Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg tror du velger rett ved å gå for godt med effekt, siden du faktisk ønsker ekte Clean lyd. Ser at noen påstår at 15 rørwatt er nok. Etter min mening er det IKKE det dersom du skal ha clean lyd med godt lydtrykk, siden en 15Watt røramp vil begynne å vrenge lenge før du når vettuge volum.

Kjenner ikke Bugera-sakene, men som sagt mener jeg du altså velger rett når du prioriterer godt med effekt i ampen, ihvertfall.

Det er nok ikke helt korrekt... Ikke i alle tilfeller i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror du velger rett ved å gå for godt med effekt, siden du faktisk ønsker ekte Clean lyd. Ser at noen påstår at 15 rørwatt er nok. Etter min mening er det IKKE det dersom du skal ha clean lyd med godt lydtrykk, siden en 15Watt røramp vil begynne å vrenge lenge før du når vettuge volum.

Kjenner ikke Bugera-sakene, men som sagt mener jeg du altså velger rett når du prioriterer godt med effekt i ampen, ihvertfall.

Her må jeg si meg uenig. Jeg har en Carr Raleigh (3w). God cleanlyd med masse trøkk i bøtter og spann. Denne begynner ikke å vrenge før jeg er på kl 3-4 med volumknotten. Med singlecoils noe senere. Selvfølgelig er ikke cleanlyden like høy som en 80w Fender Twin, men du får den samme flotte cleanlyden. Det mangler ikke på punch og "sparkle". Har trådstarter tenkt å spille gigger hvor det mikkes opp er 15w nok. Om kanskje ikke for mye om han ønsker den fete rørvrengen.

Mine 2 cent.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo veldig hva man mener med «fet rørvreng», da. Higainamper har også fet rørvreng, men de baserer seg fortrinnsvis på preampvreng og ikke powerampvreng... Og da er det heller ikke fullt nødvendig å skru ampen på 11 for å få den vrengen man ønsker. Så om clean headroom er viktig, har jeg ingen betenkninger med å anbefale en såpass kraftig amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo veldig hva man mener med «fet rørvreng», da. Higainamper har også fet rørvreng, men de baserer seg fortrinnsvis på preampvreng og ikke powerampvreng... Og da er det heller ikke fullt nødvendig å skru ampen på 11 for å få den vrengen man ønsker. Så om clean headroom er viktig, har jeg ingen betenkninger med å anbefale en såpass kraftig amp.

Når jeg mener fet rør-vreng, mener jeg powerampvreng. Så her er det jo rett og slett opp til hva trådstarter ønsker. Hvis man vil spille blodhøyt med clean, er jo en stor amp veien å gå, helt klart. Men dette var egentlig en idiotisk digresjon.

Jeg ambefaler trådstarter (hvis han nå ombestemmer seg) en: Fender Amp + En vrengpedal som gir ønsket mengde vreng!

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.