Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ville det vært en ide med vinterens Tubescreamer-løft?


Anbefalte innlegg

tja, hva som er best syntes jeg nå skal hver enkelt få bestemme.. Alt til sin tid..

Jeg anbefaler dere å bytte asym dioden med noen forskjellige dioder slikt som en led, en trans eller en germ som klipper på litt høyere spenning så skal dere høre forskjell laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt! Er BB som er den store, ikke sant? Ellers stemmer det jeg skrev?

Edit: Bestilte jeg! Impulsshopping er bra greier! En bandkompis har et par originale TS-9, og de låter helt fantastisk! Gleder meg!

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Loddet kortet i går, og sammenlignet med bildet på musikding er det et par forskjeller.

Bilde fra musikding:

1618_1.jpg

Kondensatorene C10, C11 og C12. På bildet er den oppe til høyre og nede ytterst til høyre store (i størrelse) og den til venstre nede er mindre.

Når jeg koblet opp etter skjemaet er den lille oppe og de to store nede.

Det kan kanskje variere noe på delene bare? Jeg har jo koblet ut fra verdiene på skjemaet, så regner med det er riktig :)

Blir spennende å få koblet resten og få det inn i boksen!

Edit: Så nå et bilde en hadde lagt ut tidligere her, og da ser jeg at det var identisk med mitt resultat. Blir nok bra!

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at C10 (øverst av de 3) er på 10uF, C11 (nederst til høyre) er på 100uF og C12 (til venstre for C11) er på 47uF. De er forskjellige i størrelse i forhold til verdien på dem, altså 10 er minst, 100 er størst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp! Det eneste jeg stusset på var at resultatet ikke ble indentisk med bildet fra musikding, men regnet jo med koblingene mine var riktige ettersom jeg fulgte verdiene på skjemaet.

Testa den i går kveld, og den fungerte strålende på første forsøk :)

Nå må jeg bare å borret og tilpasset alle hullene i boksen. ( + litt finish)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ettersom ting tar tid kommer jeg med en oppdatering nå, da den er ferdig lakket. Har brukt den siden forrige oppdatering, men aldri fått skrudd den fra hverandre igjen og lakkert.

Nå er den ferdig!

IMAG0409.jpg

Brukte lakk fra biltema.

4 lag kavasakigrønn(?)

4 lag lakk

våtslipet toppen

printet ut dekal, og la 2 strøk lakk på dekalet før jeg overførte det. (for å være sikker på at det ikke farget av)

4 lag lakk.

Fikk et par støvkorn i lakken, men det tåler jeg.

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa min på en fender amp side by side med en original Ibanez TS10. De låt overraskende likt, med tanke på at TS9 har legendestatus i forhold til TS10.

Er litt mer power i den hjemmemekkede, men om en tar høyde for det så fungerer tone og drive rimelig likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuterte det med en kompis som har lodda og modifisert et utall av gamle gode kretser, og han sa at asymmetrisk klipping er mer "sølete". Symmetrisk var greia sa han iallefall. Men det er jo gøy å få testa det selv, ikke bare høre på andre smile.gif

Vær veldig forsiktig med varmen på pcb fra tonepad.. jeg lodda mine med 350 å det likte de dårlig, er ikke all verdens kvalitet på de bretta kontra musikding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker STOR forskjell på sym/asym brukte en GE diode til asym'en og den klipper litt mindre..

Har rosa leds, bestilte 100 stk fra ebay for en billig penge wub.gif

Hvilken GE brukte du ? Er det D1 eller D3 du bytter da ? kanskje vurdere ta med en GE diode neste gang kjøper fra musikding.. screameren står jo alltid i A-sym modus hos meg uansett ^^

Har ikke sjans til å høre forskjell på mustang ampen, men på champ'n som er rør amp høres jeg litt volume forskjeller da a-sym virker som har litt mer tone kontra sym

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D3 er den asymmetriske dioden ja.. 1N34a, men alt av GE dioder funker.. Kan også være spennende å prøve LED for minimal klipping eller transistorer :)

Mhm, det jeg tenkte egentlig, men jeg liker Asym lyden bedre en sym jeg da, høres faktisk ganske forskjellig ut på champ'n så jeg ville bytta ut sym jeg da. bare å ta d2/d1 i stedet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.