Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TOTO - Africa!

Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

Truckstop Chuckie: Har du hørt om noe som heter å gjøre sin egen tolkning av en låt?

Hehe...

Vel, selvfølgelig skal de få tolke så mye de vil, men når de har lagt SÅ mye arbeid i å få 'alt det andre' på plass så syns jeg det er slapt å rote det til på koringene på refrenget. IMO er det koringene på refrenget som gjør låta til det den er.

EDIT: at koringene på refrenet er det som 'gjør' låta er å ta litt hardt i, men mye av 'magien' som jeg mener refrenget har kommer av måten koringene gjøres på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen Rahzel var han ikke, men godt gjort å holde en stødig rytme så lenge.

ja sant nok... han fikk ingen enkel jobb med å beatboxe trommebreaket rett før refrenget når alle andre holder kjeft... høres fort veldig dumt ut;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Når man har et så deilig brett låter alt bra! 
    • Det kommer an på så mye, pedaler som støyer, pedaler som suger signal selv i standby, billig uisolert strømforsyning. Jeg har en enkel Gigrig Quartermaster 6, den gjør virkelig underverker 🙂
    • solgte de det som standard tilgjengelig i butikken, gubbe, eller var det spesialbestilt?
    • Jeg bruker fem-syv - litt etter dagsform - pedaler, én splitter-boks og en del kabling. Det har aldri vært et problem. Om du er sånn som meg, og alltid har én boks påslått, trenger du kanskje ikke buffer? Det du mister i diskant kan du ofte ta igjen med litt diskant i ampen. Det jeg legger mest merke til når jeg bruker mange pedaler, uten noen form for buffer eller "velge-boks" (GigRig feks), er at ampene dropper litt i volum. Dette kan du jo også ta igjen med litt volum på ampen. 
    • En god buffer så tidlig i signalkjeden som mulig gjør at du ikke taper mer diskant enn kapasitansen til gitarens elektronikk og kabler pluss pedaler før bufferen. Om pedalene etter dette alle har høy inngangsimpedanse og lav utgangsimpedanse (over 500 Kohm og under 1Kohm), greier du deg med denne ene bufferen. Men om du har en eller flere pedaler med høy utgangsimpedanse, f.eks. Fulltone OCD t.o.m v1.7, trenger du også en buffer etter disse. TC Electronic-buffere er bra nok, og de fleste av deres nyere pedaler har valgbar buffer-bypass eller true bypass. Boss sine buffere er ikke gode nok, mener jeg, de overkompenserer. Og om du bare bruker true bypass-pedaler, kan du si farvel til diskanten din. Men én enkelt buffer før disse gjør at det meste går greit.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.