Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx - JetCarrier


HSel

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fremgangsmetode via JetCarrier

1)

Opprett deg en konto hos JetCarrier. Dette er gratis.

2)

For å kunne benytte deg av dette må du oppgradere kontoen din til noe som heter Shop4You. Dette koster $49 i året.

MEN: Nå skal det sies at en kar på forumet her opplyste at det skulle gå ann å bestille rett frem uten medlemskap i Shop4You/ClubJC, men du går da glipp av en del service, og ikke minst utvidet forsikring på forsendelsen. Jeg valgte medlemskap i ClubJC, som igjen gir muligheter for Shop4You tjeneste grunnet sistnevnte.

3)

Når kontoen er oppgradert og medlemskapet i JC betalt, så for du mail om dette, og gradert felt for Shop4You er tilgjengelig på kontoen din.

Nå suser du inn der og gjør følgende:

* Finn det du vil ha kjøpt i USA, eksempelvis en Axe FX Ultra på fractal sin egne webshop gjennom Yahoo safe shop.

* Gå så inn på Shop4You. Her ligger det klart ett skjema som skal fylles ut med info om varen du vil ha. Dette være seg pris, link til varen, mbildelink, varenummer, o.s.v..

* Når dette er tastet inn, og du trykker på Send/OK, så vil dette poppe opp under skjemaet som "NY".

Du ser da varen med bilde og info, og der står det en status. Denne statusen vil da hete NY.

* JetCarrier sjekker kontoer for slike skjemaer jevnlig. JetCarrier vil så lage en tilbud til deg, og oppgradere statusen på den aktuelle varen med "Tilbud Gitt". Du kan da klikke på varen du har satt opp, og der vil du få info om tilbudet du har fått. Eksempelvis skal JetCarrier ha en provisjon, og moms skal betales sammen med varen, etc..

(Dette er forresten veldig kjekt da du slipper å gjøre dette selv. Det koster ikke noe ekstra, men er en service med i prisen)

* Når varen har fått "Tilbud Gitt" status er JetCarrier orientert om hviken vare du vil kjøpe, og den er klar til betaling mot det tilbudet du har fått og dens kriterier for moms og avgifter.

Varen har nå fått en "Kjøp/betal" knapp. Trykker du rett på denne, så blir du overført til PayPal, der den kan betales. Nå vet jeg at du kan kontakte JetCarrier og betale via overføring, men betaler du via PayPal så tilfaller en ekstra forsikring via svindel LOSE phrase, og litt sånn småsnacks, som er verdt å få med seg. Betaler du en vare på 16k, så er slikt vesentlig å få med seg.

Dett var dett egentlig. Kjøper du via Shop4You, så ordner JetCarrier alt av booking og slikt, så du slipper å gjøre det selv.

Eneste du velger er om du vil ha det via fly eller båt. Dette ordnes i skjemaet du søker varen på, og pris blir beregnet deretter.

Tror ikke jeg kan forklare dette mer detaljert nå altså :S:S

Håper det hjalp litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremgangsmetode via JetCarrier

1)

Opprett deg en konto hos JetCarrier. Dette er gratis.

2)

For å kunne benytte deg av dette må du oppgradere kontoen din til noe som heter Shop4You. Dette koster $49 i året.

MEN: Nå skal det sies at en kar på forumet her opplyste at det skulle gå ann å bestille rett frem uten medlemskap i Shop4You/ClubJC, men du går da glipp av en del service, og ikke minst utvidet forsikring på forsendelsen. Jeg valgte medlemskap i ClubJC, som igjen gir muligheter for Shop4You tjeneste grunnet sistnevnte.

3)

Når kontoen er oppgradert og medlemskapet i JC betalt, så for du mail om dette, og gradert felt for Shop4You er tilgjengelig på kontoen din.

Nå suser du inn der og gjør følgende:

* Finn det du vil ha kjøpt i USA, eksempelvis en Axe FX Ultra på fractal sin egne webshop gjennom Yahoo safe shop.

* Gå så inn på Shop4You. Her ligger det klart ett skjema som skal fylles ut med info om varen du vil ha. Dette være seg pris, link til varen, mbildelink, varenummer, o.s.v..

* Når dette er tastet inn, og du trykker på Send/OK, så vil dette poppe opp under skjemaet som "NY".

Du ser da varen med bilde og info, og der står det en status. Denne statusen vil da hete NY.

* JetCarrier sjekker kontoer for slike skjemaer jevnlig. JetCarrier vil så lage en tilbud til deg, og oppgradere statusen på den aktuelle varen med "Tilbud Gitt". Du kan da klikke på varen du har satt opp, og der vil du få info om tilbudet du har fått. Eksempelvis skal JetCarrier ha en provisjon, og moms skal betales sammen med varen, etc..

(Dette er forresten veldig kjekt da du slipper å gjøre dette selv. Det koster ikke noe ekstra, men er en service med i prisen)

* Når varen har fått "Tilbud Gitt" status er JetCarrier orientert om hviken vare du vil kjøpe, og den er klar til betaling mot det tilbudet du har fått og dens kriterier for moms og avgifter.

Varen har nå fått en "Kjøp/betal" knapp. Trykker du rett på denne, så blir du overført til PayPal, der den kan betales. Nå vet jeg at du kan kontakte JetCarrier og betale via overføring, men betaler du via PayPal så tilfaller en ekstra forsikring via svindel LOSE phrase, og litt sånn småsnacks, som er verdt å få med seg. Betaler du en vare på 16k, så er slikt vesentlig å få med seg.

Dett var dett egentlig. Kjøper du via Shop4You, så ordner JetCarrier alt av booking og slikt, så du slipper å gjøre det selv.

Eneste du velger er om du vil ha det via fly eller båt. Dette ordnes i skjemaet du søker varen på, og pris blir beregnet deretter.

Tror ikke jeg kan forklare dette mer detaljert nå altså :S:S

Håper det hjalp litt..

Meget bra. Takk. Og hva ble totalprisen for en Ultra med denne metoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke brukt Shop4You, men det er et alternativ overfor de selgerne som ikke selger

til utenlandske kjøpere som benytter seg av postboxadresser og andre systemer som likner på JetCarrier.

Som regel vil PayPal holde hvis du gjør om adressen på kortet til din JetCarrier adresse,

og mange selger gladelig til utlendinger selv om de sier at de ikke gjør det.

Hvis jeg ikke husker feil så var det noen runder med iPhone og Apple hvor de prøvde å sperre adressa til JetCarrier,

men det er vel en stund siden nå. Med Shop4You systemet vil de uansett ikke klare å stoppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom idag!!! For et beist! Det finnes ikke nok tid i verden... :(

Kan ikke skjønne hvorfor noen vil selge den..

Hei

Kan en av dere skrive en detaljert fremgangsmåte/ oppskrift på hvordan den kan kjøpes fra USA.

Det hadde vært topp

Hittil har jeg verken paypal eller Jetcarrier

Prisen med denne metoden blir rindt 13 000 for Ultra?

På forhånd takk.

Slik gjorde jeg det:

-Gikk inn på www.fractalaudio.com og bestilte den.

-Betalte med VISA

-Skrev navnet mitt på første linje og resten av jetcarrier-adressen under (for at det skulle se ut som en virkelig person og ikke en postboks)

-Booket varen på Jetcarrier.

-Videresendte betalingsbekreftelsen fra fractal audio til JC på epost.

-Betalte fakturaen i nettbanken etter at JC hadde fortollet den.

-Ble en lykkelig eier av en Axe-Fx Ultra for kr. 15581,17!!

Hvis de får varen innen fredag kl 10, får du den tirsdag/onsdag uken etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MasterPaster; det eneste jeg ikke kan finne er adressen som skal brukes under mitt eget navn. JC sin USA adresse.

Hvilken bank bruker du? Man bør bruke Mastercard? Det står at ikke alle banker støtter underadresse.

Jeg har ikke prøvd enda.

hvorfor er det ingen som gjør dette for å tjene noen lapper pr produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MasterPaster; det eneste jeg ikke kan finne er adressen som skal brukes under mitt eget navn. JC sin USA adresse.

Hvilken bank bruker du? Man bør bruke Mastercard? Det står at ikke alle banker støtter underadresse.

Jeg har ikke prøvd enda.

hvorfor er det ingen som gjør dette for å tjene noen lapper pr produkt?

Når du melder deg inn i JC får du en personlig adresse med ditt medlemsnr.

Den ser sånn ut:

JetCarrier [medlemsnr]

Att: [mitt navn]

601 W Linden Av Suite [medlemsnr]

Linden, NJ 07036

Banken har ingenting med adressen å gjøre.

Hvis du kjøpte den fra vintagegitar, gratulerer med ny "øks"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg vurderer å bestille en axe fx standard via jetcarrier, men har et par spm.

hvor lang tid tok det fra dere bestilte til dere hadde den i henda? noen som har bestilt stnadarden slik, å vet hva det vil koste totalt?

takk på forhånd for svar!

-alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.