Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive-tråden


KristianF

Anbefalte innlegg

Keeley TS9DX FLEXI 4X2

Kjøpte den i sommer og er fortsatt meget fornøyd.

Alt fra clean boost til hissig overdrive fra der peppern gror.

36.jpg

Description

Standard Keeley Features with this TS9DX are just like the Mod Plus and Baked Mods, then take this Giant Step!

*The very cool sounding Texas Instruments 4558 chip

*Genuine Panasonic Metal Stack Film Caps for maximum transparency and bell like tone

*Metal Film Resistors for Low Noise

*Increased Input Impedance for crisper more lively tone

*Each of the 4 modes are designed to give you incredible tube amp tones using a proven blend of diodes, LED and Cap changes

*Keeley Lake Placid BLUE LED

*HIGH GAIN / LOW GAIN Toggle Switch (easy switching from Mod Plus to Baked Mod)

*True-Bypass for spacious tone both on and off! With the many tone robbing parts of the JFET Switching System and Buffers taken out, the FLEXI-4x2 sounds better than any tube screamer ON OR OFF! (Note: the stock footswitch no longer functions now that we've upgraded it to true bypass.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disclaimer: Jeg forhandler disse pedalene, så om du ikke liker inndirekte reklame hopp over denne posten. Vil heller ikke komme med lange beskrivelser av funksjoner/muligheter, men hovedsaklig skrive litt om min subjektive opplevelse.

Jeg har satt opp et pedalbrett med Pro Tone pedaler. Her står det 4 overdrive/distortion pedaler.

1: Pro Tone Dead Horse Overdrive

Denne er basert på Tube Screamer - derav navnet - å lage en overdrive basert på TS er "like beating a dead horse". Men Pro Tone har her "oppgradert" designet til med utgangspunkt i de mest populære moddene. Det verste er at jeg har en orginal TS liggende ett eller annet sted, men jeg finner den ikke igjen, så noen samenligning har jeg ikke fått gjort. Synes denne låter flott for sånn halv-vreng, med fulle akkorder. Ble umiddelbart en av mine favoritter.

2: Pro Tone Rusty Cooley Signature Overdrive

For å være ærlig forstår jeg ikke helt poenget med denne. Den har ingen egen vreng - og det eneste jeg kunne bruke den som var en boost, med noen eq muligheter. Men jeg liker cleanboosten til Pro Tone mye bedre. Håper noen er uenige med meg og ser nytten i denne, slik at jeg får solgt den :P (Har dog ikke fått prøvd den for å pushe en amp som allerede vrenger så det holder - det får bli når jeg endelig får kabinettene til Diamond ampene om noen dager.)

3: Pro Tone Body Rot II

En virkelig positiv overaskelse for min del. Når det gjelder high-gain så har jeg alltid vært fan av forsterkervreng, simulert high-gain låter som regel vepsebol i mine ører. Jeg skal ikke påstå at Body Rot høres helt ut som en bra high-gain forsterker, men har du en "kjip" amp og vil ha muligheten til å ta turen over i high-gain land tror jeg du ville likt denne pedalen. Jeg ble veldig glad i denne. Og den takler min nedstemte gitar veldig bra - hverken for vepsete eller for muddy.

4: Pro Tone Jason Becker Signature Distortion

Dette er ikke en high-gain pedal slik Body Rot II er. Men for 80 talls hard rock er dette "Marshall på boks". Til å begynne med likte jeg ikke denne pedalen, ikke fikk den meg til å spille som Becker, og synes ikke den låt bra. Men etter å ha skrud en del på den liker jeg den nå bedre og bedre. Jeg spiller fortsatt ikke som Becker, men mener selv jeg får skikkelig fet lyd både til Purple og til Maiden jamming.

web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfi: Marshall Guv'nor eller Blues Breaker funker bra til det, koster ikke stort heller. Eller en Boss Blues Driver!

Enig med deg! Spesielt Blues Breaker'n ble jeg litt imponert over. (Kjøpte nettopp en på tilbud fra Sound1. 395,- eller noe sånt. Det er billig!) Kanskje ikke boost delen, men bluesdelen låter kule. Boss BD-2 er også en killer. Spesielt modda.Ellers vil jeg også framheve Boss OD-3 som en meget bra pedal til en billig penge. Alt trenger ikke å koste på tusenvis for å låte kult.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direct driven virker bra, hvordan låter den? :)

Super Sport'n?

Den låter utrolig bra. Ikke det en er ute etter dersom en ønsker grovmetall... men dersom du er ute etter litt vintage rock så er denne mer enn bare pynt på pedalbrettet B)

Slenger ved en youtube-video... Review av en Jack Black Soundalike...

Lydkvaliteten på youtube er jo som alltid crap... men tenk deg denne lyden... bare bra ^_^

I tillegg (som en kommenterer) så tester han med en alledere overdriven lyd... noe du bør vite når du hører på.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, for å forklare det så vil jeg ha mest mulig lik lyd som peavey 5150, uten å kjøpe en svær 5150

Jeg var på jakt etter, mest mulig lik lyd som Carvin MTS 3200 (skikkelig high gain + en rølpe-bunn fra hveitikkehvor), prøvde diverse bokser og brett, i kombinasjon med 3 forskjellige amper og forskjellige åpne og lukkede kabinetter rigtignok ikke altfor dyre saker, men allikevel.......ga til slutt opp og kjøpte meg en MTS 3200.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

metall???

simuleringen min på zoomen er da ikke akkurat metal (eller kanskje den er det, men det er uansett den eneste simuleringen jeg syntes var bra). men jeg spiller altså ikke metal musikk.

5150 er jo en skikkelig metallamp. Den klarer andre ting også, men det er på metall og higain den virkelig briljerer :) Hva modelleringen på den billige Zoomen din leverer, er jo en annen sak...

Vanskelig å komme med tips når du nevner alt fra Slash til 5150, som er i to temmelig forskjellige ender av vrengskalaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jakt etter, mest mulig lik lyd som Carvin MTS 3200 (skikkelig high gain + en rølpe-bunn fra hveitikkehvor), prøvde diverse bokser og brett i kombinasjon med 3 forskjellige amper og forskjellige åpne og lukkede kabinetter rigtignok ikke altfor dyre saker, men allikevel.......ga til slutt opp og kjøpte meg en MTS 3200.

Fornuftig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.