Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metall fra meg


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Klikk her for å høre Prolapse!

Utstyr brukt:

- Ibanez RG-1527

- Squier 5-strengers jazzbass

- Guitar Rig 4 til gitar- og trommelyd.

- Ez Drummer Drumkit from Hell.

- Cubase 5

- Mye kaffe.

- Enda mer lag på dataen.

Spoiler: det er veeldig utight til tider, men når dataen min flipper ut pga en svett prosessor, er det ikke mye jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, syns det var litt tøft! du sier jo sjøl det som er litt bob-bob syns jeg. jeg og savner overganger, for det gjør seg med de "pausene" der det er litt downtempo innimellom. vekte godhumøret mitt hehe.

Ja. Overganger kommer nok, når dataen ikke holder på å koke over... :lol:

Prolaps... Merkelig tittel på en metallåt

Er bare en "working title". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prolaps... Merkelig tittel på en metallåt

.....eller ganske beskrivende.

Kult, litt utrad. ¨Når kommer resten?

Og, du er nå en jævel på å prog. trommer, Curl, snakker vi 32'dels slag på basstromma, på det heftigste?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....eller ganske beskrivende.

Kult, litt utrad. ¨Når kommer resten?

Og, du er nå en jævel på å prog. trommer, Curl, snakker vi 32'dels slag på basstromma, på det heftigste?

Takk takk!

Resten blir en del av en liten "EP" jeg lager, og som kommer når jeg får lagd ferdig de andre låtene.

Og det er vel noe 32-dels basstrommeslag ja, men ikke sykling av basstromma i 32-del akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjitkonge dette :)

Rytmetonen er god, men hvor mye panner du disse egentlig? Får inntrykk av det ikke er så mye stereo

Cleans kunne trengt litt stereo- klang og / eller delay. De sitter litt mye i midten.

Lead tonen som heller mot slutten er også litt lav..

Litt fillers hadde nok gjort seg, men du behersker å lage grooves.

Kaffe er en veldig god inspirasjon- og motivasjonskilde, kan jeg også skrive under på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjitkonge dette :)

Rytmetonen er god, men hvor mye panner du disse egentlig? Får inntrykk av det ikke er så mye stereo

Cleans kunne trengt litt stereo- klang og / eller delay. De sitter litt mye i midten.

Lead tonen som heller mot slutten er også litt lav..

Litt fillers hadde nok gjort seg, men du behersker å lage grooves.

Kaffe er en veldig god inspirasjon- og motivasjonskilde, kan jeg også skrive under på.

Takk takk!

Panoreringa ligger vel på rundt 50% til høyre og venstre (50 av 100) visst ikke jeg tar helt feil. Det var mest for å prøve det ut, men det ser ut som om jeg blir å panne det helt til høyre og venstre.

Fillers kommer, og miksinga blir nok endret den og.

Kult at du faktisk likte musikken min, for jeg digger det du lager :wub:

Jeg synes det fenger!

Oi! Kjutte liker det! Må være en av de få postene i innspillinger hvor du liker noe uten å kritisere det nedenom og hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, jeg driver også å eksprimenterer litt med å spille in metal shitet til bandet mitt og sånt hjemme og legge til trommer, men sliter nå jævlig :P

Har EZ Drummer drumkit for Hell pakken, men er sikkelig dårlig til å bruke det :P Er det lett å bruke med Cubase? og bruker du ferdig grooves eller lager du beats selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, jeg driver også å eksprimenterer litt med å spille in metal shitet til bandet mitt og sånt hjemme og legge til trommer, men sliter nå jævlig :P

Har EZ Drummer drumkit for Hell pakken, men er sikkelig dårlig til å bruke det :P Er det lett å bruke med Cubase? og bruker du ferdig grooves eller lager du beats selv?

Jeg lager beats selv ja. Det ligger en fin guide ute på sevenstring.org om å programmere trommer som jeg fulgte.

[Tech] How to Program Drums Det er omtrent helt likens i Cubase 5 som i 3'ern (som er brukt på ss.org). Og så må du huske å sette det som multichannel, og åpne alle sporene.

Det er litt vanskelig i begynnelsen, men etterhvert når du har fått snøringen på det, blir det bare moro!

Og husk, arbeid gir resultater! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.