Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå er det på høy tid at Gibson får huet ut av ræva!


Aphelion

Anbefalte innlegg

Ja, du skal se det.. Hele forestillingen er jo sørgelig. Nå er jo ikke jeg mye til moteløve, men selv ikke jeg går med dongerijakke utenpå en mye større fleecegenser under. Og rørleggerdemonstratøren- allsidig og flinke han, men mye wowfaktor var det ikke over han, heller. Selv jeg shower mer på scenen enn den fyren gjorde.

Men som sagt- Fender, Gibson, Ibanez, Cort og andre- slå dere sammen og lag en felles plattform! Da blir det sving på dette segmentet. Og kundegruppen blir verken gitarhelter eller gitarnerder som henger på GN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men som sagt- Fender, Gibson, Ibanez, Cort og andre- slå dere sammen og lag en felles plattform! Da blir det sving på dette segmentet. Og kundegruppen blir verken gitarhelter eller gitarnerder som henger på GN.

Tenk om gitaristene hadde vært like konservative på slutten av 40/begynnelsen av 50-åra da Leo Fender kom med sin planke med plukkopp og strenger som dagens gitarister er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telecasteren ble faktisk latterliggjort da den ble lansert i 1948. "Skal du bruke den til padleåre?" var en vanlig reaksjon. Gibson skal ha for at de tør å prøve noe nytt, selv om selve seansen var ufrivillig komisk og min umiddelbare reaksjon var at Firebird X er grusomt stygg og overpriset jfr. et innlegg jeg skrev i en annen tråd.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo ikke akkurat trampeklapp og hurrarop første gang LesPaul viste fram "The log" for Gibson første gang, heller. Slik sett er det jo lite nytt under solen.

Når jeg tenker over det, er det skremmende mange ganger en gitar har blitt populær fordi et eller annet fyllesvin/rusmisbruker som blir populær av en eller annen grunn, mer eller mindre på grunn av gitarspilling, som legger føringer for hva som gjør at en gitar blir "bra".

Slik sett er det jo ikke noen garanti for populære gitarer er noe tess rent gitarteknisk sett i det hele tatt. Veldig mange av "heltene" spilte jo på det de kom over, og leverte de på nærmeste pantelånersjappe når behovet for rus ble for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telecasteren ble faktisk latterliggjort da den ble lansert i 1948. "Skal du bruke den til padleåre?" var en vanlig reaksjon. Gibson skal ha for at de tør å prøve noe nytt, selv om selve seansen var ufrivillig komisk og min umiddelbare reaksjon var at Firebird X er grusomt stygg og overpriset jfr. et innlegg jeg skrev i en annen tråd.

Bra poeng, sikkert mange i den neste generasjonen som kommer til å bruke slike gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.