Gå til innhold
riff-raff

Kinesisk Gibson ES-335 replica

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for en tid siden et innlegg her i forumet om en Gibson Les Paul supreme replica som jeg bestillte fra kina.

Denne gitaren var så bra (kostet bare kr.2500,-) at jeg fikk lyst til å bestille flere.

Personlig driter jeg i at det er en kopi og at det står "Gibson" på headstocken.

Siden jeg ikke har råd til en ekte gibson, så hvorfor ikke ha en bra kopi som det står Gibson på.... :-)

Vel... nok om det.

Denne gangen bestillte jeg en Gibson ES-335 Artcore kopi i en slags kirsebærrød farge.

Betalte ca. kr. 2700,- totalt, og pakken kunne hentes på postkontoret etter 6 dager.

Etter at jeg har spillt på gitaren noen dager må jeg bare konkludere... det er en utrolig bra gitar i forhold til prisen.

Jeg vet ikke om den kan måle seg med en ekte ES-335 (som er 10 ganger dyrere), men den låter ihvertfall bra og har en utrolig bra finish.

Som forventet har stemmeskruene en lav kvalitet og skal bli byttet ut, men ellers er dette "good shit"

Det jeg liker spesielt godt på disse kopiene er halsen, som er av tynn Epiphone type med lav action og veldig lettspillt.

Jeg kan ikke si annet at jeg er veldig fornøyd.

post-6070-080494900 1279094188_thumb.jpg

post-6070-037427200 1279094194_thumb.jpg

post-6070-079386300 1279094202_thumb.jpg

post-6070-083693400 1279094209_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lett å se forskjellen på en ekte og denne kopien? Jeg er ikke sååå flink til å se slikt, men har f.eks lært at trussrodcoveret skal ha to skruer, noe din har.. Gibson logoen, er den litt for skeiv kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lett å se forskjellen på en ekte og denne kopien? Jeg er ikke sååå flink til å se slikt, men har f.eks lært at trussrodcoveret skal ha to skruer, noe din har.. Gibson logoen, er den litt for skeiv kanskje?

Det er noe småtteri som er forskjellig hvis du har god greie på Gibson:

* Trussrod coveret skal sitte litt lenger fra nutta.

* headstocken har litt for liten vinkel.

* logoen er litt "funny" hvis du ser nærmere etter.

* strengestolen skal sitte nærmere bridge-pickup og ha tynnere pinner som er helgjenget.

+ kanskje noe annet småtteri som jeg ikke har oppdaget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg ikke har råd til en ekte gibson, så hvorfor ikke ha en bra kopi som det står Gibson på.... :-)

Fordi det er feil å støtte en drittbedrift fra Kina som tjener penger på å selge "Gibson"?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det er feil å støtte en drittbedrift fra Kina som tjener penger på å selge "Gibson"?????

Som nevnt så bryr jeg meg ikke særlig mye om det.......... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor støtte gibson om de så lager "the real deal", de hadde jammen meg ikke blitt noe fattigere på å sette prisene sine litt ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke den gitaren du har kjøpt har noe særlig bedre kvalitet enn den Les Paul kopien "Ace Frehley" kjøpte.

Det er plukket deler fra laveste hylle i alle ledd. Blir ikke bra gitar av slikt, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke den gitaren du har kjøpt har noe særlig bedre kvalitet enn den Les Paul kopien "Ace Frehley" kjøpte.

Det er plukket deler fra laveste hylle i alle ledd. Blir ikke bra gitar av slikt, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Som nevnt... gitaren er faktisk veldig bra den. Jeg har faktisk totalt importert 10 stk til venner og bekjente det siste året, og det er kun 1 stk

som har vært av dårlig kvalitet. Da mener jeg dårlig håndtverk, dårlig hardware etc.

Det er tydeligvis flere fabrikker i kina som produserer disse "fakene", men jeg har lært meg å plukke ut de som kommer fra de riktige leverandørene.

Jeg har prøvespilt flere Gibson Les Paul modeller etter at jeg kjøpte en fake Supreme for ca 1 år siden, og synes fortsatt at faken er best å spille på.

Jeg har riktignok byttet pickuper på den, så nå låter den steinbra også. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge gitaren er god å spille på, og lar seg inntonere, så kan jo resten lett byttes ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt... gitaren er faktisk veldig bra den. Jeg har faktisk totalt importert 10 stk til venner og bekjente det siste året, og det er kun 1 stk

som har vært av dårlig kvalitet. Da mener jeg dårlig håndtverk, dårlig hardware etc.

Det er tydeligvis flere fabrikker i kina som produserer disse "fakene", men jeg har lært meg å plukke ut de som kommer fra de riktige leverandørene.

Jeg har prøvespilt flere Gibson Les Paul modeller etter at jeg kjøpte en fake Supreme for ca 1 år siden, og synes fortsatt at faken er best å spille på.

Jeg har riktignok byttet pickuper på den, så nå låter den steinbra også. :-)

Det kan vel kanskje opplyses om at videresalg av kopiprodukter er forbudt i Norge?

Skremmende at du synes det er greit at det blir laget kopier og solgt som ekte vare. Håper du finner opp noe en gang så jeg kan kopiere det og bli millionær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vel kanskje opplyses om at videresalg av kopiprodukter er forbudt i Norge?

Skremmende at du synes det er greit at det blir laget kopier og solgt som ekte vare. Håper du finner opp noe en gang så jeg kan kopiere det og bli millionær.

Tror ikke du blir millionær av å kopiere noe fra meg nei.... lol :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig?

Jeg har ekte og uekte (jeg har en egen tråd om den), og foretrekker den ekte any day. Gibson lager mye bedre halser enn sine kinesiske konkurrenter.

Forresten, hvis Norge hadde lagd Gibson-kopier, hadde de da blitt kalt Ibsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.