Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarbutikker i Oslo.


MetallicA-Guru

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg er på utkikk etter en ny forsterker og lurte på hvilken av gitarbutikkene i Oslo som dere vil anbefale. Jeg ser etter utvalg, trivelige folk, et sted det er lov å prøve, og gjerne endel Esp, Mesa, og andre Metal baserte forsterkere og gitarer.

Var på "Musikkbørsen" i og ble FLAU på vegne av gitarbutikker. Foferdelig folk. Har også vært på "Riff" og der virket det bedre.

Håper virkelig dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Riff på det sterkeste! De er altid hyggelige og gir deg ofte rabat.

De har også et veldig stort utvalg og fine priser på 4Sound på Grunerløkka. Vil anbefale deg og ta en tur innom begge butikkene!

Du kunne jo også ta en tur ned til Myhrbråten, de er ikke alltid like hyggelige der, men de ha r et godt utvalg!

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handla masse på musikkbørsen og synes folka er veldig hyggelige. Har hatt mest med han som er litt voksen å gjøre (ikke han sjefen, men han andre), aldri noe problem å prøve noe som helst.

Ellers er det jo imerslund(4sound) som nevnes her, de har stort utvalg. Andre steder er Norsk Musikk på Sagene og Myhrbraathen bak Oslo City plasser det går an å sjekke ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handla masse på musikkbørsen og synes folka er veldig hyggelige. Har hatt mest med han som er litt voksen å gjøre (ikke han sjefen, men han andre), aldri noe problem å prøve noe som helst.

Hmmm, det er ikke alltid jeg får prøve det jeg gjerne vil der...

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun benyttet Myhrbråten og Guitar Workshop(Bekkestua) i Oslo. Av disse Er garantert GW(guitar workshop) best på service. Det er ingen problemer med å prøve, men kanskje problemer med lagervare hos de. Myhrbråten er heller ingen problemer å prøve hos(jeg har kun prøvd pedaler) og det har eget forsterker rom. Ta deg en tur til en av disse og du vil nok bli fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes heldigvis mer enn en butikk i Oslo =)

Immerslund

Synes folka her er ganske cocky. Ikke alle selvfølgelig, men de fleste. Innbiller meg også at prisene dems er høyere enn andre, rett og slett fordi de tror de er "størst" (les bra utvalg).

Hornaas

Liten gitaravdeling, men personalet er av ypperste klasse. Stortrives i denne lille butikken. Kjøpte panfløyta mi der.

Myhrbraaten

Godt utvalg og middelmådig personale. Noen er hyggelige og noen er kjipe. De fleste gir fra seg standardsvar som at "nei, det er ikke mulig" dersom man vil grave litt, mens andre faktisk gidder å sjekke.

Riff

Greit utvalg, innbiller meg at det var bedre før. Hyggelige folk som fleiper og er med. Absolutt en butikk jeg kan anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Myhrbraaten

Godt utvalg og middelmådig personale. Noen er hyggelige og noen er kjipe. De fleste gir fra seg standardsvar som at "nei, det er ikke mulig" dersom man vil grave litt, mens andre faktisk gidder å sjekke.

Veldig enig!! En fyr i blondt hår og ca 178cm høyde var hvertfall grei å ha med å gjøre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun benyttet Myhrbråten og Guitar Workshop(Bekkestua) i Oslo. Av disse Er garantert GW(guitar workshop) best på service. Det er ingen problemer med å prøve, men kanskje problemer med lagervare hos de. Myhrbråten er heller ingen problemer å prøve hos(jeg har kun prøvd pedaler) og det har eget forsterker rom. Ta deg en tur til en av disse og du vil nok bli fornøyd! :)

Hvis du ved Guitar Workshop mener "Oops" har jeg vært der hundre ganger og kjøpt alt utstyr der. Veldig kule folk men kjipt utvalg. Sandvika har mange gode gitarer men så godt som ingen forsterkere.

Skal nok ta meg en til tur på riff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ved Guitar Workshop mener "Oops" har jeg vært der hundre ganger og kjøpt alt utstyr der. Veldig kule folk men kjipt utvalg. Sandvika har mange gode gitarer men så godt som ingen forsterkere.

Skal nok ta meg en til tur på riff :)

Ja det er vel Oops platebutikke og guitar... osv.. gutta er flinke og gir deg god veilleding, men jeg kan være ening, utvalget er begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitar Workshop er vel mer på akustisk-gitar og reperasjon/moddings-fronten. Skal du ha Martin-gitar eller få reparert noe på gitaren din er det dit du drar. Vel dem tar jo også inn noen få elektriske, men da stort sett Stratter, Telecastere og Les Paul's. Men det er ikke noe sted du drar om du skal ha metal-stæsj, nei. Trivelige folk dog, kjøpte Les Paulen min der og leverte inn Ibanezen for pickup-skifte+justeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatormelding- sånn preventiv:

Det har ikke skjedd enda, men hvis noen skulle ønske å legge ut noe negativt om ansatte i gitarbutikker på en slik måte at de kan identifiseres, blir dette moderert, og reagert strengt på. De har ikke mulighet til å forsvare seg, det er ikke sikkert at kritikken er berettiget selv om du føler det, og vi vil ikke være et sted slikt er godtatt. Fortsett gjerne med generelle og positive kommentarer.

Denne meldingen er moderering, og skal slik sett ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandvika har mange gode gitarer men så godt som ingen forsterkere.

Bare tenkte jeg måtte kime innom her siden vi ble nevnt. Hvilke forsterkere er det du kunne tenke deg? Vi prøver jo å ha blant det største utvalget i Oslo-området og har vel jevnt over ca 60 forskjellige modeller inne. Litt lavere noen ganger selvfølgelig (f.eks nå venter vi på 8 forskjellige modeller fra blackstar, Vox AC30 (fabrikken er midlertidig tom for deler til produksjon) og noe fender-saker), men vi har satt oss et "tak" på hva vi synes er fornuftig 60 forskjellige modeller hvorav vi planlegger å ha en prisfordeling ca som dette (justerer selvfølgelig etter hva jeg synes er bra, men i hovedsak blir det slik):

ca:

8 forsterkere under 1100,-

8 forsterkere mellom 1100,- og 2000,-

10 forsterkere mellom 2000 og 4000,-

8 forsterkere mellom 4000 og 6000,-

10 forsterkere mellom 6000 og 10.000,-

8 forsterkere mellom 10 000 og 14 000,-

9 forsterkere over 14 000,-

ca 60 totalt

Personlig er vi gjerne litt mer bekymra for å forvirre folk hvis vi har flere enn 10 amper inne i den prisklassen man ønsker å prøve? Og er det egentlig noen butikker som topper det utvalget? Du kan selvfølgelig ha vært innom mens vi ventet på en stor levering (det er stort sett Em Nordic, Luthman og Fotophono som er størst i landet på amper, og vi bestiller gjerne samtidig ca 1 gang i uken) Men om vi tre som er skyldige i hele butikken har valgt de riktige forsterkerne kan man alltids diskutere. :) Vil veldig gjerne ha innspill både i tråder og på PM. Hadde en fyr for noen små uker siden som hadde fått litt kjip service hos oss en dag og sendte meg PM. Da ble det godt gammeldags oppvaskmøte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.