Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metall fra meg


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Aj! Minner meg om eldre Morbid Angel. :D Kanskje mest lyden, men også noen av riffa. Første klippet på lenge jeg har hørt helt gjennom! :D

Morbid Angel? Den var ny.. Skjønner ikke helt hvordan du får det til å klaffe. :lol:

Jeg tar det som ett kompliment da! :D

Endret av Curl-Head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager beats selv ja. Det ligger en fin guide ute på sevenstring.org om å programmere trommer som jeg fulgte.

[Tech] How to Program Drums Det er omtrent helt likens i Cubase 5 som i 3'ern (som er brukt på ss.org). Og så må du huske å sette det som multichannel, og åpne alle sporene.

Det er litt vanskelig i begynnelsen, men etterhvert når du har fått snøringen på det, blir det bare moro!

Og husk, arbeid gir resultater! :)

Ja for jeg har lite peiling fra før av, men er det lettere jo mer man jobber med det? For jeg er jo ikke en trommis, så for meg er det alltid vanskelig å vite hvordan trommebeat og greier jeg skal bruke og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for jeg har lite peiling fra før av, men er det lettere jo mer man jobber med det? For jeg er jo ikke en trommis, så for meg er det alltid vanskelig å vite hvordan trommebeat og greier jeg skal bruke og sånt.

Ja. Jeg er heller ingen trommis, men jeg prøver bare å tenke ut hvordan jeg vil at trommene skal gå i forhold til gitaren. Men det kommer mer og bedre etterhvert, og det fine et at du kan jo endre på beatsene senere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for jeg har lite peiling fra før av, men er det lettere jo mer man jobber med det? For jeg er jo ikke en trommis, så for meg er det alltid vanskelig å vite hvordan trommebeat og greier jeg skal bruke og sånt.

Et lite tips kan være å sjekke ut tromme instruksjonsvideoer som for eksempel George Kollias sin "intense metal drumming". Eller rett og slett bare sitte å høre etter på trommene til musikk du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være å sjekke ut tromme instruksjonsvideoer som for eksempel George Kollias sin "intense metal drumming". Eller rett og slett bare sitte å høre etter på trommene til musikk du liker :)

Og prøve å kopiere trommene! Det funker fett ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metaltrommebeats er nødvendigvis ikke så vanskelig å mekke. Brukes som regel kun et par cymbaler, skarp og basstromme. Tammer sånn av og til. Hør på Meshuggah :P Finn en polyrytmisk basstrommebeat å legge i bunn, også legger du skarp litt sånn her og der; men bruk det aktivt til å markere fjerdedeler når det passer seg, eller du kan legge skarpen på etterslag, så blir det sånn og-og-og-og-skarp-rytme. Også legger du cymbal på fjededelene, og på tunge partier halverer du cymbalene så det blir sånn heftig headbang-feel :D Det er vel grunnoppskriften. Bare hør på masse låter og stjel litt her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være å sjekke ut tromme instruksjonsvideoer som for eksempel George Kollias sin "intense metal drumming". Eller rett og slett bare sitte å høre etter på trommene til musikk du liker :)

Takk, skal sjekke ut videoen ;)

Og takk for alle andre tips og, er vel bare å sette meg ned å høre litt på trommer i sanger jeg liker :P

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.