Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mange fingre?


Faktor

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo en plektergutt, men bruker strengt tatt det som kalles hybrid picking, som er en kominasjon. Det er flere steder jeg bruker det, så jeg kan egentlig ikke identifisere meg med noen av dem, Men plekteret blir jo brukt mest. Så kommer 3 fingre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at hvis jeg bruker 3 fingre (peke-, lange- og ringefinger) så faller rytmen nesten alltid ned på trioler. Særlig vis jeg skal følge dobbeltpedalene som er 16deler er det viktig at jeg holder det jevnt. Kort sagt er problemet mitt å spille raskt med 3 fingre. Greier ikke å holde det jevnt.

Har tenkt til å øve en tid med å teipe sammen peke- og langefinger for å øve med de som 1 finger, og ringefingeren som andrefinger for å få uavhengighet mellom lange og ringefinger. Noen som har noen anbefalinger omkring dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fingre seff, bass er ikke en gitar ;)

Bass i seg selv er ikke en gitar i, men instrumentet du spiller på er vel en bassgitar? Altså en gitar.

Spikking i seg selv er med trestykker, men du spikker på fliser? Altså flisespikking.

:P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fingre seff, bass er ikke en gitar ;)

Bass i seg selv er ikke en gitar i, men instrumentet du spiller på er vel en bassgitar? Altså en gitar.

bass er kun utsenendemessig lik en gitar, så bass er et anna instrument med andre oppgaver og egenskaper enn en gitar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at hvis jeg bruker 3 fingre (peke-, lange- og ringefinger) så faller rytmen nesten alltid ned på trioler. Særlig vis jeg skal følge dobbeltpedalene som er 16deler er det viktig at jeg holder det jevnt. Kort sagt er problemet mitt å spille raskt med 3 fingre. Greier ikke å holde det jevnt.

Har tenkt til å øve en tid med å teipe sammen peke- og langefinger for å øve med de som 1 finger, og ringefingeren som andrefinger for å få uavhengighet mellom lange og ringefinger. Noen som har noen anbefalinger omkring dette?

opplever det samme, jeg får en slags "triplet" følelse når jeg spiller med 3 fingere og dermed mister jeg takten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bruker tre fingre varierer jeg som oftest rytmen, eller rekkefølgen fra alt til alt annet avhengig av hva jeg spiller. Streite trioler er intet problem. Spiller jeg vanlige 8'de deler spiller jeg somoftest enten 1-2-3-1-2-3, eller 1-2-1-3-1-2-1-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.