Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat eller Tele


antos

Anbefalte innlegg

Jovisst. Men nå er det uansett et fåtall av Teler som har den "koppen" der, så argumentet ditt går rett i dass... :)

Absolutt ikke. Hovedargumentet er som jeg tidligere har påpekt at gitarer med single-cut (Tele, Les Paul,...) er rytmegitarer, mens de med double-cut (Strat, SG,...) er sologitarer. Dessverre er det få som har skjønt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Absolutt ikke. Hovedargumentet er som jeg tidligere har påpekt at gitarer med single-cut (Tele, Les Paul,...) er rytmegitarer, mens de med double-cut (Strat, SG,...) er sologitarer. Dessverre er det få som har skjønt dette.

jaaaaa, nå blir billy gibbons glad! :D

les paulen hans er en rytmegitar! Jaaaaaaaa :D:D

(douche)

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Hovedargumentet er som jeg tidligere har påpekt at gitarer med single-cut (Tele, Les Paul,...) er rytmegitarer, mens de med double-cut (Strat, SG,...) er sologitarer. Dessverre er det få som har skjønt dette.

Hm.. Ja det må det være da. Mark Knopfler for eksempel... Blir vel litt tøvete dette nå syntes jeg.....

Jeg beholder i hvertfall Telen min, og lever videre i villfarelse sammen med alle de andre som ikke har skjønt no'.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.... Dette ble en artig tråd!

Må vel snarest slutte å prøve og spille solo på Telecaster! Skjønner jo nå hvorfor jeg ikke får det til å låte bedre! :lol:

Her er også en som snarest må bli opplyst!

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

behold tele'n din du, tror ikke det kommer noen fra FBI og tar fra deg gitaren hvis du spiller en solo :P

Nja... Har blitt litt usikker her nå..... Men jeg trur vi får gjøre det slik at sologitaristen vår, som også er uproff nok til å spille tele, liksom står bak meg når han tar'n helt ut, for det gjør'n av å tell serru, og da blir det mye glaning fra publikum.

Men da kan jo jeg stå og breie meg så mye som mulig foran han, så ingen ser at'n spiller så jævli bra på den rytmegitaren sin... Trur nok kanskje vi får ta noen slike forhåndsregler..... Dette vakke' helt bra....... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig mye rot i postene her..(?)

kan vi ikke bare avslutte denne samtalen med at både strat og tele kan brukes til det man har lyst til, og det er ikke noe regler..

Dette er ikke rot !!! Det er underholdning på høyt nivå !! :lol:

Men jeg får vel heller mure litt på den trappa på utsida....... er jo vår nå ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke rot !!! Det er underholdning på høyt nivå !! :lol:

Men jeg får vel heller mure litt på den trappa på utsida....... er jo vår nå ... :D

klart det er underholdning, syntes de som påstår at tele'r og les pauler er rytmegitarer ( :huh: ) burde kjøpe seg en slik gitar og spille kun soloer på dem i et år.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du skal gjøre det?

Faktisk så har jeg gjort det allerede, og merkelig nok gikk det bra å spille solo på både LP og Tele. Ikke nok med det, soloene ble også mer rytmiske enn på f.eks en Strat, så det kan til og med være en fordel å spille solo på rytmegitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.