Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Konnis, lite vreng i HT-5? Har ikke virket sånn på klippene jeg har hørt. Men du har jo rar smak når det gjelder vrenglyd, du har sikkert leadgainen på 6505en din på over 5 også? :rolleyes:

Den godgjør seg faktisk på 9 5, så du bomma nok litt der!

Føler at treverk/pickups har veldig mye å si for vreng egentlig, dersom jeg bytter fra Explorern min (mahogny og hotte pickups) til Ibanez'en (lind og "modda" Duncan Distortion) må jeg skru opp vrengen mye. Og da jeg/valO testa HT-5 var det med en Cort-gitar uten boost foran. Så godt mulig den låter saftigere med en god pedal foran og beefy pickups. :P

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den godgjør seg faktisk på 9 5, så du bomma nok litt der!

Tja, spørs hva slags pickuper man bruker da. Må opp på 5 med Straten (når SPC'n står på 0, ihvertfall), med Gibsonen (57 Classic pickuper) holder det med 4. Rundt 3 med EMG-humbuckere.

Men du vil kanskje ha flubby bass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har et så greit budsjett, så ville jeg absolutt sjekket ut ENGL Screamer. En utmerket feit combo med både god vreng, crunch og cleans. Allsidig og mye amp for penga :) Mye lettere å transportere en combo fra sted til sted også. Og den spiller mer enn høyt nok for både live og hjemmebrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til.. :rolleyes:

Noen gode effektpedaler som anbefales? Ja, jeg vet, jeg har ikke peiling. Derfor er det fint at dere hjelper, tusen takk! :D

Verden er full av gode effektpedaler. Kommer til å la være å nevne noen i det hele tatt nå, for du må bli kjent med forsterkeren din og vite hva den mangler, hvis ikke kaster du bort MYE penger på å kjøpe effekter du ikke trenger. Effekter er verktøy, ikke leketøy (ok da, litt leketøy) . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. effekter; Kjøp en Boss ME-70, finn ut hvilke effekter du bruker/trenger, og hvilke du ikke bruker/trenger. Deretter kan du vurdere om de effektene du bruker er for dårlige i Boss-brettet, og be om råd derfra.

Om alle forumittene skulle anbefale gode effektpedaler hadde du fått omtrent samme resultat som et google-søk etter "guitar effects" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du velger rett ved å gå for godt med effekt, siden du faktisk ønsker ekte Clean lyd. Ser at noen påstår at 15 rørwatt er nok. Etter min mening er det IKKE det dersom du skal ha clean lyd med godt lydtrykk, siden en 15Watt røramp vil begynne å vrenge lenge før du når vettuge volum.

Kjenner ikke Bugera-sakene, men som sagt mener jeg du altså velger rett når du prioriterer godt med effekt i ampen, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en fersk Bugera eier (6262 head) så kan jeg absolutt anbefale utstyret sett ut fra lyden.

Om 333`n har like fin clean som 6262, så blir dettte bra.. MEN, er du klar over hvor høyt den riggen du kikker på spiller..? Klar du kan skru ned lyden, men det dreper lyden/tone også.. Om du skal ha denne på soverommet, og få noenlunde anstendig lyd så vær klar over at resten av hustanden bare kan glemme å se på tv :)

PS: jeg har også 2 forskjellige Line6 heads, Spider IV150HD og HD147, og disse spiller LANGT penere på moderat lydnivå. Med det så mener jeg fra musestille til over en moderat trommis.. Ta en seriøs behovsprøving på utstyrsfronten, svært mange kjøper seg en røramp som spiller fantstisk på et lydnivå som er alt annet enn behagelig for resten av familien.. :) Mao røramper er ikke optimalt for oss alle..

Edit: oups, så først nå at du skal bruke den til band/konserter.. Da kan nok rør være tingen for deg :-)

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.