Web Analytics
Jump to content

Ny gitar idag :)

oystein1988

Recommended Posts

Pakka opp min nye gitar idag :) Spent å kjøpe noe man ikke har prøvd, men det låt fantastisk! :D

Her er den pakka ut av pappen

DSC_0001.jpg

Blir ikke kulere enn disse fargene ;)

DSC_0002.jpg

Må kle av damen ;)

DSC_0003.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0009.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0006.jpg

Er en relic finish, den dyreste til Edwards, med Seymour Duncan Antiquity humbuckere, CTS-pots, Gotoh hardware og Nitrocellulose lakk :)

På bildene blir den litt og ser ut som en Cherry burst, men det er Tobacco burst med aldring :)

Edited by oystein1988

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvordan er den sammenlignet med en Gibson, spillbarhet og lyd? :)

Skal vel ikke kunne si dette ustraffet, men jeg mener den er bedre enn Gibson´s som blir laget idag. Er vel på lik linje med Customs.

Denne er en kopi fra 59´ som jeg mener er gibsons beste les paul.

Og det var akkurat derfor jeg ga 12k for denne, istedet for en brukt Gibson les paul standard :) Har vært alt for mye tull med Gibson som jeg har vært borti, og det virker som dem er mer og mer masseproduserte, og føles ikke lengre ut som et kvalitetsprodukt. Prøvde MANGE når jeg var i butikken, og det var få av dem som var spesielt bra. Nå har dem til og med pots´a montert på printplate, og hurtigkoblinger mellom pots og mikker :lol:

Nå er jeg ingen Gibson-hater, er åpen for å prøve alt, prøvde Gibson og ble misfornøyd... Nå er det Fender som blir den neste øksa, nærmere bestemt en Telecaster :)

Her er en ganske god artikkel: http://www.petelacis.com/2008/11/05/gibson-les-paul-vos-1960-vs-edwards-les-paul-lp130/

Edited by oystein1988

Skal vel ikke kunne si dette ustraffet, men jeg mener den er bedre enn Gibson´s som blir laget idag. Er vel på lik linje med Customs.

He he... Bombe der altså... Grattis med gitar uansett!

Denne er en kopi fra 59´ som jeg mener er gibsons beste les paul.

Og det var akkurat derfor jeg ga 12k for denne, istedet for en brukt Gibson les paul standard :) Har vært alt for mye tull med Gibson som jeg har vært borti, og det virker som dem er mer og mer masseproduserte, og føles ikke lengre ut som et kvalitetsprodukt. Prøvde MANGE når jeg var i butikken, og det var få av dem som var spesielt bra. Nå har dem til og med pots´a montert på printplate, og hurtigkoblinger mellom pots og mikker :lol:

Nå er jeg ingen Gibson-hater, er åpen for å prøve alt, prøvde Gibson og ble misfornøyd... Nå er det Fender som blir den neste øksa, nærmere bestemt en Telecaster :)

Her er en ganske god artikkel: http://www.petelacis.com/2008/11/05/gibson-les-paul-vos-1960-vs-edwards-les-paul-lp130/

Burde kanskje vurdert en Greco eller Edwards istedenfor Gibson. :P

Har ikke prøvd noen Greco eller Edwards så jeg kan vel ikke helt ha en mening om dem, men jeg burde vel sjekke dem ut.