Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremol-no


valO

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på en ny gitar, og har falt for en Dean ml 79. Er også veldig glad i tremolo og føler at en dean uten tremolo skurrer litt :P

MEN, så har vi problemet. Konnis som jeg spiller i band med hører på litt for mørk musikk og er veldig keen på at vi skal stemme gitarene ned til feks Drop d, D og drop C. Jeg har en følelse av at dette kan bli litt vrient med en vinglepinne.

Derfor har jeg tenkt litt på aphelion sin Edwards, men siden jeg ikke er noe spesielt glad i les paul-formen på gitarer ( :huh: ) har jeg funnet ut at det blir feil. Så kom Konnis med løsningen på mine problemer; en Tremol-no!

Har folk erfaring med dette? Er det skummelt å installere? Husk at jeg har veldig lite erfaring med å tukle med floyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tukle med Floyder!

Det olav egentlig lurer på er om han kan

1. installere tremol-no

2. komme på øving, låse tremol-no og stemme ned til he***** og beyond

3. komme hjem igjen, stemme opp igjen til det den var stemt i

4. "¨åne" tremol-no, og alt er flott

er dette mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tukle med Floyder!

Det olav egentlig lurer på er om han kan

1. installere tremol-no

2. komme på øving, låse tremol-no og stemme ned til he***** og beyond

3. komme hjem igjen, stemme opp igjen til det den var stemt i

4. "¨åne" tremol-no, og alt er flott

er dette mulig?

Ja, det tror jeg er fult mulig.

Men Drop D / Drop C ville jeg ikke kalt stemming til he***** og beyond.

Prøv Standard A du. :P

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en gitar hjemme med "vinglepinne" til denslags, og en gitar til drop C?

Vi spiller i drop C, så jeg pleier å ha 2 gitarer liggende i drop C. Begge de er med vinglepinne, men jeg har blokert den i begge.

Også har jeg gitarer til annen bruk hjemme, stemt i standard E for det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører standard D# - måtte justere fjærer på Floyd Rosen, men etter noen runder med stemming og justering så funker det som en kule. Men å ha en enkelt gitar der du stemmer frem og tilbake vil i alle fall ikke jeg anbefale, hverken med eller uten trem. Heller flere gitarer til hvert sitt bruk (mange gitarer er uansett gøy) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han kan stemme så veldig langt ned. Jeg har tremol-no på den ene gitaren min, og det fungerer veldig bra- men den tåler ikke så stor spenningsforskjell tror jeg.

Det beste er nok en gitar til. Inntonering, halsradius og alt forandrer seg når du stemmer om sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tremol-no i en RG, og det funker krem å stemme ned til Drop D og Eb hvert fall. Lengre ned har jeg igrunn ikke prøvd.

Joda, men Drop D betyr at kun en streng er forandret. I drop A f.eks så er jo alle de andre strengene satt en liten ters ned. Veldig stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også å ha en gitar i E som jeg kan ha med meg på skole og eventuelt øvinger vi skal spille litt i E, og en gitar som er stemt ned til feks D.

Hva er en god måte å bare sperre tremoloen? Hørt noen si trekloss. Er det bare å stappe nedi en trekloss mellom fjærene? Ser det ikke helt for meg... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.