Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste fremgangsmåte for å lære slapping på bass?


jonarve

Anbefalte innlegg

Hei

Er veldig fascinert av slapping og ønsker tips til hvordan man bør gå frem for å lære dette. Har gjort en del googling og titting på youtube, men de videoene jeg har funnet bærer egentlig preg av showoff. Er det noen som har gode tips til hvordan man bør komme igang og/eller lenker til gode instruksjonsvideoer eller annet snacks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ed Friedland har jeg god DVD om slapping, den kan jeg trygt anbefale. Eller så kan jeg jo såklart tilby mine tjenester som basslærer hvis det er ønskelig, selvom jeg ikke er en mester på slapping får jeg det jo greit til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel kurante videoer på youtube etter min mening, som forklarer hvordan man bør gjøre det (selv om det kanskje ikke er så lett å søke seg fram til de gode). Ellers føler jeg at jeg god kontroll på slapping selv, etter å ha prøvd meg fram. Det viktigste er å ikke gi opp, for jeg husker at det ikke funka særlig bra i starten for min del...Tok 2-3 måneder å beherske teknikken godt nok til å få til et par låter sånn passelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

han var god. men jeg følte det var noe som ikke stemte helt...?

Kan det være at du ikke er seksuelt tiltrukket av 1.50 høye japanske mannfolk kledd ut som skolejenter manga-style ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På musikklinja med bass som hovedinstrument fikk jeg et hefte av læreren min som jeg mener er den beste guiden til slapping; "The Slap Bass Program" av Alex Sklarevski. Dette er et hefte med medfølgende VHS fra 1989 (ja, du leste riktig :P ) Som jeg mener er bedre enn alle videoer jeg har sett på youtube opp igjennom. God progresjon og det tar ikke veldig lang tid før enkle ting virkelig kan høres bra ut :-) Tror også denne videoen ligger på youtube, men fordelt over flere videoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Trikset er å slå med den harde delen av tommelen og få den vekk slik at det blir lyd, en fyr sa til meg at når eg skulle lære det burde eg bare gå rundt å slå på ting på denne måte som bord og diverse... Funker ganske bra egentlig.

fin video der Flea forklarer det enkelt å greit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg strevde med å kunne slappe vannrett med tommelen mot strengene i begynnelsen. For å få inn den "riktige" teknikken strammet jeg reima veldig høyt, slik at jeg måtte slappe vannrett. Prøv dette i tillegg til at du må ha en medium/lav action på bassen din. Har du en lav action, spesielt nede ved bridgen, er det mye lettere å slappe. Og nye medium eller light strenger fungere ypperlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.