Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat eller Tele


antos

Anbefalte innlegg

Den mest naturlige avslutningen er vel kanskje at trådstarter kommer gledesstrålende tilbake med utredning om hva han endte opp med å kjøpe, og hvorfor, og hvor fornøyd han er osv ?? :D

Jeg går nok for Strat, Tele virker som en kjekk gitar, men det er noe med design og denne twangy lyden som ikke blir helt meg. Stratocaster er nok mer riktigt for meg, og min spillestil. Men det ble jo en aktiv tråd, og veldig interresant å lese å lære litt mer om de forskjellige Fender modellene!

Som jeg skrev innledningsvis har jeg allerede en Fender Stratocaster Standard, men ettersom det var noe feil med truss roden måtte den leveres inn. Det viste seg at slike reperasjoner kan ta noe tid, så jeg fikk valget mellom å bestille en ny lik gitar, eller evt en annen type gitar. Har bestillt lik gitar nå, tar visstnok to uker å få en ny (hvor bestilles de fra når det tar så lang tid?)

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener det finnes en strat med lik bro som en tele, med metall som omringer mikken. Ikke synlig, men etter hva jeg har hørt er hele cluet med den modellen at den skal låte som en tele i bro, og som en strat ellers. Skal søke litt. :)

SD lager en strat pickup med metallplate osv som får en Strat til å låte omtrent akkurat som en Tele. Pickupene er det som gjør en Tele til en Tele i all hovedsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev innledningsvis har jeg allerede en Fender Stratocaster Standard, men ettersom det var noe feil med truss roden måtte den leveres inn. Det viste seg at slike reperasjoner kan ta noe tid, så jeg fikk valget mellom å bestille en ny lik gitar, eller evt en annen type gitar. Har bestillt lik gitar nå, tar visstnok to uker å få en ny (hvor bestilles de fra når det tar så lang tid?)

Standard Strat har de sikkert på Fender Scandinavia i Gøteborg. Der ligger også Skandinavias eneste "godkjente" verksted. Slå den, skulle nesten tro det handlet om et romfartøy.....

Fender bruker lang tid, på alt. Fine produkter, crap support. Gjør ikke som de sier, svarer ikke på mail, lover men holder ikke... osv. Og det er de jo også "verdens-berømte" for. Men heldigvis er det sjeldent noe galt, og når man er ferdig med evt. garantisaker, så behøver man ikke forholde seg til Fender i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig innom en godkjent Fender reparatør her i Norge med gitarer og amper.

I følge Erik Anderson på Fender Scandinavia finnes ingen godkjente Fender verksteder nærmere enn deres eget i Gøteborg. Jeg spurte ham på tlf. om det ikke fantes noen i Østlandsområdet som jeg kunne kjøre til for å få byttet jack-inntaket, men det var ikke mulig. Jeg måtte sende gitaren tilbake til Kristiansund med posten, for egen regning, der ble den liggende og vente til jeg purret etter 3 uker, så måtte den med UPS til Gøteborg for rep., og videre samme veien tilbake. :rolleyes:

Ikke nok med det, men jeg spurte også om jeg kunne kjøre ned til Gøteborg for å få fikset det, fordi at det første eksemplaret jeg mottok var det transportskade på. Men neida, de ville ikke det, i tilfelle de ikke hadde akkurat den delen på lager !! Ikke imponert, jeg for min del. .... :(

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være ingeniør for å reparere en Fender.... (eller de fleste andre el.gitarer, for den saks skyld.)

For å være helt ærlig så hjelper det ikke noe å være ingeniør hvis det ikke er en ingeniørutdanning innen gitarreprasjon eller lignende.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke noe godkjent verksted her, men det er faktisk en godkjent Fender reparatør i Fredrikstad.

Ja. Jeg var jo også overbevist om at det måtte da finnes et godkjent verksted / reparatør på denne sida av Svinesund. Men hva skal man si da, når selveste Generalimportøren for Skandinavia sier at det finnes ikke? Som sagt, crap support, syntes jeg.

Om jeg var en slik godkjent reparatør, så ville jeg faktisk spurt Fender hva f..n de mener med å gi slike opplysninger til Fender-kjøpere.... Det tok meg hele 4,5 mnd å få et stk gitar som var "i orden"... Helt på trynet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så hjelper det ikke noe å være ingeniør hvis det ikke er en ingeniørutdanning innen gitarreprasjon eller lignende.. :P

Figure of speach... Kunne selvfølgelig brukt "rakett-forsker" i stedet for... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.