Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar idag :)


oystein1988

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Grattis med lekker gitar.

Sikkert en bra gitar, men personlig ville jeg nok ikke brukt 12k på en asiatisk LP-kopi så lenge man kan finne brukte Gibson CS reissues til 15-16k her hjemme.

Hvordan er garantien på denne?

Tilsvarende brukt Gibson CS tenker jeg - tilnærmet ingen :)

For så vidt enig med at prisene på Edwards-gitarene nå er gått så høyt opp og at Gibson samtidig har skviset sine Studio/Faded ned slik at man ikke lenger automatisk gjør røverkjøpene. Men at må være seg mer bevist hva det er man vil ha. En brukt CS med lignende "speck"/look ligger nok nærmere 24-28k enn 16. Men at en brukt CS til 16k er en bedre gitar er jo slett ikke umulig? Men det å finne en med farger man ikke skjems over å vise seg med til 16k er jo også en utfordring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne prisen på nytt og brukt utstyr blir nå engang helt håpløst da. Da må man jo eventuelt sammenligne kvalitet i forhold til pris på en brukt Edwards og en brukt CS

Uansett - dette blir smak og behag, hvor opptatt man er av hva det står på headstock osv, osv. Faktum er i alle fall at det har blitt laget masse gode Gibbo kopier i Japan gjennom årene, og noen kupp kan man fortsatt gjøre, spesielt på bruktmarkedet.

Nydelig børsje forresten! Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du gjennom ebay? GASer sykt på akkurat samme modellen, evt. en lt98 da de går litt billigere. Gratulerer med kung gitar :)

Pratet en del med en fyr fra ishibashi, en gitarbutikk i japan. Bestilte over mail, og betalte igjennom PayPal.

Husk at 98 modellen ikke har like bra hardware, og elektronikken er ikke så bra. Dette kan selvfølgelig byttes ut ;)

98´eren har heller ikke nitro lakk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LT-112 er Jimmy signaturen

Trodde det var ELP-112LTS/RE som var Jimmy Page-kopien, jeg.

Du sier i en tidligere post at du har vært borti mange Gibsons som det har vært mye tull med og at de virker som de er mer og mer masseproduserte. Hvordan tror du egentlig at produksjonen av Edwards LP-kopiene foregår?

Du sier også at du synes '59 burst er den beste LP'en Gibson har laget. Har du virkelig prøvd en original '59 burst? I så fall er det hands down til deg. Det er en stor drøm for mange, meg inkludert! For meg hadde det holdt lenge å bare se en i virkeligheten en gang.

Kjempeflott at du er fornøyd med kjøpet av en helt sikkert bra gitar. (Har hatt en Edwards LP-kopi selv så jeg vet at de stort sett er bra...) Du trenger da ikke å "forsvare" kjøpet ved å slenge ut en påstand om at Gibson gjør slett arbeid på sine gitarer ifht. Edwards, for det er en påstand det er lite hold i. Jeg har også vært borti mange Gibsons. Noen har passet meg utmerket, andre ikke, men det betyr langt i fra at kvaliteten på de er laber.

Ikke meningen å lage en ny "Gibson vs. div kopier -tråd" igjen, men den type påstander føler jeg trenger litt motvekt.

Kos deg med gitaren, og la den få masse spilletid. Lydklipp av den hadde også vært kult, etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne prisen på nytt og brukt utstyr blir nå engang helt håpløst da. Da må man jo eventuelt sammenligne kvalitet i forhold til pris på en brukt Edwards og en brukt CS

Uansett - dette blir smak og behag, hvor opptatt man er av hva det står på headstock osv, osv. Faktum er i alle fall at det har blitt laget masse gode Gibbo kopier i Japan gjennom årene, og noen kupp kan man fortsatt gjøre, spesielt på bruktmarkedet.

Nydelig børsje forresten! Grattis!

Er enig, og jeg syntes det er kult at det ikke står Gibson på headstocken, og det er morsomt å ikke ha noe som alle andre har ;)

Sett en del på Greco også, men det er mange forskjellige modeller, med varierende kvalitet og spillbarehet. Men har planer om å kjøpe en gammel greco fra 70 tallet for å ha somm veggpryd, da det oser rock n roll av de :) En svart halvbanka slirten custom fra 79 er dødskult!

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var ELP-112LTS/RE som var Jimmy Page-kopien, jeg.

Du sier i en tidligere post at du har vært borti mange Gibsons som det har vært mye tull med og at de virker som de er mer og mer masseproduserte. Hvordan tror du egentlig at produksjonen av Edwards LP-kopiene foregår?

Du sier også at du synes '59 burst er den beste LP'en Gibson har laget. Har du virkelig prøvd en original '59 burst? I så fall er det hands down til deg. Det er en stor drøm for mange, meg inkludert! For meg hadde det holdt lenge å bare se en i virkeligheten en gang.

Kjempeflott at du er fornøyd med kjøpet av en helt sikkert bra gitar. (Har hatt en Edwards LP-kopi selv så jeg vet at de stort sett er bra...) Du trenger da ikke å "forsvare" kjøpet ved å slenge ut en påstand om at Gibson gjør slett arbeid på sine gitarer ifht. Edwards, for det er en påstand det er lite hold i. Jeg har også vært borti mange Gibsons. Noen har passet meg utmerket, andre ikke, men det betyr langt i fra at kvaliteten på de er laber.

Ikke meningen å lage en ny "Gibson vs. div kopier -tråd" igjen, men den type påstander føler jeg trenger litt motvekt.

Kos deg med gitaren, og la den få masse spilletid. Lydklipp av den hadde også vært kult, etter hvert.

Har ikke prøvd en 59 les paul! Men har fått inntrykk av at det er de som var de ultimate gibsons, derfor det også finnes så mange kopier og reissues av dem,

Prøver ikke forsvare meg ovenfor min edwards vs gibson, det trenger jeg ikke. Tenkte å fortelle hvofor jeg brukte nærmere 13k på en kopi, istedet for en Gibson LP, da jeg regner med det hadde blitt mange spm rundt dette ;)

Anyways, håper vi kan avslutte diskusjonen her, og at jeg heller bare kan nyte min nye skjønnhet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne prisen på nytt og brukt utstyr blir nå engang helt håpløst da. Da må man jo eventuelt sammenligne kvalitet i forhold til pris på en brukt Edwards og en brukt CS

Jeg har ikke sammenlignet hverken pris eller kvalitet, bare påpekt at jeg ville vurdert en brukt R* foran en ny asia-kopi selv om den koster noen tusen mer. Håpløst eller ikke, det er mange som er enig i den vurderingen. Selv hadde jeg helst sett at mange flere kjøpte Edwards o.l. slik at prisene på Gibson gikk ytterligere ned :) Så kjøp Edwards folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var ELP-112LTS/RE som var Jimmy Page-kopien, jeg.

Du sier i en tidligere post at du har vært borti mange Gibsons som det har vært mye tull med og at de virker som de er mer og mer masseproduserte. Hvordan tror du egentlig at produksjonen av Edwards LP-kopiene foregår?

Du sier også at du synes '59 burst er den beste LP'en Gibson har laget. Har du virkelig prøvd en original '59 burst? I så fall er det hands down til deg. Det er en stor drøm for mange, meg inkludert! For meg hadde det holdt lenge å bare se en i virkeligheten en gang.

Kjempeflott at du er fornøyd med kjøpet av en helt sikkert bra gitar. (Har hatt en Edwards LP-kopi selv så jeg vet at de stort sett er bra...) Du trenger da ikke å "forsvare" kjøpet ved å slenge ut en påstand om at Gibson gjør slett arbeid på sine gitarer ifht. Edwards, for det er en påstand det er lite hold i. Jeg har også vært borti mange Gibsons. Noen har passet meg utmerket, andre ikke, men det betyr langt i fra at kvaliteten på de er laber.

Ikke meningen å lage en ny "Gibson vs. div kopier -tråd" igjen, men den type påstander føler jeg trenger litt motvekt.

Kos deg med gitaren, og la den få masse spilletid. Lydklipp av den hadde også vært kult, etter hvert.

+1

Altfor mange lavmælte påstander om Gibson, som faller på sin egen urimelighet..

Men nydelig Gitar! Gratulerer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.