Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ville det vært en ide med vinterens Tubescreamer-løft?


Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Haha, har endelig fått lakkert og pyntet litt på boksen.. Ser slik ut nå, må bestille litt mer stuff, så skal jeg sette inn et LED til diodeswitchen også.

5-6 år gammel biltemalakk, funka greit det! Har ikke klarlakk, så det må sikkert ordnes etterhvert.. Og bunnen er ikke festa heller, siden jeg glemte skruene i hybelen, og jeg er hos foreldra atm..

Litt mye grønt, men det er jo en TS.. :P

Grønt LED, ser ikke det pga dårlig kamera..

tslakkutenel.jpg

30078966.jpg

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og da var Der Screamer ferdig. Funka fint på første forsøk til og med :) Laget den helt etter tegninga fra musikding, men har fått tak i noen flere chipper jeg skal prøve. Det står i en RC4558P fra musikding, men har NEC C4558C, JRC4558DA, Fairchild KA4558, LM538N og en 5218. Er noen av disse som ikke er vanlige til TS, men de er doble opamper med samma bein. Skal prøve iallefall, for gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...får sette av et par timer en kveld til testing :) Må si at jeg ikke merka stor forskjell på symmetrisk og asymmetrisk switchen forresten? Nå testa jeg riktignok på lavt volum hjemme kl 00:30 på natta. Skal ta den med på øving og putte den inn på brettet til gitaristen så får vi testa litt skikkelig med 100 rørwatt og 123dB :) Kan hende evnt forskjeller kommer litt bedre frem da.

Utssendemessig har jeg ikke gjort mye med den, er en mellomstor (125?) boks med den vanlige aluminiumsfinishen. Grønne knotter (måtte ha noen TS referanser på den :) ), og ultrablå led, av den typen som superhelter bruker til blå laser. Svir i øya når du kikker på den, akkurat som med sola. Det var endel innspill i chatten ang fargevalg på led, hvor det blei argumentert hardt for rosa og lilla. (Tror Knewt og Aph var i et litt femi hjørne der :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sym/asym og også forskjellen mellom 808 og 9 (som jeg laget en switch for) er ganske små hos meg også. Jeg tror disse forskjellene kommer tydeligst frem når det er lite vreng i ampen og mer i pedalen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, jeg har akkurat bestilt meg et par lilla LEDs.. Den kraftige typene er virkelig vond å se på.. Lyser opp hele rommet når det er mørkt i huset.. Ikke kødd :P

Jeg merker så og si.. Eller.. Ingen forskjell mellom sym/asym, jeg.. Trodde lenge det var noe galt med kretsen min, men ingenting tyder på feil (desverre?)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en som har bygget omtrent det samme som meg, med både 808/9 switch og sym/asym switch.

http://www.youtube.com/watch?v=zb57xmIbHgs

Jeg synes det er vanskelig å beskrive forskjellen, men spesielt på akkorder synes jeg forskjellen er der som en mer "møkkete" crunch i asym modus. Men forskjellen er liten, det skal jeg medgi.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuterte det med en kompis som har lodda og modifisert et utall av gamle gode kretser, og han sa at asymmetrisk klipping er mer "sølete". Symmetrisk var greia sa han iallefall. Men det er jo gøy å få testa det selv, ikke bare høre på andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.