Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva lærer du deg for tiden?


Cerpin Taxt

Anbefalte innlegg

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 years later...

holder på med introen til Cliffs of dover :) Skal love jeg har fått et par vannblemmer. Men den sangen SKAL læres !!!! Noen som har noen gode råd ? Jeg sliter jo selvfølgelig litt med farta, men andre ting jeg bør huske på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig. Sliter ekstremt med inspirasjon for tia, klarer ikke lage noe som helst. Så jeg sitter hovedsaklig å vedlikeholde teknikk om ikke bedrer den. Og utholdenhet da jeg mostly bare sitter å shredder ræva av meg, innimellom pauser med litt blues og feel improv.. :|

Tips til inspirasjonsboost? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er naivt nok begynt og komt godt i gang med Guthrie Govan - Wonderful Slippery Thing

Det som er sykt er at det er en av dem enkleste låtene på albumet. Jeg har et lite håp om å lære meg hele albumet en dag. Foreløpig kan jeg WST og Waves. Skal begynne på Fives når jeg kommer hjem fra ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump eller ikke. Jeg synes tråden er interessant.

Selv lærer jeg meg ikke så mye av hele sanger (har liksom ikke tålmodighet til å sitte og terpe på bare en ting), det går mer i improvisert skalaspill og komp til backingtracks fra http://www.freejamtracks.com/ - har spilt en del av dem over på PC (ja, jeg foretrekker det, siden jeg øver i en hjemmekino der slikt lett lar seg spille av).

Ellers går det også i en del i Green Day, 21st Century Breakdown, og her kan man vel si at jeg stadig forsøker å få inn mer og mer av det som skjer på gitar. Om man liker musikken er egentlig mye av Green Day ganske enkelt å lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver meg på Little Wing-Stevie Ray Vaughan, men det er et parti der som går så inni hælvette fort at det er helt håpløst..

Nå følte jeg meg plutselig sinnsykt god da jeg spiller denne sangen i blinde, men så så jeg litt nærmere og forstod at det IKKE var Jimis versjon du snakka om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump eller ikke. Jeg synes tråden er interessant.

Selv lærer jeg meg ikke så mye av hele sanger (har liksom ikke tålmodighet til å sitte og terpe på bare en ting), det går mer i improvisert skalaspill og komp til backingtracks fra http://www.freejamtracks.com/ - har spilt en del av dem over på PC (ja, jeg foretrekker det, siden jeg øver i en hjemmekino der slikt lett lar seg spille av).

Ellers går det også i en del i Green Day, 21st Century Breakdown, og her kan man vel si at jeg stadig forsøker å få inn mer og mer av det som skjer på gitar. Om man liker musikken er egentlig mye av Green Day ganske enkelt å lære seg.

Jeg blir alltid så glad inni meg når jeg får bekreftet at jeg ikke er den eneste på forumet her som liker Green Day, da jeg har følt jeg har vært det siden jeg ble med her for en del år tilbake. Ellers har du helt rett, og Green Day er også et fint sted å starte for å lære seg å plukke sanger selv. Jeg begynte på American Idiot-plata en gang, og kom en del sanger på vei før jeg fikk bedre ting å ta meg til :)

Personlig jobber jeg mest med med å forbedre meg som vokalist, så sitter mye med kassegitaren og synger. Ellers er det jo de stadig nye låtene som vi øver inn i bandet, og å lære seg disse utenat både tekst og musikk. Har også Ten Sing-konsert om et par uker, så må begynne å jobbe med de låtene snart også...

Jobber også en del med improvisert solospill på backingtracks, og å få det bedre. Jobber med pentatonskalaene enda, og blir vel kanskje noe nytt og spennende på skalafronten når øvinga til sommerens bandprosjekt kommer i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.