Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva lærer du deg for tiden?


Cerpin Taxt

Anbefalte innlegg

Prøver å få til å spille mitt eget arrangement av første del av Philip Glass' Glassworks. Utfordrende å spille tripletter og halvtoner samtidig med høyre hånd og skifte mellom diverse fingersetninger som egentlig kan kalles tøye-øvelser med venstre. Veldig tilfredsstillende å få til. ^_^

Mener du trioler? Og hvordan spiller man trioler og halvtoner samtidig med høyre hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Driver å spiller på alle låtene på Erotic Cakes albumet..har sånn backingtrack pakke(veldig bra greier anbefales, 170 kr). Alle heads'a er inne, så driver å prøver meg på improvisering på låtene.

Har dristet meg på hele Scenes From a Memory albumet. Lurer på hvor langt jeg kommer! :lol:

Godt å se det er ambisiøse folk på forumet! Vil veldig gjerne se videoklipp dersom det lar seg gjøre av de to, spesielt guthrie-stuff.

Selv holder jeg på med gitarsoloene i Lie av Dream Theater. Der går det uhorvelig mange timer til metronomen... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bukke under for begge sangene jeg nevnte ovenfor, og fant meg selv i å lære meg "Everytime I die" (uten solo) og 2.soloen "Wrath within" av CoB istedet. Ikke at jeg er veldig misfornøyd med det, da Everytime I die var en av hovedgrunnene til at jeg ville lære meg å spille gitar in the first place. Så kjører jeg på med "Downfall" av samme band nå. Digg når man endelig klarer å spille det man anså som umulig for et par år siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ser at dette ikke går under gitar, så da kan jeg vel si at jeg er i gang på keyboardet og prøver å mestre det nok til at det er brukbart til en gig en eller annen gang=)

Akkoder føler jeg begynner å sitte.. Så er det litt mer improvisering=)

Noter demotiverer meg med en gang.

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.