Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kinesisk Gibson ES-335 replica


riff-raff

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvorfor er det liksom feil å støtte en billig kinesisk kopiprodusent, mens en dyr Edwards er greit? Kopi er kopi...

Nå selges jo ikke edwards med "Gibson" på headstocken som denne kopien i tråden.

da er det jo like ille å kjøpe en yamaha, esp, eller en av de mange andre les paul gitarene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i mine øyne, og i de fleste andres også tenker jeg, en GEDIGEN forskjell på Kinafake kontra Edwards, Burny, Greco, Orville, Tokai etc. Disse gitarene er lagd med materialer, hardware og elektronikk av høy kvalitet, samt med tilatelse fra Gibson. Kinafakes er lagd av Gud vet hvilket treverk, og hardware/ elektronikk er "bottom of the line", samt at de ikke har en deal med Gibson. Kort sagt- dritt! Synd at du er med på å spre slik faanskap!!

Bare så det er sagt, jeg er en skikkelig drittsekk og rapporterer alle annonser jeg finner bl.a. på finn.no med Kinafake Gibsons til Gibson. Har sett at det nytter siden flere annonser har forsvunnet eller blitt forandret etter at de er blitt innrapportert. Tror jeg ville vært noe forsiktig med å "reklamere" for mye med at du driver en ulovlig virksomhet. Du kan faktisk få den norske stat på nakken i tillegg til Gibson. Da hadde kanskje ikke "gitarene" dine blitt så jævla billig alikevel?

Lurer på om du ville synes at Kinafakes hadde vært så forbanna coolt om du hadde kjøpt en "ekte Gibson" via f.eks. ebay for så å oppdage at det hadde vært en fake som du kanskje hadde betalt 15K for??? Det er mange som har mistet sparepengene sine på den måten, takket være folk som deg!

Selv om jeg mener at Gibson er for dyre i Norge, mye takket være importør Luthman og 25% til staten, støtter jeg på ingen måte det du driver med. Synes faktisk det er utrolig frekt å drive reklame for slik ulovlig virksomhet her <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell på å lage en kopi av en merkevare under et annet navn, og å lage kopier for å selge de som ordentlig vare.

Hvorvidt Greco, Tokai, Edwards osv. har tillatelse fra Gibsom stiller jeg meg tvilende til, men som sagt prøver de i hvert fall ikke å selge de som Gibson-gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i mine øyne, og i de fleste andres også tenker jeg, en GEDIGEN forskjell på Kinafake kontra Edwards, Burny, Greco, Orville, Tokai etc. Disse gitarene er lagd med materialer, hardware og elektronikk av høy kvalitet, samt med tilatelse fra Gibson. Kinafakes er lagd av Gud vet hvilket treverk, og hardware/ elektronikk er "bottom of the line", samt at de ikke har en deal med Gibson. Kort sagt- dritt! Synd at du er med på å spre slik faanskap!!

Bare så det er sagt, jeg er en skikkelig drittsekk og rapporterer alle annonser jeg finner bl.a. på finn.no med Kinafake Gibsons til Gibson. Har sett at det nytter siden flere annonser har forsvunnet eller blitt forandret etter at de er blitt innrapportert. Tror jeg ville vært noe forsiktig med å "reklamere" for mye med at du driver en ulovlig virksomhet. Du kan faktisk få den norske stat på nakken i tillegg til Gibson. Da hadde kanskje ikke "gitarene" dine blitt så jævla billig alikevel?

Lurer på om du ville synes at Kinafakes hadde vært så forbanna coolt om du hadde kjøpt en "ekte Gibson" via f.eks. ebay for så å oppdage at det hadde vært en fake som du kanskje hadde betalt 15K for??? Det er mange som har mistet sparepengene sine på den måten, takket være folk som deg!

Selv om jeg mener at Gibson er for dyre i Norge, mye takket være importør Luthman og 25% til staten, støtter jeg på ingen måte det du driver med. Synes faktisk det er utrolig frekt å drive reklame for slik ulovlig virksomhet her <_<

Hva du mener om fakes får være din sak, hva andre mener er deres sak sånn er det bare.

For det første driver jeg ikke med reklame, for det andre prøver jeg ikke å få noen til å tro at dette er en gibson.

Dette er en review av en gibson kopi... eller har du ikke fått med deg det?

Er fullt klar over at enkelte blir sure, grinete og tilnærmet frenetisk irritert når de leser om disse kopiene, men det kan ikke jeg ta innover meg.

Jeg observerer at du bruker endel banning i innlegget ditt, og kan til og med tolkes som truende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka ut serienummeret på en av de gitarene som ligger ute på disse sidene, og fikk til svar at den var produsert i Nashville TN. i 2000. Nå har ikke jeg sett disse kopiene på nært hold, men på bildene ser de jo ut som de kunne lure i allefall mange.

På sidene opplyser selgerne at de er produsert i Kina, så det er da enda noe! Problemet oppstår først hvis noen importerer de hit og lurer noen til å kjøpe dem som original. Jeg tenker nettopp da på sjekk av serienr. osv.

Men så er det nok mange også her på forumet som kanskje kan gå litt i seg selv (meg selv inkludert). Det å kjøpe en Rolex til 100,- norske på et marked i Tyrkia f.eks.... Ja, det er jo bare moro å komme hjem å skryte av? Eller hva med et par Gucci eller RayBan solbriller. Det har jeg ikke hørt mange si fy til ;)

Når det kommer til gitarer forstår jeg at en del her fordømmer det, og man vil sikkert finne klokke og brilleelskere på tilsvarende respektive fora som er like bastante og fordømmende som fakehaterne her. Faktumet er at de som lager fake (hovedsaklig østen) lever av dette pga. de som ikke er så nøye på hvor varen kommer fra. Men den delen av verden trenger faktisk penger fra den rike verden, selv om det er en fullstendig etter vestens syn suspekt måte å gjøre det på.

Jeg har da fortsatt min Gibson LP fra 79 bygget i Kalamazoo. I historien om LP her på Gitarnorge skrives det at LP fra den perioden er noe av de dårligste Gibson noensinne har laget pga. tungt treverk. Jasså de faket altså sine egne gitarer selv en periode :blush:

Men det er et jævlig bra instrument, så akkurat det sier vel mer om de beste produksjonsperiodene deres. De må vel være el. gitarenes svar på Stradivarius.

Sorry Long Post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså- kjøper man en kopi, vet det er en kopi, og selger den som en falsk kopi, så greit nok for meg. Det jeg skjønner poenget med er å kjøpe de. Det er flere produsenter som tilbyr utmerkede "335"- gitarer til enhelt grei pris.

Problemet oppstår, slik jeg ser det, om noen år, når disse gitarene skal selges videre, og de plutselig er "ekte".. Da har man vært med på å svindle noen hvis man har importert en.

Det er greit nok å være veldig uenig, men husk hva dette er. Det er en gitar, og ikke medisin eller noe annet livstruende, noe som er et mye større problem. Hold tonen nede, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet oppstår, slik jeg ser det, om noen år, når disse gitarene skal selges videre, og de plutselig er "ekte".. Da har man vært med på å svindle noen hvis man har importert en.

Det er folk som sier at de er bedre en ekte som får meg til å rynke på nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hva du mener om fakes får være din sak, hva andre mener er deres sak sånn er det bare.

2) For det første driver jeg ikke med reklame, for det andre prøver jeg ikke å få noen til å tro at dette er en gibson.

3) Dette er en review av en gibson kopi... eller har du ikke fått med deg det?

4) Er fullt klar over at enkelte blir sure, grinete og tilnærmet frenetisk irritert når de leser om disse kopiene, men det kan ikke jeg ta innover meg.

5) Jeg observerer at du bruker endel banning i innlegget ditt, og kan til og med tolkes som truende??

1) Faktisk så er det ikke bare min sak. Det du gjør er ulovlig, uansett om du importerer for egen del eller for salg. Nå har jo du solgt en del av disse til "venner" som du sier (har observert finnannonser med Gibsonfakes...!!?!!), og det er faktisk nok til at du kan bli anmeldt for salg av falske merkevarer. Sånn er det med den saken!

2) Når du hevder at Kinafake er bedre enn original Gibson, du importerer og selger Kinafake selv...det oppfatter jeg som reklame. Den eneste grunnen til å poste på den måten du gjorde er for å forsøke å få bli kontaktet av forummedlemmer og få solgt dritten.

3) Review??? "Min gitar er bedre enn din"??? Hva faan er det for et review???

4) Får håpe Gibson tar det inn over deg da. De har ditt brukernavn, de har kopi av posten din og epostadr. til adm. på Gitarnorge.

5) Si meg, hva var det som var truende i mitt innlegg??? Når du sprer dritt får du dritt tilbake.

Og ja, sånn er det med den saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klassisk eksempel på at det ikke nytter å diskutere religion med folk som er religiøse :rolleyes:

Jeg er ikke spesielt "religiøs". Har ikke Gibson lengre selv, men en Edwards Les Paul.

Det står altså Edwards på headstocken, Gibson har godkjent gitaren for salg i Japan (hvor den produseres av ESP) men ikke for salg andre steder siden Edwards er klin like originalen og jeg tør påstå ofte bedre enn originalen (har selv hatt mange Gibson). Alikevel, det er lov å selge Edwards via ebay som privatperson eller som "second hand" gitar via en musikkforretning.

Den store forskjellen på Kinafake og "Japanfake" er at Kinafake selges som Gibson. Det står Gibson på headstocken, og de forsøker bevisst å lure folk. Samtidig lages de av elendig treverk, elendig elektronikk og hardware. Så lenge det står Gibson på headstocken på en Kinafake så er den iflg. norsk lov ulovlig å selge.

Skjønner ikke at folk gidder å kaste vekk ei krone på slike drittgitarer!?! Det må da være bedre å spare litt til å få tak i noe som holder?

Btw, den ES335 som er avbildet i første post..... Letteste måten å se at den er fake? Sjekk plasseringa av toneknottene :lol: Lekkert???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Faktisk så er det ikke bare min sak. Det du gjør er ulovlig, uansett om du importerer for egen del eller for salg. Nå har jo du solgt en del av disse til "venner" som du sier (har observert finnannonser med Gibsonfakes...!!?!!), og det er faktisk nok til at du kan bli anmeldt for salg av falske merkevarer. Sånn er det med den saken!

2) Når du hevder at Kinafake er bedre enn original Gibson, du importerer og selger Kinafake selv...det oppfatter jeg som reklame. Den eneste grunnen til å poste på den måten du gjorde er for å forsøke å få bli kontaktet av forummedlemmer og få solgt dritten.

3) Review??? "Min gitar er bedre enn din"??? Hva faan er det for et review???

4) Får håpe Gibson tar det inn over deg da. De har ditt brukernavn, de har kopi av posten din og epostadr. til adm. på Gitarnorge.

5) Si meg, hva var det som var truende i mitt innlegg??? Når du sprer dritt får du dritt tilbake.

Og ja, sånn er det med den saken!

Jeg har kjøpt en kinafake som jeg synes er bra, og ETTER MIN MENING bedre å spille på en de fleste originale Les Pauler jeg har prøvd. Er det forbudt å mene det?? Eller for å omformulere... får jeg lov av deg å mene det?

At du inntar en slik "fiendtlig og truende" holdning fordi jeg lager er review om en fake gitar skjønner jeg ikke. Jeg har ikke slengt dritt (verbalt) til deg, men det har du til meg.

At du hater slike fake gitarer er forståelig, det gjør jeg også... på en måte.... men jeg synes det er litt artig lell....

Og nei... jeg driver ikke med salg av fakes bare så det er klart. Har skaffet noen til venner.. og jeg lar det bli med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.