Gå til innhold

Esa

Medlem
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om Esa

  • Rang
    Nybegynner
  1. Eksperimenter med høy og lav septim i både dur og moll. Prøv å bruk kvinter og kvarter mye, feks som pedaltoner. Septim er det syvende trinnet i skalaen / akkorden. I en C-dur skala vil en høy septim være en H, mens en lav er en B. I A-dur vil en høy være G#, og en lav G osv.
  2. Det blir en 11, og F# blir #11..^ Tror jeg? Jeg har enda ikke sett noen plass en durters blir hevet med en halvtone og fremdeles er en durters, men man er da nysgjerrig!
  3. Trådstarter har faktisk et godt poeng, jeg har selv lurt på det. Det er en selvfølge at C-F-G er Csus4, men hva er C -E# -G? Sistnevnte er en hevet ters, men på ingen måte en kvart selvom den er enharmonisk med den. noen tanker?
  4. Ulempen med Logic er at det bare støtter Mac, og alle de ovennevnte er relativt dyre. Om du ser etter noe enkelt med mesteparten av samme funksjonalitet som de der, kan du prøve Mixcraft. Relativt billig, lett å bruke, støtter mye.
  5. Ikke fullt så dristig lengre, men en bump likeså! Tangentister, kom til oss! Helst bare en da.
  6. Heisann! Dette kommer nok inn under kategorien "forslag", da det er et par hakk mer proggy enn de du nevnte der. Jeg legger her ved noen midifiler på stoffet vi holder på å øve på nå, så kan de se om det høres interessant ut! www.myspace.com/eivindantonsen - Her finner du låta Confrontation Nocturne, blandt andre. Den har vi spilt inn for lenge siden, og den kommer vi neppe til å spille live med det første, men den er en i samme stil. http://www.mediafire.com/?9tzbh80hbb59b3q - Utopia http://www.mediafire.com/?sno861uo3666br0 - Kapillamentum Vortex Håper på respons! ps: du studerer ikke ved blindern, vel?
  7. Det er faktisk Delete-knappen som fungerer som delete-knappen. Not sure if troll...
  8. Bit above my notch I guess, but I'm interested to hear how this goes
  9. Heisann! jeg skulle gjerne hatt tips til et sweep-lick jeg driver og pusler med. Tips til fingersetting og hjelp til å finne ut skala / tonearter som passer. Jeg synes den høres ganske dominantisk ut intil den lander på F#'en i siste takt. Derfor skjønner jeg lite, når jeg trodde dette var C lydisk E|-------------------12-14-|15-14-12----------------|---| B|----------------13-------|---------13-------------|---| G|-------------12----------|------------12----------|---| D|----------14-------------|---------------14-------|16-| A|-------15----------------|------------------15-14-|---| E|----14-------------------|------------------------|---| B|-13----------------------|------------------------|---| Noter; E|-------------------E--F#-|G--F#-E-----------------|---| B|----------------C--------|---------C--------------|---| G|-------------G-----------|------------G-----------|---| D|----------E--------------|---------------E--------|F#-| A|-------C-----------------|------------------C--H--|---| E|----F#-------------------|------------------------|---| B|-C-----------------------|------------------------|---| Jeg lurer også på hvilke andre skalaer som kan være nærliggende å bruke ihht. dette eksemplet. Jeg er mildt sagt fersk på modale skalaer, men synes de har en bra "sound", men sliter med å få brukt den sounden i praksis.
  10. Da har vi fått gitarist nr. 2. Søker enda etter en tangentist!
  11. Litt trist å se selv mods komme med slike utsagn. Selvom noen har sagt det allerede, vil jeg støtte utsagnet om å holde tråden saklig, for den berører faktisk et ganske interessant tema. Dersom du har et multieffektbrett, har du mye godt i den. Jeg er egentlig ganske usikker på hvordan jeg ville gått frem, med tanke på effekter og hvilken effekt som kommer først, men jeg tror at du kan få mye fett dersom du bruker flere expressionpedaler, og setter dem til feks ting som "wobble", "resonance", "phaser" og "octave". Det er selvsagt mange flere effekter å velge mellom, men disse kan skape et lignende lydbilde. Jeg tror at dersom noen klarer å kombinere dubstep og progmetal, vil det bli fantastisk fett! ;>
  12. seriøst? Jeg ble skuffa fordi jeg hørte bare tonika og dominant i den der, og med ganske trøtte effekter i tillegg.
  13. Haha, snakk om skivebom. Selvfølgelig er det lov til å drite seg ut, men du burde da absolutt forstå at når man ser feil så sjelden fra en artist, vil det være enda mer spesielt når man først ser det? ;P
  14. Ja, du leste rett! Jeg husker jeg flere ganger før så en video hvor John Petrucci spilte outrosoloen til The Ministry of Lost Souls. Greia var fin nok, intil rundt 50 sekunder uti. Der bommer han fullstendig, og starter i feil toneart og blir helt satt ut (tonalt sett, men ikke rytmisk.) Han bruker så mye som 6-7 sekunder på å hente seg inn igjen til originaltonearten. Videoen lå før på Youtube, men jeg finner den ikke lengre. Som om den er slettet. Jeg husker den var en stor greie på forumet til Petrucci selv, før den tråden også ble slettet. Hvorfor jeg leter etter videoen? Den er relativt priceless... Og det faktum at tråden, sammen med videoen ikke lengre er å finne, gjør at jeg blir sykt nysgjerrig på å faktisk finne det igjen. Håper noen vet hvilken jeg snakker om! - Esa edit: jeg har nå brukt så lang tid på å finne den at jeg tror den ikke eksisterer. x_x
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.