Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar idag :)


oystein1988

Anbefalte innlegg

Den samme modellen ligger ute brukt på ebay for $800. Med ca. $150 i shipping blir det totalt under 8000 kr (moms medregnet). Skulle gjerne kjøpt den selv hvis jeg hadde hatt penger.

Second that. Trøster meg med at det ikke er en tobacco.

Øystein: Du har forsåvidt rett, 98ern har nitro, men det er igjen lakkert over vanlig polylakk.

Endret av Keith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny gitar Øystein!

Ser veldig bra ut.

Hvis du trenger å sammenlikne en japansk masseprodusert kopi med en håndlaget amerikansk original,

så kan du bare ta kontakt.

Hadde vært morsomt å sammenlikne.

Masseprodusert og masseprodusert, måtte vente 2 måneder for at dem skulle lage den ferdig før jeg fikk den tilsendt :)

Det hadde vært morsomt! Har ferie nå, så det hadde vært gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny gitar Øystein!

Ser veldig bra ut.

Hvis du trenger å sammenlikne en japansk masseprodusert kopi med en håndlaget amerikansk original,

så kan du bare ta kontakt.

Hadde vært morsomt å sammenlikne.

Dø.. nå må du slappe av litt her da :rolleyes: Hvis du noensinne hadde sett f.eks ESP sin customshop og folka som jobber der, samt gjort en sammenligning med Gibson sin produksjon hadde du skjønt hvor tåpelig den påstanden er.

Hvis du kan vise til en enkelt ting som er mer "håndlaget" eller mindre "masseprodusert" på en Gibson til samme pris skal jeg ta deg på alvor.

Hvis du vil ha noe som er laget i lavt antall og med mest mulig manuelt arbeide verken Gibson, Fender eller ESP særlig gode kandidater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masseprodusert og masseprodusert, måtte vente 2 måneder for at dem skulle lage den ferdig før jeg fikk den tilsendt :)

Det hadde vært morsomt! Har ferie nå, så det hadde vært gøy!

For at samlebåndet skulle bli ledig, ja... ;)

Neida, skal slutte å terge. Gitaren er fin den, og jeg har som sagt hatt en Edwards, selv om den var litt rimeligere (Fralin pu's riktignok), og den var god den. En ting jeg reagerte litt på, var at brua måtte justeres ganske høyt på den ifht. mine Gibsons. Har også lest om flere som reagerer på det. Hvordan er det på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt tilspisset svar fordi Øystein kalte alle Gibson for masseproduserte,

og hevdet at Edwardsen måtte sammenliknes med Gibson Custom Shop.

Med litt fantasi bør du forstå at det er den sammenlikningen jeg inviterer til i Fredrikstad.

Vel, ok, men det var da faktisk Standards han snakket om da - om ikke de er masseprodusert vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ok, men det var da faktisk Standards han snakket om da - om ikke de er masseprodusert vet ikke jeg.

Vel, han påstod at Edwardsen kunne sammenlignes med Les Paul Custom....

Masse-produsert eller ei, prøvde et par Les Paul Standard 2008, og de kjentes utrolig gode ut på tross av printplate i potlomma. Fikk veldig sansen for den assymetriske halsen som passet meg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett skal være rett. Se hva trådstarter og "Gubben på Mo" egentlig sa om hva.. :D

Noen ny Gibson vs kopier diskusjon trenger vi vel egentlig ikke. Dette er altså toppmodellen fra Edwards og så langt har bare trådstarter prøvd gitaren, så jeg kan ikke se at noen har grunn til å komme med så fryktelig skråsikre uttalelser ennå.

Men en sammenligning med en Std og en langt dyrere cs ville jo vært morro da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett skal være rett. Se hva trådstarter og "Gubben på Mo" egentlig sa om hva.. :D

Noen ny Gibson vs kopier diskusjon trenger vi vel egentlig ikke. Dette er altså toppmodellen fra Edwards og så langt har bare trådstarter prøvd gitaren, så jeg kan ikke se at noen har grunn til å komme med så fryktelig skråsikre uttalelser ennå.

Men en sammenligning med en Std og en langt dyrere cs ville jo vært morro da.

Helt klart. Og jeg vil tippe at Edwards og Gibson låter ganske likt. Det er likevel ikke alltid, hele bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.