Gå til innhold
  • Bli medlem

mrj

Medlem
  • Innholdsteller

    618
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

5 Neutral

Om mrj

  • Rang
    Gitarrocker

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Oslo
  • Interesser
    Ivrig hobbygitarist!
  1. Takk for hjelp så langt Jeg kommer tilbake med hvordan det går, tilfelle andre skulle være så uheldig å havne i samme situasjon
  2. Heisann, jeg overtok akkurat fattern Gibson SG faded, og hjemme her la jeg fort merke til en viss odør fra nederst på kroppen. Lurer på om ikke bikkja har markert litt der. Nå spilte ikke faren min så mye i det siste, så han har sikkert ikke lagt noe videre merke til det. Men lukta er der, og er heller stram. Greit med mojo, med får vel være grenser. På denne gitaren tenker jeg at det er ganske tynn lakk, og at dette må fjernes skånsomt. Hvis det i det hele tatt lar seg gjøre, for jeg tror dette ikke er helt nye greier Noen tips?
  3. Når jeg studerte på konservatoriet i Krsand, trengte keyboardistene en spesiell Kurzweil-synth, som visstnok kosta 40-50 tusen her til lands. Noen av keyboardistene fant ut at det var mye penger å spare på å handle i Tyskland og satte kursen for nord-tyskland med bil. Der fikk de kjøpt sine keyboards for en rimelig penge og satte fornøyd kursen for Hirtshals og fergen hjem. Der gjorde de tabben å be om den tyske momsen tilbake. De fikk visstnok sterke formaninger om at de måtte fortolle dette i Norge og betale moms. Dette hadde de selvfølgelig ingen planer om, og på vei ut av ferga (i grønn sone)i Krsand ble de vinket til side. De danske tollerne hadde ringt opp til sine norske kollegaer, kan det virke som, og synthene ble beslaglagt til fordel for statskassen. Disse var selvsagt langt over 6000kr-grensa, og en kraftig bot kom på kjøpet. Hvordan det gikk videre, sier historien ikke noe om (studentene var nok ganske flaue), men vil anta at synthene ble solgt på auksjon og muligens kjøpt tilbake. Så ting blir beslaglagt, også musikkinstrumenter
  4. Det er jeg som har Ginza-bassen som er nevnt her vil jeg anta, en sgbass-variant med påskrudd hals. Det jeg fant ut i sin tid, er at Ginza er et strøk i Tokyo som hvertfall før hadde mange musikkbutikker/instrumentfirmas. Og der stopper kunnskapen... En helt kul rockebass, men broen er tillater ikke justering i høyden på hver individuell streng, snarere er det fire "klosser" i forskjellig høyde, noe som gjør at det blir en noe snodig strengehøyde. Men hvem trenger vel noe mer enn E- og A-streng?
  5. Det sies at ørene påvirkes av alkohol, men prøver selv med et par øl innabords. Med mine høytalere synes jeg vokalen låter bra, hadde beholdt den slik. Ellers, litt eq-ting: Synes bassen tar stor plass, noe "boomy". Hadde prøvd å begrense den litt i bassfrekvensene, slik at det er mer plass til basstromma. Evt gi den litt mer definisjon ved å booste høyere frekvenser. Gitaren kan godt få litt mer topp, evt dra av litt i bunn. Trommene låter punchy, men kanskje dra på litt på høye frekvenser på skarpen, typ 2000+ (litt avhengig av hvordan skarpen låter i utgangspunktet). Jeg synes vel at det generelt er noe bassy
  6. Vi har røde nt5 i studio, funker fjell dem, bra til akkert også. Koster ikke all verden
  7. Slayer is devastated to inform that their bandmate and brother, Jeff Hanneman, passed away at about 11AM this morning near his Southern California home. Hanneman was in an area hospital when he suffered liver failure. He is survived by his wife Kathy, his sister Kathy and his brothers Michael and Larry, and will be sorely missed. Our Brother Jeff Hanneman, May He Rest In Peace (1964 - 2013) https://www.facebook.com/slayer?ref=ts&fref=ts
  8. Nå vet jeg ikke om det er så aktuellt for trådstarter, men har en MM fra 2004, med en P90, låter kuler og krutt den. Så varierer litt etter modell, kvaliteten på disse
  9. Flere bilder (i dagslys!):
  10. Jess, da var gitaren her! Dessverre så ble Candy Apple red til Fiesta red en plass over atlanteren, så den ble noe lysere rød enn jeg hadde tenkt. Dette ble behandlet på en gentlemen-aktig måte fra Vintageguitar, så etter å ha prøvd denne, tok jeg den med meg hjem. Den er mer lyserød enn hva framkommer på bildene (dårlig kamera på innendørsbilder). Hva skal man si, denne gitaren er helt fantastisk. Kvalitet på alt, mange gjennomtenkte detaljer, kjempebra hals. Og så lyden: ekstremt fleksibel! Alt fra teletwang via clean strat-singlecoil til feit rockelyd. Mye av dette tror jeg har å gjøre med tonekretsen, som er ekstremt følsom. På bridgepu-en går man helt fra twang til tjukk, og necken kan spanke i vei uten problemer. Best av alt er når disse to kombineres, en særdeles full og klar lyd. masse topp(hvis man vil) og feit mid kombinert! så ja, denne kan anbefales!
  11. Er vel mest bassen når jeg tenker meg om
  12. Selv med pad'en på? har selv focusrite (ikke det samme kortet), og den kan klippe uten pad, men ikke med
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.