Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kinesisk Gibson ES-335 replica


riff-raff

Anbefalte innlegg

sant nok at det er ille at kopier blir solgt som originaler, særlig hvis de har et serienummer som stemmer. men det problemet dukker gjerne opp først hvis gitaren blir videresolgt et par ganger. kan jo være likegreit å kjøpe en slik kopi, i stedet for en annen billig-gitar. hadde nesten vært fristende å kjøpe en slik kopi, men da skulle jeg lakket hodet og fått vekk gibson logoen og slikt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvorfor støtte gibson om de så lager "the real deal", de hadde jammen meg ikke blitt noe fattigere på å sette prisene sine litt ned.

Gibson har satt ned prisene drastisk de siste åra. For 15 år siden kosta en Standard ca. dobbelt så mye som i dag.

Den første drastiske prisnedsettelsen var for ca. 10 år siden, da prisen falt til 23.000kr.

I dag selges en Standard for for ca. 16.000kr.

Gibson har altså halvert utsalgsprisen i Norge på noen år, og gitarer har aldri noen gang vært så billige som nå.

Slutt å syt over dagens gitarpriser.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson har satt ned prisene drastisk de siste åra. For 15 år siden kosta en Standard ca. dobbelt så mye som i dag.

Den første drastiske prisnedsettelsen var for ca. 10 år siden, da prisen falt til 23.000kr.

I dag selges en Standard for for ca. 16.000kr.

Gibson har altså halvert utsalgsprisen i Norge på noen år, og gitarer har aldri noen gang vært så billige som nå.

Slutt å syt over dagens gitarpriser.

Tar man i tillegg hensyn til pris- og lønnsøkningen så tjener en rundt 25% mer i dag enn for ti år siden (grovt sett).

Så det er absolutt ingen grunn til å klage på dagens priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en kinafake som jeg synes er bra, og ETTER MIN MENING bedre å spille på en de fleste originale Les Pauler jeg har prøvd. Er det forbudt å mene det?? Eller for å omformulere... får jeg lov av deg å mene det?

At du inntar en slik "fiendtlig og truende" holdning fordi jeg lager er review om en fake gitar skjønner jeg ikke. Jeg har ikke slengt dritt (verbalt) til deg, men det har du til meg.

At du hater slike fake gitarer er forståelig, det gjør jeg også... på en måte.... men jeg synes det er litt artig lell....

Og nei... jeg driver ikke med salg av fakes bare så det er klart. Har skaffet noen til venner.. og jeg lar det bli med det.

Du får mene hva du vil om Kinafake. Kort sagt, det driter jeg i!

Det jeg reagerer på er at du i en post nærmest reklamerer for Kinafakes, og sier at du har fått tak i til "venner". For det første, har du fått tak i flere Kinafakes så har du gjort en del forarbeid for å finne en pålitelig leverandør. Iflg. din egen post så har du satt deg ganske godt inn i hvor du kan skaffe bra fakes, og når du samtidig skryter de opp i skyene begynner jeg å lure på om posten din hadde til hensikt å få kontakt med potensielle kunder? Hva om dine "venner" finner på å skal selge gitarene videre som ekte vare til noen som ikke har greie på gitarer? Kinafakes kommer med Gibsonlogo, og som oftest med serienummer de har stjælt fra f.eks. annonser på ebay. Når så denne stakkaren som kjøper gitaren sjekker serienummeret vil han/ hun få beskjed om at dette er original vare. Tragisk!

Det finnes bedre, og mer fornuftige, alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mene hva du vil om Kinafake. Kort sagt, det driter jeg i!

Det jeg reagerer på er at du i en post nærmest reklamerer for Kinafakes, og sier at du har fått tak i til "venner". For det første, har du fått tak i flere Kinafakes så har du gjort en del forarbeid for å finne en pålitelig leverandør. Iflg. din egen post så har du satt deg ganske godt inn i hvor du kan skaffe bra fakes, og når du samtidig skryter de opp i skyene begynner jeg å lure på om posten din hadde til hensikt å få kontakt med potensielle kunder? Hva om dine "venner" finner på å skal selge gitarene videre som ekte vare til noen som ikke har greie på gitarer? Kinafakes kommer med Gibsonlogo, og som oftest med serienummer de har stjælt fra f.eks. annonser på ebay. Når så denne stakkaren som kjøper gitaren sjekker serienummeret vil han/ hun få beskjed om at dette er original vare. Tragisk!

Det finnes bedre, og mer fornuftige, alternativ.

Det eneste jeg kan si er at du har feiltolket hele denne tråden... "men det driter vel du i?"

For å sitere hva andre sier om disse gitarene, så er det egentlig kun logoen (altså Gibson) som gjør at folk hater disse gitarene.

Det finnes haugevis med reviews på f.eks youtube av div. fakes, så det er ikke akkurat et nytt fenomen.

Jeg prøver bare å si fra et objektivt ståsted at gitaren (hvis jeg ser bort fra logoen) er god å spille på... ok?

Gøy med folk som engasjerer seg, på en saklig og ryddig måte selvsagt :-)

Vi har alle vår egen mening om ting, du, jeg, andre.... osv.

Tror ihvertfall du har poengtert din mening og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en fake rolex klokke i bulgaria for to år siden, solgte den for 450.000,- ista... det var kjempelett......

Ja, det kan jeg tro! Lettlurte fjols finner en over alt :P

Ser av signaturen din at du har en fin Les Paul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg tro! Lettlurte fjols finner en over alt :P

Ser av signaturen din at du har en fin Les Paul ;)

Den er sikkert fin, hvis det er Edwardsen du sikter til, men en Les Paul er det ikke. LP-kopiene til Edwards heter ikke Les Paul av den enkle grunn at det er et annet gitarmerke som har copyright på det modellnavnet.... Når man går såpass hardt ut mot de som kjøper fake Gibsons (noe jeg i utgangspunktet er helt med på...), bør man holde tunga rett i munnen ifht. modellnavn også...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne tråden ikke dreier litt mer inn mot tema, og fortsetter å bli brukt som mer eller mindre drittkasting på hverandres meninger, så stenger jeg den. Presiserer at dette ikke er ment som en kommentar til siste (de siste innleggene), men mer mot vendingen tråden har tatt.

Det er snakk om en gitar med falsk logo.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.