Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx - JetCarrier


HSel

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenker for tiden på å kjøpe en Axe Fx (sannsynligvis Ultra), og lurer på om noen har erfaring med å bestille en direkte fra USA?

Jeg kommer isåfall til å få den fraktet hit med JetCarrier.

Er det noen her som har gjort dette før og har noen erfaringer å dele?

Hva går en evt. glipp av ved ikke å bestille fra G66?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei.

Bestiller nok direkte fra Fractal ja.

Visste ikke engang at Tone Merchants solgte Axe Fx jeg.

Regner med at prisen derfra er den samme som fra Fractal?

Er det ellers noe poeng å bestille fra Tone Merchants kontra Fractal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Bestiller nok direkte fra Fractal ja.

Visste ikke engang at Tone Merchants solgte Axe Fx jeg.

Regner med at prisen derfra er den samme som fra Fractal?

Er det ellers noe poeng å bestille fra Tone Merchants kontra Fractal?

Tror det blir det samme.

TM er liksom showroomet til FAS i junaiten.

Jeg bestilte mine direkte fra FAS og det gikk helt fint, Cliff er veldig serviceminded og hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener å bestille direkte fra Fractal og få sendt hit via JetCarrier ja.

Sperrer Fractal JetCarrier adresser kanskje?

Debris, regner med du bestilte direkte fra FAS og fikk sendt hit via JetCarrier e.l.

Hadde du problemer med dette?

Hvordan er dette i forhold til f.eks. garanti?

Regner med at en selv kanskje må betale frakt dersom enheten må sendes til FAS for reparasjon, men utover det er vel garantien gyldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en avtale nå...

Jeg har vridd huet mitt RUNDT ræva for å få fatt i en Ultra.

Så har skjedd så langt:

Fractal Audio informerer meg pr. mail om at de ikke shipper ut av USA, og ikke nok med det men de var klare over JetCarrier og andre frakt service med eksempelvis virtuell adresse via postmaster, post boxes, o.l..

Varene måtte dessuten betales med ett kredittkort registrert i en amerikansk bank, og shippingadressen måtte stemme overens med adressen registrert på kredittkortet.

Så her har produsenten sikret seg godt..

Jeg fikk beskjed om at dealerene til Fractal hadde fått ordre om å holde seg til det området de distribuerte for.

Fractal har vel etter det jeg skjønner tatt ansvaret for USA og Canada alene, sammen med en distributør til.

Europa er det bare G66 som distribuerer fractal opp mot.

Jeg har prøvd alle utveier, men steik forbanna.

Så kom jeg over en kar i Japan som har hjulpet meg ut av slike situasjoner før, så driver å preiker litt med ham nå..

Han er opprinnelig fra USA og har enda adresse og kredittkort der, så mulig jeg for masa meg til en tjeneste der.

Så om du ikke kjenner noen i USA, eller utrolig mirakuløst nok klarer å finne en dealer som bryter reglene for å tjene litt extra (har hørt det skje før altså) så er liksom G66 eneste utvei om du vil ha en NY en...

Kjøper du hos G66 så er Norge innenfor dems området, og du er dekket av garanti dersom noe skulle skje innenfor transport av varen, eller ett gitt tilfelle etter du har mottatt den, ifølge bruksgarantien.

Dette var hvertfall det jeg fikk beskjed om fra Fractal Audio.

Dealerene av Fractal sine varer er få, og de var meget klar over metodene som ble brukt for å kjøpe direkte fra USA.

Noe for dem vel hindra, mens annet slipper gjennom.

Lykke til :)

Jeg gleder meg som en unge hvertfall :D

NB:

Kjøper du fra G66, så husk at prisen som er opplyst på hjemmesiden dems er inkludert tysk moms.

Denne kan du jo da altså trekke fra før du legger på den norske på 25%

Og du skal ikke betale moms på frakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg legger til at jeg har snakka med G66 sånn i tilfelle avtalen med han kisen i Japan skulle gå dunken, og hos G66 måtte jeg jaggu skrive meg på en venteliste.. heh.. å den var lang du :S

Fikk beskjed om at jeg i værstefall måtte vente til midten av desember, da de jobbet seg ned på lista for å shippe til de første først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paypal registrert på den amerikanske JetCarrier adressen skulle virke fint det.

Dessuten har også JetCarrier en "Shop4You" tjeneste hvor innkjøp i USA blir ordnet av andre.

Tror ikke det skal være vanskelig å ordne en Axe Fx ut av USA via JetCarrier.

Dessuten er det bare å ringe dem og høre. De holder til i Tistedalen utafor Halden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du fra G66, så husk at prisen som er opplyst på hjemmesiden dems er inkludert tysk moms.

Denne kan du jo da altså trekke fra før du legger på den norske på 25%

Og du skal ikke betale moms på frakta.

Prisen uten moms er faktisk opplyst på hjemmeiden deres også. Under den store prisfirkanten står det med grå bokstaver "Incl. VAT (€1847,90 excl. VAT)", så man trenger jo ikke trekke fra selv i så måte.

Og jo, man skal da vitterlig betale moms av fraktkostnaden også, hvis ikke de har forandret reglene de siste månedene? For varer over 200kr betales det MVA av den totale prisen, inkludert frakt og evt. tollavgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.