Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gibson Firebird.


hkurt

Anbefalte innlegg

Noen som tror den blir noen salgsuksess.

For meg virker det som de aller fleste bare ønsker å ha en enkel og bra gitar. (Flere enkle gitarer self.) ^_^

Har selv litt på følselsen av at den blir en slags døgnflue, men man vet aldri.

http://www.youtube.com/watch?v=NkFGgVNXDWM&feature=mfu_in_order&playnext=1&videos=vRRVhKuqyJQ

Er lydklipp av gitaren under andre postede videoer av innsender.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gitarister er vel ganske konservative når det gjelder utstyr.

Jeg synes den var råtøff!!

Men med prislapp på 5500 dollar i USA blir det nok ikke solgt mange her i landet, kommer vel på 50-70000 kroner..

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg liker ikke den der, men jeg har sagt det lenge- den dagen gitarindustrien klarer å komme opp med et felles standarisert system, der vi gitarister kan velge mellom deler som passer om hverandre, og gitarer som passer om hverandre, så har man kommet langt. Før jeg begir meg ut på hva jeg ønsker meg, så minner jeg for eksempel om at mobilfabrikantene har blitt enige om en felles lader og plugg, bilfabrikantene har blitt enige om ett felles feste for barneseter og så videre. Det er mulig..

Jeg ønsker meg en "elektronisk gitar" med-

- Et antall kortplasser, der pluggen og fasongen på enheten som skal dyttes inn er lik. Tilkoblingen er databasert, slik at "antall ledninger" og utviklingen tar livet av grensesnittet med en gang. Fortrinnsvis fiberbasert, spør du meg. Så kan man produsere en så mange "innstikkskort" man vil, fra en hel ACE-FX, til en enkel tubescreamer. Dermed kan gitaristen laste inn i gitaren sin det han eller hun vil ha der.

- Ett eller to "kontrollpanelplasser", som kan kobles opp mot innstiksplassene. Der kan man selv velge type grensesnitt, fra slidere, potmetre, til berøringsskjermer. Kjøp det du vil, dytt det inn, og sett opp "kontrollene" dine slik at du selv får den kontrollflaten og informasjonen man selv vil ha.

- Et gitarstativ som lader gitaren ved hjelp av induksjon. Man setter gitaren i stativet, og den blir ladet opp. I tillegg finnes det en plugg der man kan koble til kabelen, og hurtiglade gitaren. Batteriene er selvsagt standard, og kan skiftes ut når det måtte passe. Videre får man levert en egen "holder" som gjør at man kan bruke en pakke vanlige AA- batterier hvis man ønsker det.

Når man er der, Og man kan velge en gitar fra Fender, kort fra Ibanez og Gibson, kontrollflate fra Line6 og Marshall, og man enkelt kan låne kompisens gitarstativ for å få ladet opp gitaren sin, så snakker vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da igjen har du ødelagt hele gleden ved å ha flere gitar, pedaler, forsterkere etc. Noe av gleden er jo å ha flere gitarer, pedaler som kanskje fungerer og forsterkere som kan ryke hvert øyeblikk (eller ta inn radiosignaler).

Ikke alt må være perfekt, det er det som er gøy med gitar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg ikke enig i. Akkurat som det er "veldig morsomt" å kjøpe nye ladere, bilholder og alt ekstrautstyr når man handler seg ny mobil, bare fordi pluggen ikke passer. Standarisering er miljøvennlig, og gir lengre brukstid på gjenstander.

Nå er det jo heller ikke slik at jeg ser for meg at man må levere inn alle gamle gitarer, bokser, duppeditter og så videre,

Spøk til side, jeg ser for meg disse gitarene som en ny "klasse". Jeg ser ikke for meg at den skal erstatte en "klassisk" gitartype, overta for en femti år gammel arbeidshest, men som et supplement til utvalget, som gjør at noen kan ha den som hovedgitar, noen som reservegitar, og andre igjen som enda en gitartype.

Altså ikke "erstatte det vi har", men som en ny "type", eller "system" som ikke blir døgnflue, fordi det bare er støttet av en fabrikant. Blir man enig om en gjennomtenkt standard som brukes av flere, varer instrumenter lenger. Jeg har 30 år gamle synther jeg fortsatt kan bruke, takket være standarden MIDI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj !

Har aldri hatt helt sansen for de nymotens gitarene til Gibson, og jeg er ung i tillegg!

Hver gang jeg ser noe nytt fra den gjengen der, er det overpriset ræl!

Hvorfor kan de ikke for en gangs skyld konsentrere seg om det de burde konsentrere seg om, å lage gode gitarer...

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Studio-50s-Tribute.aspx

Dette er vel ærlig talt det eneste bra Gibson har kommet med i det siste, for oss vanlige folk.

Billig Les Paul med P90 mikker og gammeldags design. GAS'er ganske kraftig på en slik en altså... 7290kr her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, og da er den ikke noe for deg. Jeg selv kan tenke meg en god gitar der mer av teknoligien er bygget inn i selve gitaren, men da må den være mulig å bytte ut, og ikke være gammeldags om tre år. En skikkelig gitar kan vare i mange år, men moten svinger på hva man kobler til den. Derfor bør det kunne byttes ut.

Alle gitarer med masse effekter innebygget blir umoderne fortere enn det den gode gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.