Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange Tiny Terror eller Blackstar HT-5?


Konnis

Anbefalte innlegg

Hei og hoppsann, er keen på ny amp etterhvert og har planlagt en liten rørtopp som kan brukes hjemme og. Jeg spiller metal og ønsker lyd i retning av Mastodon/The Sword/Black Album/6505 osv. God og saftig metallyd med andre ord. Vet at jeg ikke kan forvente å få en såpass herlig mix i en amp, men det viktigste er at ampen har god vreng og kurrant clean.

Har tenkt på Blackstar HT-5 eller Tiny Terror. Hvilken egner seg best til metal?

Skal selvfølgelig ut og teste ampene etterhvert, men fint å få en liten pekepinn her. Har forøvrig en OD-pedal jeg kan bruke til å booste ampen litt.

Og planen var å kjøre ampen gjennom et Harley Benton G212 med V30-elementer

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Tiny Terror - den ser i alle fall kul ut - men har ingen problem med å anbefale Blackstar i alle fall. Men kanskje du skulle vurdere en Series One 45 - så får du litt mere guffe for å øve med band også - samtidig som DPR funksjonen gjør at den låter kule på stuevolum også. Jeg gleder meg i alle fall til Blackstar kommer til butikken(e) her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd noen av dem, men har sett endel videoer og hørt på en del klipp, og out-of-the-box har HT-5 definitivt bedre metallyd. Den har jo også en rimelig grei isf-kontroll, så du kan bytte mellom en amerikansk lyd og en britisk lyd. Men Blackstaren skal visstnok ikke duge i band-sammenheng i det hele tatt, så med mindre du kun skal bruke den hjemme eller i andre situasjoner hvor volum ikke betyr mye, så vil den jo ikke være det ideelle valget.

Edit: Rocktrond: Sånn ca hvor mye vil de forskjellige modellene koste veiledende?

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag spelar inte metal (men jag bruker high-gain-ljud) så jag ska väl inte uttala mig så mycket om metal-ljudet . Jag har inte testat Blackstaren men som rocktrond och Boffen skriver så är nog inte 5 watt tillräckligt i bandsammanhang. Tiny Terrorns 15 watt räcker till, den är bara så genialisk. Typ 4 kg, släng den över axeln och dra på gig liksom.. och varje gång jag giggar med den så är det folk som kommenterar ljudet (på ett positivt sett). Jag dissar inte Blackstaren men jag hyllar Tiny Terrorn :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke uttale meg om Blackstar, men Tiny Terror-ampen er sabla tøff!!

Ikke bare det, men jeg har en til salgs! =D Har ikke prøvd blackstar'en da, så vet ikke hvordan den er i forhold.

Tiny terror funker ihvertfall med band på 212, for det har jeg prøvd selv. Og vi spiller høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge låter tøffere enn tøffel!

Til den bruken du nevner ville jeg holdt en knapp på Blackstar, men det er smak og behag. Begge ampene er virkelig verdt pengene. Skal du bruke Blackstar HT-5 med band bør du sansynligvis mikke den opp på PA. Du kan jo også høre innom Vox Night Train? Kort oppsummert konstruert veldig likt som Tiny Terror, men med litt annen lyd. Pentode og Triode-bryter på begge, og tilsvarende justeringsmuligheter og wattstyrke...

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere TT inne, Morten?

Hva med Marshall Haze?

Har ikke TT inne akkurat nå, men det er noe vi kommer til å ha til vanlig. Har et 112 orange-kabinett stående for akkurat det formålet. Bare send PM hvis du lurer på noe mer konkret om levering, etc.

Har heller ikke Marshall Haze. Må si jeg ikke er helt i skyene over lyden på det lille jeg har hørt så langt, så har ikke noe hastverk med å ta den inn. Det er god lyd i den, men jeg avventer litt og ser om jeg liker den på sikt. Holder dere oppdatert. :)

Ellers har vi Night Train, og vi får Blackstar HT-5 når de kommer.

Også er det jo veldig mange komboer du kan måle dem opp mot. F.eks rivera chubster 40, fender blues jr, vox ac4tv, fender blues deville, laney rv300, etc...

Har også ganske tøffe marshall og rivera-4x12stack hvis man vil sammenligne og se hva man "går glipp av" med de mindre forsterkerne.

Edit: Endra litt ang Marshall Haze

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eftersom jag rådiggar Tiny Terrorn så har jag köpt på mig några stycken (jag måste köpa flera för att få en bra pris, mängdrabatt you know) men jag ska bara behålla två stycken , de andra tre (splittnya i uåpnet eske med garanti från butikk) säljer jag vidare till en pris som är lååångt under veiledande. Jag har de om ca en månad. Det är bara att PM:a om någon är intresserad och kan vänta tills dess. Annars köper ni den av Orsvend eller herr Larsen :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Rocktrond: Sånn ca hvor mye vil de forskjellige modellene koste veiledende?

Det blir det den norske importøren som bestemmer - så det vet jeg ikke enda. Har bestemt meg for å tilby en del merker fra andre norske importører for et kulere/mere komplett vareutvalg - mye p.g.a Blackstar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, jeg har Tiny Terror, som eneste 'skikkelige' amp, og jeg har kun fått skryt av lyden min, aldri noen som har klagd..

Har opplevd at lydmenn han spurt meg hvilken amp jeg bruker, fordi de mente den låt minst like bra som JCM'en de hadde i backline (2205, that is), han sa det var en av de beste drive-lydene han hadde hørt på lenge, så det er nokså bra valuta for penga.

Til metal kan det hende at blackstaren er minst like bra, men TT med booster foran låter bra!

Huske å kjøpe et kabinett med bra høyttalere, det kan gjøre natt og dag i forskjell. :)

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.