Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremol-no


valO

Anbefalte innlegg

Ja,dette var jo omstendelig.

Jeg brukte dette treklosstrikset tidligere,men et bedre alternativ er å ganske enkelt sette på to ekstra fjærer (kostet 20 kr)

og stramme fjærankeret (the claw)

Har jeg ikke prøvd, men jeg ser for meg at om du prøver dette i f.eks en floyd så vil stolen bli sittende feil...

vil vel være et poeng i å få floyden til å stå mest mulig sånn:

floyd_rose_500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Vintage style synchronized tremolo for Strat

det er jeg klar over, men her var det snakk om noe som funket på en floyd så vidt jeg forstod?

å bare stramme/sette på ekstra fjærer er en dårlig løsning på en floyd. Dog det sikkert funker fint på en strat type trem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden valO ikke er her må jeg si at han hadde planer om å ha den ene gitaren i E til skolebruk, og den andre i D og Drop C til bandbruk. jeg hadde håpet på at han kjøper seg en med fast bridge da, så han kan stemme lenger ned enn det og. A G C F A D f. eks. det er mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden valO ikke er her må jeg si at han hadde planer om å ha den ene gitaren i E til skolebruk, og den andre i D og Drop C til bandbruk. jeg hadde håpet på at han kjøper seg en med fast bridge da, så han kan stemme lenger ned enn det og. A G C F A D f. eks. det er mann!

Det er jo ikke bare bare å stemme fra E til AGCFAD men er ikke AGCFAD en rar stemming? D stemming med drop A? Blir litt merkelig. Men uansett, strengene du bruker til E tuning vil bli altfor slappe i A, Drop A, drop C etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.