Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke strenger bruker du?


Slash T

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det har vært noen tidligere post om dette emnet før, men jeg skyter løs.

For en god stund siden brukte jeg så og si bare GHS strenger,

Først GHS Progressive, så byttet jeg litt på mellom disse og GHS Sub Zero. Knall gode allround strenger, etter min mening. Synd de har sluttet å produsere progressive strengene :(

Jeg har nesten alltid prioritert 0.11strenger, mest pga at de gir VESENTLIG bedre tone, enn disse andre egg-deler-strengene.

Jeg har også brukt en del sett med Wound(spunnet) g-streng. Veldig flott tone.

Det siste halve året, har jeg brukt Elexir Nanoweb strenger. Disse likte jeg veldig, veldig god kvalitet, og god tone, Klar, og god båndbredde. + God holdbarhet.

Et par uker siden fikk jeg et sett av en kamerat. Dette var Burns Bison håndlagede strenger! 0.11 sett med wound g streng. VELDIG varm lyd, men je syntes det ble litt daft etter en ukes spilling.

Nå har jeg kjøpt det første Ernie Ball slinkys settet, og jeg har funnet ut at jeg kompanserer litt tone for heftigere og mer dynamsik bendig, så jeg har gått ned til 0.10 (Tilgi meg :()

Slinkys strengene er noe av det feteste av "vanlige strenger" jeg har testet, jeg synes de ligner en de på subzero strengene, men har det ekstra av tone som gjør at de er overlegne.

- Amén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker D'Addario og har vel nesten alltid brukt det.

Er ikke så veldig opptatt av strenger. Hater nye strenger ettersom de føles rare. Bytter derfor så skjelden som overhodet mulig.

Bruker alltid .009 på Stratten og Jem'en, men har for øyeblikekt "Light Top Heavy Bottom" sett på Les Paulen. Høres bra ut, men føles litt for tykke for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg peronlig har aldri likt D'Addario strengene. Jeg er enig at klin nye strenger ikke er optimalt, men etter en liten innspillings- og innstemmningstid, er det en del å hente i strengene.

Det hjelper ikke mye med gitarer til 40000+ hvis en har bomullssokker som strenger.

Strenger er vel smak og behag, litt derfor jeg lurer på hva folk rundtomkring bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm hvilke strenger jeg bruker? .... Må bli de som fulgte med gitaren da... Apropos strenger... Tror jeg bør skifte snart... de begynner å virke litt uggne (etter 2,5 måneder med hardt spilll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernie Ball Slinky Top-Heavy Bottom, desverre,nær sagt, da disse ikke er i nærheten av Rotosound RotoBlues. Men man tager hva man haver, er litt langt å kjøre 24 mil for å kjøpe de strengene man vil ha. Posten? Pah.

Ernie Ball forekommer meg å være stivere på en måte enn andre strenger, men de høres nokså bra ut. De ryker desverre nesten like fort som d'addario, men de tar igjen for det meste i tone. Hvis dere ikke har prøvd Rotosound anbefalere jeg dere å gjøre det,fort.

Så til dette med at nye strenger ikke er boptimalt, og at det ikke høres bra ut...vel, det er vel en smakssak, som alt annet, men for meg virker det helt fullstendig på trynet. Ingenting er vel som nye strenger? Jeg skifter omtrent før ,under og etter hver eneste spillejobb,og går det lang tid mellom jobbene, så skifter jeg ihvertfall 4 ganger i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.