp blank. Hetfield sin var ihvertfall ikke Custom.

Hvis jeg lakkerer om en Gibson LP Standard og setter i nye pickups, så ville ikke jeg kalt den for Custom. Det er jo fortsatt en Standard.

Customized og Custom er to helt forskjellige ting, og etter det mener jeg annonsen er misvisende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.