Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå er det på høy tid at Gibson får huet ut av ræva!


Aphelion

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har heller aldri hørt om Jonas Brothers.

VG-Lista er det 10 år siden jeg sjekka, hører aldri på popmusikk, lever i 60-90 tallet og mine egne spillelister/preferanser, traverserer ikke aviser hver dag for å følge med på tullete nyheter (90%)... Og har det egentlig ganske fint med å ikke vite om slike ting som Jonas Brothers og sånt annet tull slik som Skal vi danse og alt det der.

Lever i verdens beste boble <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi snakker om signaturmodeller fra Gibson...

Hvorfor lager Gibson en signaturgitar til han derre i Nickelback, som i all hovudsak har brukt PRS all the way...

Mens James Hetfield som har brukt Gibson (omtrent hele tiden) siden 80-tallet, får nei på spørsmål om signaturmodell fra Gibson...

Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi snakker om signaturmodeller fra Gibson...

Hvorfor lager Gibson en signaturgitar til han derre i Nickelback, som i all hovudsak har brukt PRS all the way...

Mens James Hetfield som har brukt Gibson (omtrent hele tiden) siden 80-tallet, får nei på spørsmål om signaturmodell fra Gibson...

Merkelig.

Han har jo hatt diverse signaturgitarer hos ESP, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi snakker om signaturmodeller fra Gibson...

Hvorfor lager Gibson en signaturgitar til han derre i Nickelback, som i all hovudsak har brukt PRS all the way...

Mens James Hetfield som har brukt Gibson (omtrent hele tiden) siden 80-tallet, får nei på spørsmål om signaturmodell fra Gibson...

Merkelig.

Ikke merkelig i det hele tatt. Gibson krever at artistene blir "tro" mot dem (Dvs binder seg til å kun bruke Gibson gitarer). Hetfield ønsket ikke dette, han ville ha friheten til å bruke hva han vil når han vil.

Hetfields avtale ned ESP gir ham denne friheten. Gibson ønsket ikke å gi den samme friheten. Ergo, ingen Gibson Hetfield signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen det verste er at jeg synes Gibson er på rett spor.

Gitaren kan ikke basere seg på det "de to store" har drevet med på de siste årene, å finne opp på nytt det de lagde på femtitallet. Man konkurrerer med spillmarkedet, de som lager keyboard, trommesett og så videre.

Det som er problemet slik jeg ser det, bortsett fra det dette begredelige eksemplet på "Hvordan IKKE presentere noe" er, er at man må få på plass en felles plattform for slike gitarer. Slik at jeg kan handle en Fender, og lade den i en Gibson- ladestasjon, og at jeg kan ta ut effekten fra min Fender og sette den inn i en Gibson.

Her driver man med sine egne ressurser og lager lukkede løsninger, uten at noen andre, ikke produsenter, eller du og jeg som faktisk kan lage kode kan delta.

Det er et blindspor.

Det at en meget habil og fulltidsgitarist ikke finner at lyden i gitaren er på høyde med sin fintunede rig, som han har brukt mange år på å komme fram til, spiller i og for seg ikke den store rollen.

Jeg har all respekt for gitaristen, og for teksten som er full av meget gode poenger, men kundene, og kronene er ikke der. De er hos litt mindre flinke gitarister, som vil ha et fleksibelt gitarsystem, enkelt å bruke og oppgradere, og som gjør at man kan bruke "duppedittene" man har kjøpt på "entrymodellen" på den dyrere versjonen man handler fem år etterpå.

Det hjelper ikke om systemet er så fantastisk at Alex vil betale en million dollar for det. Det er mye lurere å lage noe som ti millioner sånne som meg vil betale tusen dollar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.