Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarbutikker i Oslo.


MetallicA-Guru

Anbefalte innlegg

Bare tenkte jeg måtte kime innom her siden vi ble nevnt. Hvilke forsterkere er det du kunne tenke deg? Vi prøver jo å ha blant det største utvalget i Oslo-området og har vel jevnt over ca 60 forskjellige modeller inne. Litt lavere noen ganger selvfølgelig (f.eks nå venter vi på 8 forskjellige modeller fra blackstar, Vox AC30 (fabrikken er midlertidig tom for deler til produksjon) og noe fender-saker), men vi har satt oss et "tak" på hva vi synes er fornuftig 60 forskjellige modeller hvorav vi planlegger å ha en prisfordeling ca som dette (justerer selvfølgelig etter hva jeg synes er bra, men i hovedsak blir det slik):

ca:

8 forsterkere under 1100,-

8 forsterkere mellom 1100,- og 2000,-

10 forsterkere mellom 2000 og 4000,-

8 forsterkere mellom 4000 og 6000,-

10 forsterkere mellom 6000 og 10.000,-

8 forsterkere mellom 10 000 og 14 000,-

9 forsterkere over 14 000,-

ca 60 totalt

Personlig er vi gjerne litt mer bekymra for å forvirre folk hvis vi har flere enn 10 amper inne i den prisklassen man ønsker å prøve? Og er det egentlig noen butikker som topper det utvalget? Du kan selvfølgelig ha vært innom mens vi ventet på en stor levering (det er stort sett Em Nordic, Luthman og Fotophono som er størst i landet på amper, og vi bestiller gjerne samtidig ca 1 gang i uken) Men om vi tre som er skyldige i hele butikken har valgt de riktige forsterkerne kan man alltids diskutere. :) Vil veldig gjerne ha innspill både i tråder og på PM. Hadde en fyr for noen små uker siden som hadde fått litt kjip service hos oss en dag og sendte meg PM. Da ble det godt gammeldags oppvaskmøte. ;)

Backstagemusikk i sandvika-storsenter? Har jeg gått glipp av en dør eller noe, for sist jeg var der var det en veldig liten(men fin) gitarbutikk i den overgangen mellom den nye og gamle delen av storsentert. Snakker vi om samme butikk her? For det over så veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backstagemusikk i sandvika-storsenter? Har jeg gått glipp av en dør eller noe, for sist jeg var der var det en veldig liten(men fin) gitarbutikk i den overgangen mellom den nye og gamle delen av storsentert. Snakker vi om samme butikk her? For det over så veldig bra ut!

Du har kanskje gått glipp av døren inn til forsterker-rommet vårt? :P Den kan være litt vanskelig å få øye på.

En liten glassdør bak i lokalet som gjør at vi har et rom der man kan prøve forsterkere og gitarer i fred og ro (samt spille så høyt man gidder uten at skobutikken over gangen får hørselskader). Vi har satt oss som et minimum at i løpet av 1 mnd skal vi ha mer enn 60 forskjellige forsterkermodeller og 100 forskjellige gitarmodeller inne (forskjellige farger telles selvfølgelig ikke), og det har vi i alle fall klart så langt. (men som sagt venter vi på 10-15 modeller i skrivende stund, så mye gøy vi får inn rett rundt hjørnet som ikke er på plass akkurat nå) Noe spesielt du er ute etter?

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje gått glipp av døren inn til forsterker-rommet vårt? :P Den kan være litt vanskelig å få øye på.

En liten glassdør bak i lokalet som gjør at vi har et rom der man kan prøve forsterkere og gitarer i fred og ro (samt spille så høyt man gidder uten at skobutikken over gangen får hørselskader). Vi har satt oss som et minimum at i løpet av 1 mnd skal vi ha mer enn 60 forskjellige forsterkermodeller og 100 forskjellige gitarmodeller inne (forskjellige farger telles selvfølgelig ikke), og det har vi i alle fall klart så langt. (men som sagt venter vi på 10-15 modeller i skrivende stund, så mye gøy vi får inn rett rundt hjørnet som ikke er på plass akkurat nå) Noe spesielt du er ute etter?

Det høres jo veldig bra ut!

Må ta meg en tur dit neste gang jeg er i Sanvika området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje gått glipp av døren inn til forsterker-rommet vårt? :P Den kan være litt vanskelig å få øye på.

En liten glassdør bak i lokalet som gjør at vi har et rom der man kan prøve forsterkere og gitarer i fred og ro (samt spille så høyt man gidder uten at skobutikken over gangen får hørselskader). Vi har satt oss som et minimum at i løpet av 1 mnd skal vi ha mer enn 60 forskjellige forsterkermodeller og 100 forskjellige gitarmodeller inne (forskjellige farger telles selvfølgelig ikke), og det har vi i alle fall klart så langt. (men som sagt venter vi på 10-15 modeller i skrivende stund, så mye gøy vi får inn rett rundt hjørnet som ikke er på plass akkurat nå) Noe spesielt du er ute etter?

Haha, vel det skal jeg sjekke ut! Høres veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vel det skal jeg sjekke ut! Høres veldig bra ut!

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen. Men som sagt: oktober og muligens starten av november er litt unntakstilstand siden vi venter på en haug av high-end ting, så hvis det er noe spesielt du gjerne vil prøve så send meg en PM så skal jeg se om jeg rekker å få bestilt opp noe kjapt. Nå skal ikke jeg kapre tråden noe mer med mindre noen kommmer med konkrete spørsmål. ;)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen. Men som sagt: oktober og muligens starten av november er litt unntakstilstand siden vi venter på en haug av high-end ting, så hvis det er noe spesielt du gjerne vil prøve så send meg en PM så skal jeg se om jeg rekker å få bestilt opp noe kjapt. Nå skal ikke jeg kapre tråden noe mer med mindre noen kommmer med konkrete spørsmål. ;)

Tar meg en tur i slutten av november jeg :) Håper, det er så bra som du sier det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg en tur i slutten av november jeg :) Håper, det er så bra som du sier det er!

Det håper jeg også. :blush:

Slutten av november og ut desember er selvfølgelig noe av amp-utvalget vridd inn mot litt mer omsettelige jule-varer (akkurat som alle andre steder), men vi skal allikevel klare å ha en del tøft inne rundt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.