Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe effekter/annet fra USA.


Flyndre

Anbefalte innlegg

Hei.

En i familien reiser over til statene i nær fremtid, og jeg lurer på å sende med en handleliste med effekter og annet tilbehør. Hvor stor er prisforskjellen i norge kontra usa, er det noen spesielle produkter/kategorier det er mer å spare på? Hvordan er det med strømforsyninger til f.eks pedaler?

Hjelp mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER CA. 75 % BILLIGERE I STATENE, SKJØNER IKE HVOR FOR IKE FLERE HANDLER DR BORTE!

Vurdert å sjekke prisforskjellen selv? Varierer fra produkt til produkt, helt umulig å gi et svar på.

Hvis du ikke har et skikkelig svar å komme med foreslår jeg at du dropper å poste. Skrev da vitterlig om det var noen spesielle produkter/kategorier det var mer å spare på enn andre.

Det har seg sånn at jeg ikke har bestemt meg for noen spesielle produkter enda, det jeg lurte på var andres erfaringer ved kjøp fra USA. Om du synes dette var et håpløst spørsmål så beklager jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg var nettopp der borte og prisforskjellene var ikke veldig store synes jeg. Det er vel mest å spare på amerikanske pedaler (her kan det være ganske mye å spare dersom du får tak i pedalene, mitt problem var rett og slett å finne de produktene jeg skulle ha). Boss pedaler kosta det samme som billigste nettbutikker her i Norge. Det som derimot er MYE billigere er gitarreimer (kvalitetsreimer). Det er også peng å spare på strenger og annet småplukk.

Endret av sandermarken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur over for en måneds tid siden, vil si at prisen pedaler ligger på omrent 60-70% av norske priser, hvertfall når vi snakker nye ting. Det kan være litt mer å spare på bruktkjøp. Det har blitt endel dyrere i USA de siste årene, husker det var sinnsyke priser noen år tilbake, da med dollarkurs innberegnet. Husker jeg kjøpte ny mex-strat til 2200(aiai det var tider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare skyte inn at, selv om det er billigere i USA, at det er mulig å få mer for pengene om man kjøper brukt her hjemme. Men er det snakk om sjeldnere gitarer/effekter/etc har man vel ikke noe valg..

(Jeg har en tommelfingerregel (en veldig uberegnelig en) som sier at 1000 kroner = 100 dollar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare skyte inn at, selv om det er billigere i USA, at det er mulig å få mer for pengene om man kjøper brukt her hjemme. Men er det snakk om sjeldnere gitarer/effekter/etc har man vel ikke noe valg..

(Jeg har en tommelfingerregel (en veldig uberegnelig en) som sier at 1000 kroner = 100 dollar)

får enda mer for pengene hvis du kjøper brukt i statene.

Jeg bruker også samme tommelfingerregel. Ligger ting langt over 10 gangen, kjøper jeg heller fra statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes det er teit og egoistisk å handle pedaler fra usa. Man ødelegger jo for de norske importørene, og om alle hadde handlet alt fra usa, kunne ikke de norske butikkene ha vært mer. Jeg synes at det er helt ok å gi litt ekstra (ved å kjøpe ting i norge) for at butikkene skal fortsette, men det er jo subjektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

^ Vel.. Denne diskusjonen er blitt tatt opp mange ganger før, og man kommer aldri i mål med det.

Reiser man til utlandet, så ser man selvsagt på mulighetene man har der.

Vet ikke hvordan det er der, men har selv bestilt mye via Ebay og 100 dollar = 1000kr stemmer ofte ganske greit hvis du regner med alle utgifter.

Ville likevel satset på å kjøpe litt dyrere ting, sånn at det lønner seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.