Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mange fingre?


Faktor

Anbefalte innlegg

2 fingre te vanlig bruk og 3 fingre når 32/64 deler plutselig dukker opp! :)

sliter mindre på hånden når eg går over til 3 fingre i raskepartier.

Slap så bruker eg tommel og de to første fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går mest i plekter for meg ettersom jeg først og fremst er gitarist.

Uten plekter er det vel maks 3 fingre. Tommel, pekefinger og langfingern. Dette fordi man som bassist når man spiller punk har mindre behov for å spille dritfort på en streng, men man hopper gjerne mer mellom strengene. Da syns jeg de tre fingrene dekker mine behov best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Da bør du sette deg inn i mute-spill med tommelen....

Er ikke ram på det selv, men låter utrolig lugnt.

Altså at du spiller med tommelen mens du muter med samme hånda.

terminologien er pizzicato .for å få det på det rene

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest HeavyBassDude

Jeg Bruker hovedsaklig 2 Fingre på Raskere ting, men når jeg spiller saktere greier bruker jeg bare 1,, Jeg tror Jeg Har En Geddy Lee/Steve Harris Hybrid hånd gående.. tenkte jeg skulle lære meg 3 fingre, men så langt har jeg den farten jeg trenger med 2.

Bruker og tommelen pluss de to når jeg skall spille ting som går fort over alle 4 strengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Online Proxy Checker, proxy checker, proxies checker, check proxies list, online checking proxy, check free proxies, check free proxylist, proxi checker, proxy checking, proxies list cheker, socks proxy checker, check socks proxies, socks 5 proxy checker, socks 4 proxy checker, HTTP proxy checker, socks proxy check, online check socks proxies, check list of proxies: http://www.checkproxy.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller for det meste med tre fingre... Det går mest i enten prog-metal eller death-metal, så da fungerer det godt, særlig på raske greier. Er ihugga fan av Alex Webster, bassisten i Cannibal Corpse, han har en utrolig god tre-fingerteknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Spiller for det meste med tre fingre... Det går mest i enten prog-metal eller death-metal, så da fungerer det godt, særlig på raske greier. Er ihugga fan av Alex Webster, bassisten i Cannibal Corpse, han har en utrolig god tre-fingerteknikk.

Er ihuga på Chris Richards fra suffocation, han spiller med 4 :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.