Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mange fingre?


Faktor

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg spiller nesten utelukkende med to fingre når jeg komper. Det holder strengt tatt i massevis. Tre finger kan være effektfullt, og jeg bruker det ved enkelte anledninger. Men ellers vil jeg absolutt anbefale å plukke med peke og langfingeren annenhver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller dere med "reststroke" eller "freestroke"? Vet ikke helt hva det heter på norsk, men reststroke er å la fingeren hvile på neste streng, på en måte slå igjennom strengen med fingeren, mens freestroke er mer som man gjør på gitar ettersom man vil la strengene klinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men jeg vil absolutt anbefale å øve med to fingre i utgangspunktet. En bra grunnteknikk med to fingre er viktig å ha i bunnen, tror jeg. Så kan man heller trene opp flere etter hvert.

Selvsakt..Jeg begynnte jo ikke med alle 4..Som regel bruker jeg 2 men det variere fra tid og stunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller dere med "reststroke" eller "freestroke"? Vet ikke helt hva det heter på norsk, men reststroke er å la fingeren hvile på neste streng, på en måte slå igjennom strengen med fingeren, mens freestroke er mer som man gjør på gitar ettersom man vil la strengene klinge.

Hvileanslag er nødvendig for meg, i alle fall på kjappe ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Da bør du sette deg inn i mute-spill med tommelen....

Er ikke ram på det selv, men låter utrolig lugnt.

Altså at du spiller med tommelen mens du muter med samme hånda.

Jeg vet.har prøvd på det noen gang..noe går sånn smått og noe ikke..Jeg har ikke øvd særli mye teknikker i det siste..Har gått mye på å øve inn ett repotuar på 50 låter til jeg skal være stand in i jula..Blir vell mere etter jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.