Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar idag :)


oystein1988

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ikke så veldig spennende, siden den ville vært fullstendig subjektiv. Hvem skulle vært "dommer"?

Alle tester er jo subjektive da. Men det kunne jo vært interessant å høre hva noen som har spilt på litt ymse Gibsons synes om gitaren, hvis man klarer å fokusere på hva man faktisk får for pengene og ikke hva som står på headstocken. Skal man teste noe må man jo klare å se bort fra de mest sære personlige preferansene og se litt på totalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at samlebåndet skulle bli ledig, ja... ;)

Neida, skal slutte å terge. Gitaren er fin den, og jeg har som sagt hatt en Edwards, selv om den var litt rimeligere (Fralin pu's riktignok), og den var god den. En ting jeg reagerte litt på, var at brua måtte justeres ganske høyt på den ifht. mine Gibsons. Har også lest om flere som reagerer på det. Hvordan er det på din?

Min Edwards har høy bro også. Jeg mistenker vinkelen på halsen bevist er satt opp slik for å få ekstra "tention" over bruka for hente max sustain med det trevirke dem benytter.

PS! Om det er den Goldtop'n som er oppgradert med P90 Fralin pupper du hadde? Den virker å ha bytte eier en del ganger 2 siste årene. Jeg husker den fordi jeg var for sen på den 1. gangen den ble listet på vintage forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at samlebåndet skulle bli ledig, ja... ;)

Neida, skal slutte å terge. Gitaren er fin den, og jeg har som sagt hatt en Edwards, selv om den var litt rimeligere (Fralin pu's riktignok), og den var god den. En ting jeg reagerte litt på, var at brua måtte justeres ganske høyt på den ifht. mine Gibsons. Har også lest om flere som reagerer på det. Hvordan er det på din?

Det er pga halsen er en smule mer vinklet enn Gibson.

Nå syntes jeg tråden skeier ut litt unødvendig mye.

Gunnar, har du tid imorgen, så kan vi ta en liten test :) sånn før 6-7 tia på kvelden. Da kan jeg ta med jcm´en også, hvis det hadde vært mulig å få testet den litt ordentlig med en HotPlate som jeg lurer på å anskaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga halsen er en smule mer vinklet enn Gibson.

Nå syntes jeg tråden skeier ut litt unødvendig mye.

Gunnar, har du tid imorgen, så kan vi ta en liten test :) sånn før 6-7 tia på kvelden. Da kan jeg ta med jcm´en også, hvis det hadde vært mulig å få testet den litt ordentlig med en HotPlate som jeg lurer på å anskaffe :)

Ha litt tid i morra, men har ikke noen Hot Plate.

Nå er det bare full guffe rett ut som gjelder.

Har godt med amper vi kan bruke, og en R8.

Hvis vi skal gjøre dette skikkelig, kunne jeg tenke meg å ta med tre gitarer til Øivin Fjeld før testen.

Din Edwards, min R8 og en LP Standard. Han kan nok si det meste om konstruksjon og elektronikk.

Da må vi låne en Standard, eller få med en i nærområdet som har en på testen.

Hvis det blir for stressa å få til ting i morra, ha jeg fri hele neste uke.

Vi tar tlf. nummer på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt tid i morra, men har ikke noen Hot Plate.

Nå er det bare full guffe rett ut som gjelder.

Har godt med amper vi kan bruke, og en R8.

Hvis vi skal gjøre dette skikkelig, kunne jeg tenke meg å ta med tre gitarer til Øivin Fjeld før testen.

Din Edwards, min R8 og en LP Standard. Han kan nok si det meste om konstruksjon og elektronikk.

Da må vi låne en Standard, eller få med en i nærområdet som har en på testen.

Hvis det blir for stressa å få til ting i morra, ha jeg fri hele neste uke.

Vi tar tlf. nummer på PM.

Dette blir gøy! Hadde jeg bodd i nærheten, hadde jeg glatt blitt med, men den gang ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo ha samme pickups når dere tester med amps. SD Ant's ble påstått å være enda svakere enn BB1/BB2, som er så pinglete at man ikke kan bruke dem til noe hardere enn Beatles.

Må de vel ikke. Når man først generaliserer med at en gitar er like bra/bedre enn den andre, må man jo teste gitarene som de er. Jeg har f.eks. en LP Classic der jeg har byttet PU'er, elektronikk og hardware. Jeg valgte å gjøre det fordi gitaren er knall ellers, men det betyr ingenting for andre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo ha samme pickups når dere tester med amps. SD Ant's ble påstått å være enda svakere enn BB1/BB2, som er så pinglete at man ikke kan bruke dem til noe hardere enn Beatles.

Testen som Øystein linket til vurderte jo ikke bare pickups,

men også fabrikkoppsettet som en vesentlig del av gitaren.

Har ikke sett noen motforestillinger om det hittil i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.