Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul-type gitarer


Anbefalte innlegg

Tittelen er vel egentlig ikke helt 100% i tråd med temaet, men det jeg er på jakt etter er gitarer som er basert på Gibson Les Paul, men som mange kanskje vil ha istedenfor originalen grunnet pris, kvalitet, eller andre faktorer. Jeg har ikke prøvd mange av disse, men jeg har hørt mye bra, så her kan vi legge ut Les Paul-type gitarer som vi regner med er bra instrumenter.

Først ut er en Nik Huber Orca. Lekker sak, vil jeg påstå, det eneste jeg ikke tenner så voldsomt på er innleggene i halsen, de har en litt for stram eim av PRS for min smak.

Orca.jpg

Neste gitar ut er en Ruokangas Unicorn. Finsk praktinstrument som sikkert vil falle i smak hos mange. Jeg er i hvert fall meget keen på å prøve denne.

l_f59928975d0041a19642f2788d020364.jpg

Siste er en Heritage H-150, en modell som Gary Moore brukte en gang i tiden. Disse har jeg prøvd, og kvaliteten er upåklagelig.

HeritageH150a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mange kriger har den der vært gjennom? :D

Jeg har tidligere hatt en ESP Ltd EC-1000 (Vintage black, nå eid av Turboasmund), og det er en meget god gitar. Tynnere og bittelitt mindre enn en Les Paul, og en knallgod hals! Regner med de fleste her kjenner til EC-serien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 100% en les paul, men har sinnsykt lyst til å teste en av disse Fano gitarene gutta på vintagegitar maser så om

Så har du jo også Collings som den leiren skryter mye av, som vel må sies å være en LP-type. I hvert fall noen av de.

I tillegg må jo Edwards, Burny, Greco og Tokai nevnes da de bla.a lager rene kopier av Les Pauler. Mange gode kopier også, visstnok.

Edit: Og selvfølgelig Hagstrøms Swede- modeller.

Edit2: Og Grohl nevnte de fleste her ja.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Calavera'n er nydelig selv. Noen som har prøvespilt noen DBZ Bolero-typer? Hva synes du?

Man kan vel påstå at jeg ikke er helt nøytral i saken, men jeg synes Bolero er knallgode gitarer - selv de billigste. Har planer om å kjøpe en selv, er stormannsgal nok til å drømme om en USA Custom Crockskin (men ender nok opp med en Calavera).

Meg og en crocskin :P

web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.